SMÅBARNS-SEMESTERN, DEL 4

 
 
Shit asså jag tänkte verkligen att de här bilderna skulle vara jättefina men har stirrat mig blind på dem för att de ser så grusiga ut!! Håller jag på att bli galen?? Eller är de lite suddiga?? 
 
Kan ju vara migränen ifrån gårdagens åskväder som fortfarande sitter i. Vi får hoppas på det (obs: skämt).
 
 
Idag tänkte jag lägga upp sista delen av vår semester! Vi var fortfarande kvar i Newquay som är Cornwalls största stad (tror jag), men så himla liten och mysig ändå. Det fullkomligt kryllade av surfare och hippies. Staden såg dock rätt sliten ut, så det var ju inget södra Frankrike liksom. Helt fenomenal natur dock. 
 
 
 
 
 
Den här rutschkanan åkte jag cirka en miljard gånger. "En gång till!" betyder inte en gång till, utan snarare tvåhundra gånger till <-- resans lärdom. 
 
 
 
 
 
 
Kojan däruppe var format som ett tåg. Sonja älskar tåg. Först blev hon besviken för att det inte var Tomas-tåget (kan det vara ett barnprogram?), men sen efter första dagen så började hon referera till den som Sonja-tåget istället. Vi satt där inuti och hon informerade mig om att vi var på väg till Portugal. Jag har ju aldrig varit i Portugal så det lät ju som en ypperlig idé. 
 
 
 
 
 
 Att leka i lekparken får ändå 3 av 5. Kul, men en aning repetitivt. 
 
 
 
 
 
Sen gick vi ner på stranden och hade det allmänt gött. Hittade sand på mindre besökta ställen på min kropp i upp till två dagar efteråt. 
 
 
 
 
SÅ HIMLA HÄRLIGT. Vill alltid sitta och titta på havet. Jag hade nöjt mig med en sjö, eller med något annat vattendragsrelaterat - typ en bäck. Hade nöjt mig med en uppblåsbar-plaskpool i trädgården. OM JAG HADE EN TRÄDGÅRD *cries*.
 
 
 
 
Vi käkade lunch på detta ställe. Sonja är ju rätt liten så hon måste typ äta hela tiden. Jag tror att jag aldrig ätit mer än vad jag gjort under denna semester. Detta var iaf en av de bättre restaurangerna. De serverade tapas, men jag glömde såklart att ta bilder på maten. 
 
 
 
 Inredningen var så fin! Kolla bara på dessa tantlampor! 
 
 
 
 
Vi kunde inte motstå att gå ner på stranden igen. Här står Niklas och begrundar livet brevid hans uppätna mangoglass. Visst går det att se på denna bild att han bränt sig?! Tycker synd om han. Fast det gjorde jag ju inte när jag tog denna bild pga livet var riktigt bra då. 
 
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi tillbaka till heathrow för att lämna av hyrbilen. Tyckte att hotell-lobbyn där biluthyrningen låg var rätt fräsig. Men toaletterna var sämst (minuspoäng). 
 
 
Det bästa med resan var: Sonja såklart = star of the show. Och när jag, Niklas och min bror var med på ett pubquiz (där frågorna tydligen bara skulle handla om Cornwall som jag ej ens googlat). Första rundan var iaf massor av bilder på olika stränder som vi skulle identifiera med namn. Vi skrev ner "Beach please", "Beachy McBeachface" och diverse andra dåliga ordvitsar. Blev riktigt pinsamt när en annan grupp skulle rätta detta, men också kul. Vi fick tröstpris = win. 
 
Sämsta med resan: Bältesspännet som jag satt på varje gång jag åkte i mittensätet, vilket jag gjorde större delen av resan (jag blir åksjuk annars). 
 
 
 
PUSS PÅ ER!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Vad roligt att ni också fick leka i lekparken :-D Kram

Svar: Haha ja verkligen! Mvh barnslig and proud :P
Sandra

2 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

men åååh härligt :D

Svar: Det var så najs med lite sol!
Sandra

3 Lovisa (wildisland):

skriven

Haha! Sweet att ni lyckades klämma in Portugal också.

Svar: Yes kändes lika bra!
Sandra

4 jessy:

skriven

Va mysigt :D

Svar: :D
Sandra

5 Anonym:

skriven

Jag tycker inte att bilderna är suddiga. :) Väldigt fina bilder :)

Svar: Tack :D Så himla snällt!
Sandra

6 linda:

skriven

fina bilder:D

Svar: Tackar!
Sandra

7 natalia:

skriven

Sv: Vi ska vandra, cykla downhill osv ;)

Svar: Låter kul!
Sandra

8 Yohanna af Skovde:

skriven

Men underbara bilder! :)

Svar: Åh tack!
Sandra

9 Saras Serieblogg:

skriven

Åh, jag vill också lära mig göra GIFS! Haha :)

10 Saras Serieblogg:

skriven

Åh, jag vill också lära mig göra GIFS! Haha :)

Svar: Det är superenkelt! Antingen kan du använda movie maker (gratis) och bara lägga bilderna efter varandra, eller så kan du söka på "make gif" på google och ladda upp bilderna på någon av de hemsidorna som hamnar högst upp!
Sandra

11 Gabriella :

skriven

Såå härligt!!

Svar: :D
Sandra

12 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Haha åh, gifen är ju för härlig!

Svar: Tack :D Jag älskar att han är alldeles för stor för rutschkanan!
Sandra

13 Martina:

skriven

Ser supermysigt ut! Och gifen var verkligen jättehärlig!!

Svar: :D Åh tack! Jag älskar att göra gifar!
Sandra

14 MALIN:

skriven

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Kram

Svar: :D
Sandra

15 Ramona:

skriven

Tycker det är jättehärliga bilder :) Så himla mysigt. Och stranden, underbart. Som svar på din fråga om vart vi var på resa i western staden så var det ett ställe som heter High chaparall :) Ligger i Småland. Supermysigt och både barn och vuxna älskade det.
Njut av dagen :) Kram

Svar: Tackar! :D Va kul det såg ut ju!
Sandra

16 Anita:

skriven

Ser bra mysigt ut! :D

Svar: :D
Sandra

17 Frida:

skriven

Bilderna är ju hur fina och klara som helst :)

Svar: Men tack ju! Asså tycker att det är samma med de nya men kom på att det kan ju vara damm på skärmen?? Haha
Sandra

18 Sara Ekman:

skriven

Bilderna ser jättefina ut tycker jag :D Ofta är man sjukt kritisk själv bara, haha!

Svar: Åh tack! Ja det blir ju lätt så tyvärr :P
Sandra

19 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Åh så härligt!! Älskade dem rutschkana när jag mindre!! Gör säkert fortfarande ;)

sv: Haha jag också, så mys! Tack finis!
Kramis

Svar: Haha lekplatser i allmänhet är ju så nice!
Sandra

20 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

jag blir också åksjuk om jag inte åker i mitten eller längst fram :/ Bilderna ser bra ut, det är nog migrän som spökar :) :(

sv: Jo pollen är värre ute, men inget är värre än att sitta inne så vackra dagar!

Svar: Jag har åksjuke-armband (som går att köpa på apoteket) men det hjälper ju inte helt. Vi kan va åksjuke-buddies! Kom på att det kanske är damm på datorskärmen haha! Fattar verkligen det!! Balkonghäng är ju det bästa hänget!
Sandra

21 sandra.:

skriven

så härligt :D tycker bilderna har bra kvalite!

Svar: Åh tack!! :D
Sandra

22 linah:

skriven

härliga bilder:D

Svar: Tackar!! :D
Sandra

Kommentera här: