Allvar och hans granne Ironi

Hej svejs. Två uppdateringar på en dag= Sandra tar det på för stort allvar.

Filmtips för er som vill se något bra och seriöst (vilket oftast inte innefattar mig själv), men detta är två filmer som man verkligen fastnar i:

Benny and Joon
, 1993
Denna film handlar om en mentalt sjuk ung kvinna som bor hos sin storebror som inte har något liv. Det kanske låter ointressant, men det är verkligen 98 minuter magi. Pluspoäng för en strikingly hansome young Johnny Depp.

 



Mozart and the whale, 2005
En till film om lite udda människor (denna gång om två autisktiska vuxna), som så klart blir kära i varandra. Sjukt bra skildring av verkligheten och hur man ska hantera den.




Kärlek från filmslukaren

Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

HAHAHA. Detta är nästan komiskt. Eller det ÄR komiskt. Min vän deniz säger att jag är jättelik hon joon. jag vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt, haha!

2 Sandra:

skriven

Har du sett den? Ta det positivt för guds skull! hon landar ju Johnny Depp!!

Kommentera här: