HARRY POTTER AND THE OBSESSED MUGGLE

 

 

Nämen hej! Sorry för lång frånvaro. Ibland måste jag ta lite datorpaus. Hoppas att det ni har haft det bra!

Idag är dagen då jag tänkte lägga upp en HP-lista! VA?! På en vanlig lördag?! Jajamensan nu är det dags! 

 

Det är nämligen så att många i min generation är lite Harry Potter-fixerade. Jag känner minst två personer som har HP-tatueringar och det händer ofta att jag hamnar i diskussioner om HP som kan vara i timmar. Min besatthet tar sig uttryck i olika nörderier t.ex. att jag läser Harry Potter fanfiction jämt HAHA. Så idag tänkte jag alltså svara på lite frågor om HP! YAY (OR NAY, ni får känna som ni vill om detta)! 

 

 

 

 

Din patronus skulle varit? Hmm... Shit känns som världshistoriens viktigaste fråga!! En Kneazle tror jag! Är en typisk katt som bara vill äta, sova och klappas (tror också att jag är en boss trots att jag är så liten). Jag kommer mycket bra överens med katter. Jag kan också vara en bitch ibland (men bara mot folk som är rövhattar). Detta är extra roligt för att Niklas är typ en hund. 

Om du hade fått äga endast ett magiskt föremål, vad hade du valt? ÅH TOO MANY CHOICES! Haha får jag fuska och säga trollstav? Fast jag kanske ändå inte kan använda den på grund av att jag inte är magisk? Om jag inte får säga trollstav så säger jag.......ett sånt tält som har massor av utrymme på insidan. Eller är det ett tråkigt svar? Tänker att det hade varit så himla najs att ha ett sånt. Möjligheterna hade varit oändliga. 

 

 

 

Om du hade fått ändra en sak i böckerna, vad hade du ändrat? Åh shit. Vill inte vara en sån som klagar på J.K (pga att hon är ett geni), men jag hade nog tagit bort "19 år senare"-epilogen. För att jag har nog aldrig varit så besviken i mitt liv (nästan sant).  

Ditt elevhem är? SLYTHERIN! <-- tänk er att det är the sorting hat som skriker detta! Ojojoj tänker ni kanske, men var inte oroliga! Jag har inga fascistiska åsikter. Jag kan också ha lurat sorting-testet på pottermore lite för att jag ville hamna i slytherin. Vilket Niklas säger är en typiskt slytherin-sak att göra. Men har iofs ingen ambition. Så jag vet ej. Om jag inte hade varit slytherin hade jag varit gryffindor (pga att jag typ är gryffindor). 

 

 

Vilken karaktär är du likast? Mina polare tycker att jag är lik Luna Lovegood. Mycket flummig, smart och tar "modiga" (konstiga) klädbeslut (<-- är klädbeslut ens ett ord?) HAHA. Jag själv tycker att jag är lite lik Remus Lupin (som person alltså, fast jag är rätt hårig också). 

 

 

 

Vilken karaktär hade du velat vara? Hmmm..... Alltså alla verkar ju ha det fett onajs med tanke på krig och sånt. Men annars tror jag att jag hade velat vara Tonks för hon verkar ju vara rätt obrydd. 

Favoritfilm? Gillar inte filmerna så mycket. Tycker att många av barnskådisarna är dåliga (SORRY till alla som tycker att de är bra!), men om jag hade valt en så kanske goblet of fire. Men det var rätt länge sen jag såg dem så jag vet faktiskt inte.

 

 

Vad var det sorgligaste som hände, enligt dig? SPOILER: att Sirius dog. Grät!

Om du hade fått äta middag med en person från Harry Potter, vem hade du velat äta med? Men åh! ALLA! Ron Weasley kanske! Fast Hermione hade ju varit mycket mer informativ, så kanske Hermione dårå så hade jag kunnat ställa frågor. 

 

 

Favoritbok? Men ALLA. Hahaha! Jag vet inte. Inte sista. Trean eller fyran tror jag. 

Vilken professor hade du helst haft som lärare själv? Men McGonagall såklart! Hon är ju bäst!! Eller Remus.

Vilken position hade du spelat om du spelat Quidditch? Ingen! Är så sjukt höjdrädd att ni anar inte! Men om jag mot förmodan inte var höjdrädd så hade jag varit beater. Spelade försvarare när jag spelade fotboll. Är en rätt aggressiv sportare.  

 

 

Den karaktär du tycker sämst om? Umbridge såklart!! Allas värsta fiende! Tror att folk tycker så illa om henne för att många har träffat en sån person på riktigt. Kanske inte lika "ond" som henne, men många har haft en sådan vuxen i sin närhet någon gång under skoltiden. 

 

 

 

Din favoritkaraktär? Åh! Hermione eller Remus tror jag! Eller Ron! Ååååh! Känner mig som ett arsle som måste välja! ALLA är bra, okej?!?! 

Favoritcitat? “I am what I am, an’ I’m not ashamed. ‘Never be ashamed,’ my ol’ dad used ter say, ‘there’s some who’ll hold it against you, but they’re not worth botherin’ with.”

eller: “But you know, happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

Om du hade fått göra en sak som Harry gör i böckerna, vad hade du valt att göra? Besöka Hogwarts tror jag. 

 

 

 

Vad är den mest Harry Potter-nördiga saken du har gjort? Min förra födelsedagsfest hade Harry Potter-tema. Det var magiskt och jag förberedde saker till festen i flera månader. Men sen hade jag och Niklas ett megabråk på kvällen och jag stack hem innan alla andra haha. 

Vilket ämne hade varit ditt favoritämne? Jättesvår fråga. Men kanske transfiguration. 

Om du hade varit en animagus, vilket djur hade du varit? Men åh någon slags katt antar jag på grund av Patronus-frågan?! 

Det roligaste som hände, enligt dig? Kanske att Fred och George kastade snöbollar i Voldemorts ansikte? Eller ja, de "förtrollade" (vad är det svenska ordet??!!) iofs snöbollar att studsa på Quirrells turban men HUR KUL?!? 

 

Hur hade du önskat att sista Harry Potter-boken slutat? ...................... Inte med "19 år senare"-epilogen iaf. Med kapitlet innan kanske?  

 

Vilket elevhem tillhör ni?? 

 

PUSS PÅ ER! 

 

 

 

Permalink
Kategori: Allmänt Taggar: Harry Potter, Harry Potter prints, Warner Brother studio tour, bilder från warner brother studio tour, harry potter blogglista;
Kommentarer (25)

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Jag har varken läst böckerna eller sett en hel film men det var ändå intressant att läsa det här :-D Kram

Svar: Haha men va bra att det var kul ändå!
Sandra

2 Frida:

skriven

Vilket superroligt inlägg :)
har inte läst böckerna men sett filmerna och jag älskar dom :)
Härliga bilder verkligen :) kram

Svar: Men va kul att du gillade det!! :D
Sandra

3 Sara Ekman:

skriven

Åh vad kul, älskar också HP :D

Svar: HP = life!
Sandra

4 Amina:

skriven

ÄLSKAR HP <3 Jättekul att läsa! Kommer också länka det här inlägget till min kompis www.wildisland.se som typ älskar HP ännu mer än vad jag gör. Var är bilderna tagna? :D

Svar: Men va kul att du gillade inlägget! Jag har gjort vissa bilder i photoshop (haha vilken tönt jag är) och de andra bilderna tog jag (eller Niklas) när vi var på Warner Brothers studio tour!
Sandra

5 Lovisa:

skriven

Det här är den BÄSTA LISTAN som finns på internet just nu!!!!! Jag blev också indelad i Slytherin på Pottermore, men har liksom alltid trott att jag är med av en Ravenclaware?

Svar: Haha men va glad jag blir!! Jag tycker att du kan fortsätta vara Slytherin med mig ju!! <3
Sandra

6 Lovisa:

skriven

Haha kul att jag nu såg Aminas kommentar! :P

Svar: Vi är ju redan i maskopi med varandra :P
Sandra

7 Sabina:

skriven

Jag håller med dig om filmerna, förstår inte folk som kan se dem om och om igen faktiskt, jag föredrar böckerna!

Jag är en självklar Hufflepuff, blir alltid det på alla tester samt att typ alla som känner mig brukar säga att jag är som en "sån" xD

Och jag önskar mig ofta en osynlighetsmantel på tal om magiskt föremål :'D tror det skulle vara användbart.

Älskar Luna Lovegood btw, hon är min favoritkaraktär!

Svar: Haha åh va kul att du gillar Luna! Härligt med en Hufflepuff här! Har en del kompisar som tillhör det elevhemmet!
Sandra

8 Prietha:

skriven

Önskar jag växte upp med Harry Potter men föddes ju 99 så var väl för ung :(

Svar: Åh men böckerna är så himla bra även för vuxna! Eller det kanske är jag som är biased haha. Ljudböckerna med Stephen Fry är också megabra!!
Sandra

9 Josefine:

skriven

Omg jag är så avis just nu! Så himla coolt<3

Svar: :D
Sandra

10 Johanna Utterberg:

skriven

Men vad roligt, superkul lista! :)

Svar: haha tack! :D
Sandra

11 Kattis:

skriven

Haha vad roligt att läsa! Jag är inte riktigt lika besatt av HP men jag gillade böckerna och såg alla filmer och håller helt med om att man klarat sig bra utan 19 år senare biten. Helt onödig!!

sv: Visste inte jag heller men det var vad dom sa på vineriet så får väl tro på den trevliga damen som gav mig vin!:P

Svar: Men visst är den!? Haha
Sandra

12 Martina:

skriven

Åh vilken superbra lista! Och jättefina bilder!! När jag registrerade mig på Pottermore för väldigt många år sedan så hamnade jag i Ravenclaw, vilket jag är väldigt nöjd med! :D

Svar: Åh men tack!! Ravenclaw kan ju vara det bästa elevhemmet (Niklas är Ravenclaw)! :D
Sandra

13 Bambi:

skriven

asså detta ÄLSKAR jag! Får jag sno listan? (Självklart är jag gryffindor ända in i benmärgen)

Sjukt bra svar på frågorna även om "favoritfilm"-svaret gjorde lite ont i mig. Hahha #dramatisk

Svar: Men åh va glad jag blir! Självklart! Jag skrev den själv (hittade ingen att sno haha) så du får gärna droppa en länk. Haha gillade du filmerna? Jag kan gå med på att all formgivning är underbar och att de är så fint gjorda. Och att många av lärarna är megabra!
Sandra

14 MALK :

skriven

Såååå rolig lista! Jättekul att läsa! HP är bäst! Kram

Svar: :D
Sandra

15 MALIN:

skriven

Sååå kul att läsa! Älskar HP! Kram

Svar: Jag med haha! :D
Sandra

16 Siri |Diabitfit|:

skriven

Åh en trollstav skulle man haft :D

Svar: Eller hur?!
Sandra

17 Sara Ekman:

skriven

Ha en mysig söndag <3

Svar: Detsamma!
Sandra

18 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

åh bästa listan

Svar: :D
Sandra

19 Julia Persson:

skriven

Super roligt inlägg!

Svar: Tack :D
Sandra

20 Amanda:

skriven

Kul lista! Min favorit film är också goblet of fire, med böckerna är det svårare att välja.. Antingen trean eller dom två sista.. Kan inte välja!

Svar: Va kul att du gillade den! Håller med om att det är svårt att välja! :D
Sandra

21 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Wow. Märker att jag fattar absolut ingenting. Har bara sett en Harry Potter-film. Hahaha. ;D

Svar: Haha! Sorry för nörderier! :P
Sandra

22 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag ääääälskar det här inlägget, men Jesus vad olika vi är inom just Harry Potter! Jag tillhör Ravenclaw enligt Pottermore och försökte inte lura sorteringshatten. Det är jäkligt Slytherin, ja ;) För jag sno listan?

Svar: Men åh va glad jag blir!! Såklart! Men droppa gärna en länk för jag skrev frågorna själv haha (hittade ingen att sno :P). <3
Sandra

23 Linnea Aurora:

skriven

BÄSTA inlägget! Ok har mycket att säga om detta ämne (givetvis, är ju inte mer än människa!?)
1. 19 år senares borttagelse AMEN
2. Elevhem Ravenclaw def- men ditt trickeri är väldigt Slytherin så tror att du verkligen hittat ditt hem!!
3. Klädbeslut är ett FAB ord, skall använda mer
4. Har ett inlägg om just barnskådespelarnas skådespeleri färdigskrivet i utkast AS WE SPEAK!!!
5. Lätt McGonagall som lärare- bäst!!!
6. Du har rätt- ALLA har mött en umbridge (*host* min mellanstadier lärare *host-*)

Svar: Haha skriver under på alla punkter (mvh föreningsslampan :P)! Ska in och läsa!!
Sandra

24 skitnerer.blogg.se:

skriven

Jag blev Ravenclaw!! Mkt nöjd med det. *vis och rolig*. Fick fatiskt sånt HP-sug häromdagen att jag kollade på the Goblet of fire! Ska även åka på semester snart och charter-semester för mig = läsa HP!!!! (Inte varit på charter sedan klass 5 typ) Så funderar på om jag ska våga läsa the cursed child på engelska på min semester....... Är dock rädd för att inte fatta något....hmmmmm kanske väntar till översättningen.....hmm

Svar: Det förstår jag! Niklas är också Ravenclaw så det skulle ju kunna vara bästa huset! Åh har hört att den ska vara rätt dålig (kanske för att det inte är J.K som har skrivit den?) men jag funderar också på att läsa den nu!!
Sandra

25 johanna:

skriven

så rolig lista att läsa! Håller med om epilogen..... Och nu ska jag också läsa the cursed child, kanske blir lite samma besvikelse?

Svar: Jag är rädd för det!! Har inte vågat läsa den än, men ska nog prova ändå!!
Sandra

Kommentera här: