PUBAR OCH BARER I LONDON

 
 
Hallå darlings! Va snälla och underbara ni är som skriver så fina kommentarer och gillar mina inlägg! Jag blir helt rörd av all kärlek jag får! Right back at ya säger jag bara! Ni är bäst! Det känns som att vi tillsammans skapar trygga och stöttande kvinnliga gemenskaper!
 
 
Men nu tänkte jag lägga upp en liten tipslista på barer/pubar! Om ni är under 18 år eller inte vill dricka alkohol så finns det alkoholfria alternativ på de flesta ställen här i London (t.ex. mocktails). Om ni är under 18 år så kan ni kanske inte komma in på barer, men på pubar är det verkligen fritt fram att gå och äta middag, spela sällskapsspel eller insupa atmosfären med en kopp te! 
 
 
PUBAR/BARER SOM LIGGER I ZON 1 (OBS: ALLT ÄR DYRARE I ZON 1)
 
 
1. WAXY O'CONNOR'S - 14-16 Rupert St, London W1D 6DD
 
 
 
 
Detta är en irländsk pub där jag varit några gånger nu för att vi har varit i närheten och turistat. Supernörden i mig blev så himla exhalterad av denna pub för att det kändes som att jag helt plötsligt hamnat i Sagan om Ringen!! Den är hur stor som helst och är byggd typ som en labyrint med olika "våningar", trappor, balkonger och fina irländska skyltar. Vi fick tipset av Sandras kompis från början, men råkade gå dit när det var rugbymatch mellan England - Frankrike. Gå inte dit när det är en stor rugbymatch eller fotbollsmatch - då är det helt smockfullt! 
 
 
2. MR FOGG'S RESIDENCE - 15 Bruton Lane, Mayfair, London, W1J 6JD
 
 
 
 
Dyrt men kolla vilken makalös inredning?!? 
 
 
3. YE OLDE MITRE - 1 Ely Court, Ely Place, London EC1N 6SJ
 
 
 
 
En supergammal pub som byggdes redan 1546!
 
 
4. KENSINGTON ROOF GARDENS - 99 Kensington High Street, London, W8 5SA
 
 
 
Ett superhäftigt ställe som går att besöka när som helst under dagen! Men det är rekommenderat att ringa först för att kolla om det går att komma in då de har bröllop och sånt ibland. Ifall ni vill dit på klubben (endast för de som är 21 år och över) så bör ni skriva upp er på listan i förväg!
 
 
5. THE YARD BAR - 57 Rupert Street, London W1D 7PL
 
 
 
 
En gaybar som jag sprang på en gång när jag var ute och turistade! Den var nice, hade bra cocktails och inredningen var supermysig! 
 
 
 
Jag tänkte göra olika listor för olika delar av London. Zon 1 är inte mitt favoritområde för att det är svindyrt, fullt med folk och generellt lite ocharmigt. Men om ni är i närheten för att shoppa eller gå på musikal så är detta några av de ställen som kan vara värda att besöka. Som alltid är det bara att klicka på bilderna för att se var de kommer ifrån!! Jag har alltså inte tagit bilderna själv! 
 
 
Hoppas att ni har haft en bra vecka hitills! PUSS PÅ ER! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

skriven

Bra tips :D

Svar: :D
Sandra

2 Frida:

skriven

Ser ju hur mysigt ut som helst på alla de där pubarna och barerna :)

Svar: Det är det också! Typiskt jobbigt att det kostar så mycket pengar haha
Sandra

3 Josefine:

skriven

Bra med tips!

Svar: :D
Sandra

4 Martina:

skriven

Superbra tips! Det verkar som jättemysiga ställen!!

Svar: Men va kul att du gillade tipsen :D
Sandra

5 Lovisa (wildisland):

skriven

Åh, nu blir jag pepp på att dra till London! Eller mer exakt till LOTR-baren :D

Svar: ÅH jag vet, visst är den amazeballs?!?! Vill gå dit jämt jämt
Sandra

6 Elin:

skriven

Ser så mysigt ut!!

Svar: :D
Sandra

7 Christine's Stories:

skriven

Åh den första verkar grymt cool! Jag var på en riktigt häftig bar en gång i London. Den ligger nära Covent Garden (tror jag) och är en ombyggd gammal tunnelbanestation och ligger under jord. Minns inte vad den heter. Vet du vilken jag menar? Trodde att jag ahde bloggat om den men det verkar inte så. Får kanske göra det bara för det, haha.

Svar: Ja, jag älskar den!! haha LOTR in my heart! Menar du kanske denna --> http://www.adventurebar.co.uk/location/covent-garden-bar/ ?
Sandra

8 Pauline Hurtig:

skriven

oj vilka platser, så bra tips! :)

Svar: Kul att du gillade listan :D
Sandra

9 Kattis:

skriven

Mycket bra tips men inväntar gärna dina ytterligare tips från din favoritzon!😊

Svar: Va kul att du gillade tipsen!! Jag tänkte lägga upp fler listor inom en snar framtid :D
Sandra

10 Tilda Barkselius:

skriven

Men så mysigt det ser ut överallt!

Svar: :D
Sandra

11 Gabriella :

skriven

Jag älskar London såå mycket!!

Svar: Jag med!! :D
Sandra

12 susana:

skriven

grymma tips, älskar londons publiv. Längtar tills vi åker dit.

Svar: Va kul att du gillade tipsen!! Jag älskar också londons publiv :D
Sandra

13 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Vilka bra tips! Det finns så himla många fina ställen jag vill besöka.

Svar: Va kul att du gillade tipsen :D
Sandra

14 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Måste helt klart komma ihåg detta inlägg nästa gång jag åker till London! :)

Svar: Kul att du gillade tipsen :D
Sandra

15 Josse:

skriven

Bra tips!!

Svar: Tack :D
Sandra

16 Dixi Wonderland:

skriven

Inredningen påminde om Harry Potter tycker jag :P

Svar: Jag älskar spexig inredning :D
Sandra

17 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Kul med tips! :) Skulle verkligen vilja åka till London!

Svar: Va bra att du gillade tipsen :D
Sandra

18 Jennisbeauty:

skriven

Oh my vilka ställen!!!

Svar: I know, right?!
Sandra

19 Ellen Gräntz:

skriven

Älskar såna här inlägg, pls fler tips! Om jag någonsin åker till London alltså. Oavsett så är det kul att upptäcka nya platser såhär, heho

Svar: Åh va kul att du gillade listan! Ska langa fram lite fler listor över andra områden så småningom!
Sandra

20 myrtillus.blogg.se:

skriven

men shit vilken nice lista! har vart i london tre gånger, men det var egentligen bara senaste trippen där det faktiskt blev barbesök... var på ett ställe då som hette Old Mary's (lite underground stuk på - superballt!) men just nu vill jag bara åka dit o prova alla ställen du listade! :-)

Svar: Men va kul att du uppskattade den!! Kollade upp Old Mary's och jag har faktiskt aldrig varit där! Bra tips! :D
Sandra

Kommentera här: