NATURAL HISTORY MUSEUM

 
 
 
Jaha ja nu dyker den här rövhatten upp igen med sitt sporadiska uppdaterande. Sorry, sorry, förlåt etc för dåligt internetanvändande från min sida. Ni kanske gissade er till varför jag försvann ett tag, och då gissade ni antagligen rätt (host minor breakdown host). Men min bästa tant-polare Susanne var här och det var ju helt underbart! Saknar henne redan! 
 
Vi åkte till Natural History Museum för att museum är najs. Susanne var dessutom ute efter specifika botaniska prints som fanns att köpa där. 
 
 
 
Skippade att åka igenom den här stenbumlingen för att vi valde att gå direkt mot djur och dinosaurie-utställningarna.
 
 
 
Kolla sicken ful sengågare haha! Och stor var den också.
 
 
 
 
Typ vackraste människan ever!! <3<3
 
 
 
 
Här skrek jag: "Det ser ut som att ni är på Hogwarts!". Förutom dinosaurien dårå.
 
 
 
 
Kolla så fin den är! Och så sjukt stor! Kanske inte märks på bilden (borde haft en banana for scale) men asså majestätisk.
 
 
 
 
Bodils kusin.
 
 
 
                                                                         
     
 
 
 
 
Dagens fotomin gick till Niklas "är det något bakom mig?" Grahl.
 
 
 
Och i taket hängde det valar. Fint ju.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne var helt fascinerad över alla botaniska detaljer och stukaturer. Känner mig smittad av hennes entusiasm så jag passar på att slänga upp en bild på blommorna i taket. 
 
 
 
Köpte dessutom ett omslagspapper på museibutiken (<-- asså jag vet att det ser konstigt ut men googlade ordet) som vi har ramat in! Det var ett sånt sjukt fint omslagspapper plus att det bara kostade 3 pund (vilket iofs var dyrt för att vara omslagspapper men mycket billigt för att vara en art-print). 
 
Kan visa sen! 
 
 
 
Vad har ni haft för er? 
 
FÖRHISTORISKA HÄLSNINGAR
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 radhuslivet.se:

skriven

Coolt ställe!!😍 Skriver upp på min bucketlist att jag måste besöka detta ställe!

Svar: Åh gör det! :D
Sandra

2 Netti Starby:

skriven

Vad kul att du har haft henne på besök och så mysigt ni har haft det :-D Kramis

Svar: Ja det var helt underbart! :D
Sandra

3 Johan:

skriven

Jag har ytterst sällan varit på museer, men det där verkar ju lite coolt ändå :)

Jag har inte gjort så mycket sedan vi hördes senast. Var hos en kompis i helgen, var på hockey igår och i övrig har det mest varit träning och studier, som vanligt :)

SV: Ibland är det svårt att göra något åt och någr näter här och där med lite sömn är ingen större fara, tror jag. Det är när det blir mer regel än undantag man ska passa sig lite...

Ta hand om dig! :)

Svar: Det är min favoritsysselsättning! Låter som att du har haft det bra!
Sandra

4 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Jag tyckte också att det såg ut som Hogwarts!!! :D

Svar: Drömmen ju! :P
Sandra

5 eva linah:

skriven

älskar bilderna:D

Svar: Tack så mycket :D
Sandra

6 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

skriven

Coolt ställe :D
Svar; tack för frågan i frågestunden :)

Svar: Kul att du tyckte det! :D
Sandra

7 Gabriella :

skriven

Så coolt!!

Svar: :D
Sandra

8 MALIN:

skriven

Vad spännande och kul det ser ut :) Kram

Svar: Jag älskar att gå på museum! :D
Sandra

9 Amina:

skriven

Men din lilla goding <3 blir så glad av uppdateringarna du gör och det är ju faktiskt himla mycket bättre att ha nånting att säga än att uppdatera ofta. Jag funderar på om jag har varit på det där museet, tyckte att jag kände igen mig lite, men jag är tämligen säker på att jag INTE varit där. Kanske drömt om det. Eller något. Tänk vad kulturell du är. Jag har så mycket att lära!

Svar: Hahaha du kan va en goding ;P! Åh va glad jag blir av detta! Jag tror nog att du kan ha varit där, det är en av de mest kända museerna! Men om du är rätt säker på att du inte varit där så kan du ha sett massor av bilder därifrån kanske, jag själv har t.ex. postat bilder därifrån på instagram tidigare! Hahaha yesbox är höjden av kultur :P
Sandra

10 Boel:

skriven

Coolt! :D

Svar: :D
Sandra

11 Kattis:

skriven

Åh så mysigt med ett museibesök!:) Jag och min bror brukar jämt göra spontan sånna besök så fort vi har möjlighet. När jag åker till London (måste ju verkligen göra det någon gång) så ska jag lätt besöka Natural history museum.:)

Svar: Jag älskar museum! Åh gör det! :D
Sandra

12 Julia Johansson:

skriven

Ååh vad kul! Var där när jag var liten :D

Svar: Det är ett bra museum! :D
Sandra

13 Martina:

skriven

Så fina bilder!! Det ser superhäftigt ut!

Svar: Åh tack så mycket! Det är så himla fint där!
Sandra

Kommentera här: