VÄRLDENS ENKLASTE DIY

 
 
Hej alla. 
 
I två hela dagar har jag suttit fast i denna lägenhet utan snus eller heder. Istället har jag pimpat min ljusslinga med plastmuggar. Varför då undrar ni kanske. Det undrar jag med. Är inne i den maniska perioden I guess. Har hundra olika idéer och blev orimligt glad för vårt nya skoställ så jag hamnade i pynt-setting. Vilket iofs är min primära setting.
 
 
 
STEG 1: Klipp av den hårda kanten (den översta ringen på muggen) och klipp sedan "fransar/blad" av olika storlekar så som demonstrerat på bilden nedan.  
 
 
 
 
 
 
STEG 2 (det jobbigaste mest tidskrävande steget): Vik ner bladen i olika vinklar/grader.
 
 
 
 
STEG 3: Vik botten på koppen så att den är en halvcirkel
 
 
 
 
 
STEG 4: Klipp ett jack rakt in, vik åt andra hållet och gör det igen så att du får ett kryss. 
 
 
 
STEG 5: Gör likadant fast klipp bladen i en annan storlek.
 
STEG 6: Stoppa i ljusdioden igenom krysset på två olika plastmuggar klippta på detta sätt i olika storlekar.
 
 
RESULTAT:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta tog jättelångt tid att göra men det är nog för att min ljusslinga är jättelång, har du en kortare är det nog gjort på en timme eller två. 
 
Igår snackade jag med Sandra på Skype och hon ba: Hur kom du på den här idéen?
Och jag svarade: plastmuggar var det enda jag hade hemma. 
 
 
 
 
 
Alternativa titlar: "Plastic fantastic", "Do it like Nils Karlsson Pyssling", "Mugg eller ångest"
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linnea Aurora:

skriven

Men cooooool idé!!!

Svar: Tack!! <3
Sandra

Kommentera här: