FYRA ÅR SEDAN

 
 
 
 
Jag håller fortfarande på med att rensa ut bilder från dropbox och lägga upp dem på min gmail. Det känns så weird att se alla gamla bilder på sig själv. För fyra år sedan så hade jag megalångt hår, blonderade mig ofta och käkade p-piller. Vilket gjorde att min hy var mycket bättre, vilket gjorde att jag var mer bekväm med mindre smink. Sen var jag ju tvungen att sluta med dem och då började ju hormonerna löpa amok. 
 
Jag ser ofta lite gullig ut på dessa bilder, och ljuset i bilderna var mjukare samt kläderna mer kvinnliga. Jag kan så här i efterhand tycka att det var fint. Åh shit speciellt hudsituationen (cries), men ändå så himla främmande nu. Såg mig själv reflekteras i datorskärmen och märkte att jag ser mycket hårdare ut nu. Jag tror att det är på grund av olika anledningar. Dels tror jag att en del bäbisfett försvunnit ur ansiktet vilket gör att det är mer fyrkantigt (jag är inte lika rund i ansiktet längre). Sen tror jag att mina ditmålade ögonbryn som jag bär runt på nuförtiden ger ett hårdare intryck. Jag har oftare upsatt hår. Nästan alltid skjorta. Egentligen ser jag nog inte annorlunda ut alls, utan det är mest bara yttre attribut som har förändrats. Eller asså... typ frisyr och sånt förgängligt och inte något annat. Jag blir ju fortfarande alltid leggad på allt. Inte för att jag bryr mig men ändå. Tror att det värsta med att bli äldre är hudsituationen. Det går verkligen att se att min hud blivit äldre. Usch. Aja om tio år kanske acnen försvunnit, jag får ta det dåliga med det bra liksom. 
 
 
 
 
Jag hade laddat ner någon app som någon bloggare tipsade om som gjorde att bilderna såg "vintage" ut. Haha! Så himla skönt att jag slutade blondera håret när jag klippte av det för nu slipper jag den där jobbiga utväxten som alltid ställde till det!!
 
 
 
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH Niklas var så söt <3<3
 
 
 
 
 
Sandra kom och hälsade på i Lund och vi tog parbilder <3<3 
 
 
 
 
 
 
Kolla va snygg! Och nu har du ju nästan samma hårfärg igen haha! 
 
 
 
 
Sen tog Sandra denna bild på mig och jag höll på att frysa arslet av mig hahaha. Shit mitt hår var ju typ en hjälm??!! 
 
 
 
Nämen nu får det vara slut på den här nostalgitrippen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

det är najs att nyllet förändras. vi förändras inne och ute, det är ganska ballt. tänk när vi är äldre och visare och coolare, då är rynkor bara ett tecken på att vi levt. och fan vad vi är BABE som par. jag näst intill dreglar här.

Svar: Nja asså acneärren är problemet för att huden liksom inte återhämtar sig längre. Men rynkorna är också på väg. Vem vet, snart kanske jag ser ut att vara äldre än 12 år =P VISST ÄR VI??? Asså vi ser så kära ut på bilderna
Sandra

Kommentera här: