INTERNET ÄR ETT MINFÄLT

 
 
 
 
 
 
Hallå, måndag igen!! Jag var inte redo!! Hur mår ni? 
 
Satt på toa och browsade instagram på sökgrejen ni vet, och gissa vad som hände?! Blev spoilad på nya Walking Dead-avsnittet!! NOOOOOOOOOOOO
 
Jag är så sjukt besatt av walking dead just nu. Spionerade på Norman Reedus på instagram också, gick igenom typ hälften av alla hans bilder pga så himla intressant. Visst är sånt sjukt ändå? Att "kändisar" har instagram och twitter och sånt. Ännu sjukare är ju nivån av passion som mitt hjärta håller för påhittade karaktärer. Vill inte spoila för någon, så jag ska inte nämna några namn, men förra dödsfallet (alltså det som hände för några avsnitt sen) var som ett slag i magen. 
 
Annat i serievärlden: jag tyckte att nya säsongen av Gilmore Girls var mycket bra. Läste både Underbara Claras recension och Sandra Beijers, och kände att jag höll med i vissa av deras åsikter men inte andra. Framförallt var handlingen nästan för träffande för mig, många relationer, händelser och situationer var så otroligt likt det som pågår i mitt eget liv just nu att jag började gråta flera gånger haha. Kom också på att Luke är så otroligt nice!? Visste sedan innan att jag hejade på Luke och Lorelai, men asså dröm-man?! Skrattade så mycket åt hans "Am I blacking out?"-replik. 
 
 
Sen hade jag behövt hjälp med en grej. Är det någon av er som vet något om det här med sponsrade inlägg (förut Tourn dårå)? Jag har tackat nej till grejer men det hade ju varit bra att veta hur det ligger till med skatt och deklarerande kring bloggande. 
 
PUSS PÅ ER! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 B Y / E N G S T R O M:

skriven

Har hört så mycket om Walking dead så man blir ju ganska sugen på att se den =)

Idag bjuder den femte luckan på en tävling där du kan vinna två skal från merskal.se, missa inte! :-D

Svar: Gör det! Den är så bra!
Sandra

2 MartinaOlsson:

skriven

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 5 i min julkalender nu är öppnad :) I dagens lucka kan du vinna ett superhärligt läppglans från Lady Green! Känner du att detta är någonting som du skulle vilja vinna? Klicka då på länken här nedan för att vara med och tävla!
http://martinaolsson.myshowroom.se/63860/julkalender-lucka-5-5/
(en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

3 Emma:

skriven

​🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅
Just nu tre pågående tävlingar i min blogg:
🌸 Kiddoz - Vinn en valfri poster 🌸
🌸 Ekokul - Presentkort på 300kr 🌸
🌸 Upplevelse - Vinn en valfri Upplevelse 🌸
En lucka varje dag fram tills julafton! ❤️

4 Netti Starby:

skriven

Hos tourn och blogfame dras skatten automatiskt vet jag men deklarationen har jag inte märkt något av. Kramis

Svar: Ok! Tack för hjälpen! <3
Sandra

5 Therese:

skriven

Åh vilken härlig bild, love it! :)

Kolla gärna in min julkalender i bloggen :D
En ny lucka öppnas varje morgon med tävlingar och rabattkoder ända fram tills julafton :)

Svar: Tack!
Sandra

6 Gabriella :

skriven

Älskar The Walking Dead!!

Svar: Jag med! :D
Sandra

7 Gabriella :

skriven

Oj glömde namn hehe

8 Sara Ekman:

skriven

Jag är bara medlem på sådana sidor där allt med skatt o så är fixat, typ Tourn, Social Posts, Bloggerfy m.m., så har ingen koll om någon skulle kontakta mig direkt :)

Svar: Smart att det redan är fixat! :D Nä inte jag heller haha men jag tackade ändå nej så det löser sig!
Sandra

9 Tilda Barkselius:

skriven

Hatar när en råkar bli spoilad om ett avsnitt en inte sett än ://

Svar: Jag med! Det var så jobbigt haha!
Sandra

10 Martina:

skriven

Hatar när man råkar läsa spoilers!! Jag har inte sett Walking Dead ön, har planerat att göra det i flera år så jag känner att det nog är dags!

Svar: Jag med! Asså du borde verkligen göra det för den är SÅ bra! Men det är någon säsong som är lite tråkig (tror att det är säsong 2) men hang in there för att den blir apbra sen igen!
Sandra

11 MALIN:

skriven

Har hört såååå gott om The walking dead, men jag klarar verkligen inte av zombies haha! Kram

Svar: Åh den är asbra, men tycker du inte om zombies så blir det svårt :P Kram!
Sandra

12 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Nä usch för spoilers alltså!

Svar: Verkligen!
Sandra

13 Bambi:

skriven

åh jag hatar när det händer. När man råkar snubbla över en spoiler. Det hände mig med Game of Thrones bara för att folket på 9gag spammade ut bilder så fort en viss händelse ägde rum. BLÄK!

Svar: Haha 9gag är ett minfält!! Vågar inte ens gå in där när jag vet att det har kommit avsnitt av nån serie som jag ser på haha!
Sandra

14 Kattis:

skriven

Så jäkla trist när man råkar stöta på en sån där spoiler!!! Gillade också nya säsongen av Gilmore girls!☺
Det finns en hel del ställen som hör av sig på mail t.ex. och erbjuder ett samarbete där de vill betala hela summan direkt in på ditt konton eller paypal konto och då lär man antingen fixa med skatten själv eller om det rör sig om mimdre summor på hela året så kanske man inte tar upp det alls men det är ju lite riskabelt om man skulle bli kollad. Mindre summor går ju att ta upp som hobbyverksamhet men då ska det ju helst inte gå med vinst på ett år.
Jag brukar efterfråga att få fakturera genom frilansfinans när jag får frågan om samarbete för gör jag så så blir allt med skatt och deklaration fixat på en gång så jag slipper hålla på (dom tar 6% för besväret men det tycker jag det är värt).

Svar: Ja verkligen! Visst var den bra?! Tack så jättemycket för hjälpen! Jag tror inte att jag vågar än, är lite traumatiserad efter att ha haft företag. Jag fattar verkligen att det hade varit värt att gå igenom frilansfinans! <3
Sandra

15 Sabina:

skriven

Jag ÄLSKAR att följa kändisar på instagram, för det känns som att jag är lite vän med dem då, hehe ;)

Jag tyckte Gilmore girls var helt okej, ganska besviken på samma saker som Underbara Clara.
Men ja, Luke är fantastisk!

Svar: Hahaha jag följer honom nu men känner mig som ett creep! Jag tror att igenkännings-grejen hos mig gjorde mycket för hur jag kände kring serien! Jag håller med om att musikalnumret var alldeles för utdraget!
tantsandras.blogg.se

16 Christine's Stories - Cape Town Edition:

skriven

Men åh, hatar spoilers! Jag började kolla på Gilmore Girls men orkade inte med det. Känns som att jag är FÖR gammal för det, haha!

Svar: Jag med! Haha va?! För att de är så dysfunktionella eller? :P
tantsandras.blogg.se

17 Amina:

skriven

Har inte hunnit se GG än... Nä alltså, det där kändes fel... GG är Gossip Girl och så är det... Har inte hunnit se Gilmore Girls ännu. Vet att jag gillade det när jag var liten och det gick på eftermiddagarna på femman, men sen vet jag också att jag sett något avsnitt nu i "vuxen" ålder och undrar då om jag är som Christine; för gammal? Men vi är väl jämngamla du och jag? Så kanske inte. Men jag stör mig lite och tycker allt är klyschigt.... Men ska kanske ge det en chans sen. Hemma i Sveeerige.

Svar: Åh jag vet inte! När jag var yngre så hängde jag inte alls med i de populärkulturella referenserna så jag tror att målgruppen för serien ändå är typ vuxna? Men de är ju rätt dysfunktionella så det beror ju på hur mycket tålamod en har med sånt antar jag! Gilmore Girls är den enda dramaserien jag orkar med (förutom The Walking Dead, om det nu räknas som drama) för att dialogen är helt genialisk! Så styrkan i serien är mest manusförfattarna!
tantsandras.blogg.se

18 Linnea Aurora:

skriven

Alltså JA, det är så SJUKT lätt att bli spoilad??? Minns inte ens vad det var, men blev spoilad om någonting senare i år och det förstörde typ hela titt-upplevelsen. mvh ännu i lidelse även om jag inte ens minns vad det var som förstördes

Svar: Det är så himla lätt att bli spoilad på walking dead pga serietidningen som lurkar där ute med alla svaren! Mvh lever i konstant rädsla
tantsandras.blogg.se

19 Maria at Inredningsvis:

skriven

Vilken ursöt katt haha :) Jag passar på att önska dig en riktigt GOD JUL & Gott nytt 2017:)

Idag tipsar jag om en butik med riktig lyx & glamour på bloggen!

LOVE Maria

Svar: Tack detsamma!
tantsandras.blogg.se

Kommentera här: