Skandal



Det här med att vara troende är alltid en sån skandal. Speciellt om man är svensk.

Det är så himla konstigt och fruktansvärt fördomsfullt att det är okej att vara troende om man är invandrare för att man då inte skulle veta bättre?

Eller tillexempel att man är mindre intelligent om man är troende som om det skulle ha något med intelligens att göra? Man kan även tillägga att många av de stora tänkarna och forskarna har varit religiösa, inte för att man då är mer intelligent utan snarare för att de flesta människor på jorden är det.

Procentuellt sätt så är sannolikheten alltså större att man är religiös. Men det är okej för att resten av världen är inte lika civiliserade som vi i Sverige är, vilket är en stor kasse med BULLSHIT och även en sjukt KOLONISERANDE attityd.


Är även trött på den här vetenskap vs. religion debatten som inte har någonting med hur religiösa människor uppfattar världen (förutom hos extrema inriktingar av religion).

Ibland vill man bara bli lämnad ifred och inte antastad av folk som är okunniga och fördomsfulla. Ibland hade det varit lättare att ljuga om sin religiösa läggning och använda svenne-uttrycket: Jag tror inte på Gud, men jag tror på någonting.

Fast sådan är inte jag. Jag tror på Gud, och absolut inte den Gud som andra försöker få det till att jag och alla andra religiösa tror på. Fråga istället för att påstå.