Rensa

 
 
Rensade garderoben idag. Blev glad över att jag hittade så mycket fint, ledsen för att jag konsumerar som en mindre armé (ok att det är secondhand men ändå inte ok att jag kan fylla upp hela lägenheten med kläder), och besviken över att jag inte kunde ge bort så mycket som jag hade velat (3 kassar). Det gör mig glad att köpa kläder och det är något av en hobby men det känns som ett samhällsproblem, en sjukdom. Niklas bryr sig typ inte för att jag får ju göra som jag vill men mina kläder tar upp ungefär 400 % mer plats än vad hans kläder gör. Överkonsumtionen är ju både det som gör att samhällsekonomin går runt (vilket definitivt inte är sunt eller moraliskt försvarbart, men ändå sant) och ett stort skämt om man ser på hur världen ser ut idag. Trots mitt överflöd så är mina köpvanor betydligt mildare än många andra svenskars. Det är så sjukt att samhället ser ut så här.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag inbillar mig att det är okej för att jag bara köper secondhand och ger bort allt jag rensar ut till kompisar eller till erikshjälpen. Det är onödigt att ha dåligt samvete men ändå inte onödigt att reflektera kring varför man har ett behov av att konsumera. Jag älskar kläder. Färgglada kläder. Inte byxor dock.
 
 
Ja, jag är medveten om att detta inlägg blev onödigt, men precis som min överkonsumtion så bryr jag mig bara till en viss del.
 
 
 
 

Kommentera här: