SÖNDAG = FILMTIPS

 
 
 
Åh igår hade jag världens bästa morgon! Bodil spydde i badrummet istället för på heltäckningsmattan (vilket gör mitt liv 100 gånger lättare), Niklas och jag gick upp och käkade frallor och drack kaffe i typ 3 timmar och jag drog en liten uppfräschnings-dammsugning för att det skulle kännas rent när det var helg och så. Sen gick dagen utför. 
 
 
Men nu är det söndag! Och vad vill folk (eller ja, snarare jag själv) göra på söndagar? You guessed it (kanske): se på film!! 
 
 
Den första jag tänkte tipsa om är: MISTRESS AMERICA! IMDb länk
 
 
 
 
Tracy börjar på collage i New York men det blir inte riktigt som hon tänkt sig. Hon hittar inga nya vänner och blir inte antagen till den prestigefyllda skrivar-klubben. Hennes mamma föreslår då att hon ska ringa sin soon to be styvsyster som hon aldrig träffat.
 
 
 
 

Brooke (hennes soon to be styvsyster) lever ett till syntes flådigt liv med fester, häftig lägenhet, stora planer och är en mycket färgstark person.

 

 
 
Varför jag gillade den: filmen kändes mycket realistisk. Det var många situationer/repliker jag kände igen mig i, och karaktärerna var så himla välskrivna. Bra dialog och inte för seriös. Jag har svårt att ta filmer som ska vara "artsy" på allvar, men med det sagt så måste jag påpeka att den är rätt "artsy" (men inte så mycket). Alla är lite osympatiska. Jag både grät och skrattade!
 
 
 
 
 
 
Sen tänkte jag tipsa om Hunt for the Wilderpeople men insåg att det inte fanns något datum för när den ska komma till biograferna i Sverige?! Asbra och superknasig film om en fosterhems-pojke som flyttar ut till ett par som bor i skogen i Nya Zeeland. Så om den någonsin dyker upp i Sverige så rekommenderar jag att se den för så himla KUL. IMDb länk
 
 

 

 

 Och till sist tänkte jag tipsa om två äldre filmer: AWAY WE GO (som jag ju tipsat om förut) och FLIPPED 

 

Away we go (IMDb länk) handlar om ett par som blir gravida. De bestämmer sig för att leta efter det perfekta stället för deras barn att växa upp på och beger sig ut på en road-trip. 

 

 
 
Varför jag gillade den: Så himla rolig och realistisk och romantisk! Massor av bra skådisar! 
 
 
 
 
 Typ som Maggie Gyllenhaal <3<3<3<3
 
 
 
Asså sötaste filmparet ever. 
 
 
Flipped (IMDb länk) handlar om två barn som blir kära i varandra vilket iofs är helt orealistiskt men ändå en mycket välskriven film (jag grät). 
 
 
 
Hoppas att ni har haft en bra helg! 
 
PUSS PÅ ER 
 
 
 
 
Permalink
Kategori: Film & serier Taggar: away we go, filmtips, flipped, hunt for the wilderpeople, mistress america, roliga filmer, tips på bra filmer;
Kommentarer (25)

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Vilken tur att hon kräktes på rätt ställe och kul att du tipsar om filmer :-D Kram

Svar: Ja! Det gör livet mycket enklare! :D
Sandra

2 Prietha:

skriven

Bra tips!!

Svar: :D
Sandra

3 Christine's Stories:

skriven

Åh vilka bra filmer detta verkar vara. jag behöver sådana tips så det tackar jag för. Är sugen på att se den första och den sista!

Svar: Va bra att det var några som föll dig i smaken :D
Sandra

4 Sanya:

skriven

Åh vilka bra tips! Jag är så dålig på att se film, för brukar tröttna efter typ 30 minuter men dessa verkade intressanta ^^

Svar: Va kul att du tyckte att det var bra tips! :D
Sandra

5 Johanna Utterberg:

skriven

Åh vad kul med filmtips, de två översta lät som två filmer jag skulle gilla! :)

Svar: Va kul att du tyckte det! :D
Sandra

6 N a t h a l i e:

skriven

Vilka jättebra tips, precis de man behöver en söndag!! :)

Svar: Va bra att du tyckte att filmerna verkade bra! :D
Sandra

7 Frida:

skriven

Filmtips är alltid kul, ska ta en regnig ledig dag i höst och kolla på några av dem , mys :)

Svar: Hösten är ju perfekt för att se på film! :D
Sandra

8 Kattis:

skriven

Min katt spydde på vardagsrumsmattan imorse så lite mer jobb för min del!:P
Bra filmtips, hade jag vart hemma själv hade haft att göra hela dagen men tyvärr är ingen av dem något för min sambo...för lite action!

Svar: Åh nä, va jobbigt!! Haha jag ser nästan bara på actionfilmer! Får göra ett sånt tipsinlägg någon gång!
Sandra

9 Amanda:

skriven

Åhh tack för tipset! Behövde tips på en bra film denna söndag :D

Svar: Va kul att tipsen gick hem! :D
Sandra

10 MALIN:

skriven

Jättekul med filmtips! Kram

Svar: Kul att du tyckte det! :D
Sandra

11 Filippa:

skriven

måste bara säga att jag älskar din header

Svar: Tack så mycket!
Sandra

12 Anita:

skriven

Kul med tips :D

Svar: :D
Sandra

13 Linnea Aurora:

skriven

Jag vill SÅ se hunt for the Wilderpeople! Måste göra! Och har även sett Mistress America- mycket bra!!!

Svar: Asså den är megabra! Den går säkert på bio i Skottland!
Sandra

14 Julia Persson:

skriven

Bra tips!

Svar: :D
Sandra

15 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Gick dagen utför, vad hemskt. Jag har solat och städat och sett på Gossip Girl. Ser den om och om och om igen forever and ever.

Svar: Ja det var synd! Men en bra morgon är ju alltid najs! Haha härligt med sol och gossip girl :D
Sandra

16 Tilda Barkselius:

skriven

Åh vilka grymma tips!

Svar: Va kul att du tyckte det! :D
Sandra

17 Kashayas:

skriven

Kul med filmtips. Har inte sett någon av filmerna.

18 Kashayas:

skriven

Kul med filmtips. Har inte sett någon av filmerna.

Svar: Men va kul att det var filmer som du inte sett förut!
Sandra

19 Sara Ekman:

skriven

härligt med filmtips! :)

Svar: :D
Sandra

20 Angelix:

skriven

Roligt med tips!!

Svar: :D
Sandra

21 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh, tack för tipsen! :D

Svar: :D
Sandra

22 Elsa:

skriven

Tack för tipsen! :)

Svar: :D
Sandra

23 Sabina:

skriven

Det är fantastiskt när katterna spyr på golvet istället för på mattan!

Svar: Åh eller hur?!?! Lättnaden är total
Sandra

24 Frida:

skriven

Ja verkligen! Nice med lite filmtips, är alltid sämst på att hitta en film att kolla på när det väl är filmdags

Svar: Va kul att tipsen kanske hjälpte till nästa filmkväll då :D
Sandra

25 Caroline:

skriven

Vad kul med filmtips!! Sånt gillar jag :D

Svar: Men åh va bra! :D
Sandra

Kommentera här: