Det sitter en liten pappa inom oss alla

..Tänkte jag på igår när nyhetsuppläsaren på ekonominyheterna utalar "Avatar" avvatarr (säg det medans du håller för näsan), vilket varken är det engelska eller svenska utalet. Då utbrister jag (i panik): Varför säger hon så? Varför säger hon så? och Niklas tittar på mig, förundad över att min konstighet har tagit sig till nya höjder. 

Då insåg jag att det är ganska konstigt att jag sitter och retar upp mig över felstavningar i tidningar och annat sådant. Jag tycker nämligen att det är jätteviktigt att inte ha med en massa särskrivningar och felstavningar i allmänna skrivelser som många läser. Det har jag fått från min far (som har jobbat som korrekturläsare), men jag som knappt kan prata borde faktiskt inte lägga mig i.


Kramkalas! (coming at ya..)