JUST NU ÄR DET SKIT

 
 
 
Måste bara börja med att säga mens + supervärme = skit. Nu lovar jag att ni slipper min mens-besatthet. Eller nej förresten! Ville också säga att det var så kul att ni ville berätta om era mensupplevelser. Till er som inte har problem med mens säger jag bara: JAG ÄR SÅ AVIS PÅ ER!!!! Till er som också har mensproblem säger jag ba: STACKARS OSS!!!! 
 
Okej nu är det slut på menssnacket lovar och svär. 
 
 
Men vilken vecka jag har hörrni. Den är på riktigt superskit. Jag kan avslöja att jag ska betala skatt men vet inte hur mycket?!?! Borde de inte skicka ett brev angående slutskattebeskedet??! Har ni fått ett brev???? JÄTTESTRESSAD över detta, börjar typ svettas av att skriva om det. 
 
 
Sen har vi varit förföljda av tvlicensing som skickat riktiga hotbrev till oss typ 5 gånger trots att vi har anmält att vi inte har någon tv inne på deras egna hemsida (3 gånger!!). Jag typ går sönder av att bli hotad. Niklas ringde till slut (för andra gången!!) och ba: Nej, ni måste lyssna på mig!! Det är något som är fel!! 
 
Han tvingade dem att kolla upp vår adress och tanten på telefonen inser att OJSAN vi har visst skickat hotbrev till er på grund av att den personen som bodde i er lägenhet innan inte har adressändrat hos oss <--- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Låt mig va!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
Sen har jag varit med om väldigt dramatiska insektsanfall så VARNING för äckliga historier nu: 
 
Satt vid datorn intet ont anande och skrev, helt plötsligt känner jag hur det typ kittlas lite precis vid munnen så jag försöker blåsa bort det som kittlas för att jag tror att det är hår (brukar ju oftast vara hår till mitt försvar), det försvinner inte så jag blåser igen. Sen tar jag upp handen för ta bort det enträgna "håret" varpå jag inser att det är en beige nyckelpiga som är på väg in i min mun??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kände mig besudlad (den var verkligen precis i mungipan) och var typ äcklad hela dagen efter detta! Sen igår på natten ligger jag och läser i tropisk värme asså (med fönstret öppet), Bodil låg och snarkade bredvid mig, varpå vi båda blir blixtvakna av att det är något som landar ljudligt på mitt täcke?! Jag säger åt en stackars Niklas att tända lampan FÖR GUDS SKULL, och han blir superförvirrad men tar sig upp för att tända lampan. Det är alltså en stor gräshoppa som har tagit sig upp till andra våningen och som lyckats hoppa igenom en liten springa där vårt fönster var öppet och sen landar precis bredvid mitt ansikte??!??!?! VAD ÄR ODDSEN??? 
 
 
 
 
Jag behövde skriva av mig lite för är så less på detta just nu!! Men vi (jag) behöver också lite roliga gifar (hade varit najs med gifflar också men det finns ju inte här! <-- ni hör ju vad jag måste stå ut med! Mig själv. Jag måste stå ut med mig själv.) så här kommer dom: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PUSS PÅ ER!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anita:

skriven

Mensen är aldrig rolig.. Usch ;(

Svar: Jag håller med!!
Sandra

2 Amanda:

skriven

Usch förstår dig, har också mensvärk i denna super värme :(

Svar: Svetten asså!! :(
Sandra

3 Johanna Utterberg:

skriven

Säger med dig, STACKARS OSS!!!!!!!!!! :((

Svar: Haha håller med!!
Sandra

4 Sara Ekman:

skriven

Gräshoppor är sjukt creepy!!

Svar: Håller med!! Men fina på håll!!
Sandra

5 Amanda Forsman:

skriven

Hoppas din helg blir bra!

Svar: Tack detsamma!
Sandra

6 Prietha:

skriven

Åh får hoppas att helgen bli mycket bättre!

Svar: Tack! Det hoppas jag med!
Sandra

7 Gabriella :

skriven

Men usch så äckligt, hade fått panik!!

Svar: Åh det var jobbigt faktiskt haha!!
Sandra

8 Tilda Barkselius:

skriven

Usch vad äckligt med nyckelpigan och gräshoppan!!

Svar: Haha eller hur?!?
Sandra

9 Hanna Karlsson:

skriven

Jag skriver under på allt!

Svar: :D
Sandra

10 Frida:

skriven

Insekter är helt ok om det inte kryper på en haha :)
Haha vilka roliga gifflar :)

Svar: Precis så är det! Haha ååååååååh nu blev jag sugen på gifflar igen!
Sandra

11 Siri |Diabitfit|:

skriven

Skulle också bli stressad över skattegrejen, borde ju komma i brevlådan, annars är de väl skatteverkets problem kan jag tycka ;)

Svar: Ja asså kommer det inget brev så tänker jag att jag får ringa dem och fråga helt enkelt!
Sandra

12 Julia Persson:

skriven

Hoppas din helg blir bra!

Svar: Tack detsamma!
Sandra

13 Jeanette:

skriven

Åhh jag skulle ha fått världens panik om det där med insekterna hänt mig! Usch, ryser bara av att läsa det där haha

sv: Ja, usch alla jäkla proof of addresses hit och dit och NI nummer och välja banker och grejer, så mycket och det är så jobbigt, så kände bara, nej. Jag har ju ändå bott där förut liksom :) Kanske blir en flytt i vår istället

Svar: Haha det var rätt äckligt!! Håller med om att det är så krångligt!! Men om du flyttar hit i vår så kanske du hinner fundera över allt sånt under hösten?!
Sandra

14 Dixi Wonderland:

skriven

Jag blir faktiskt chockad när jag läser detta men tv-licenen gäller ju inte bara tv. Det gäller tv, radio, datorer och surfplattor. Hur kan ingen i eran omgivning talat om detta för er? Mer chockerande är att du sitter och skriver i exakt samma inlägg att du har en dator hemma. Hade jag varit du så hade jag signat upp på tv-licensen direkt för annars lär ni få en faktura på flera tusentals kronor.

Svar: Jag bor i England och där behöver en betala tv-licens om en har en tv eller tittar på live-program (så som fotbollsmatcher eller dylikt). Vilket vi inte gör. Så vi ska inte alls betala tv-licens. Vi gjorde dock det när vi bodde i Sverige.
Sandra

15 Kattis:

skriven

Joo stackars oss och fyyyy faaaan för insektsattacker...kryper i mig bara jag läser om dina upplevelser...bläää!! Men sen...hahahaha stackars hund och snacka om ondskefull lillebror som blåser ut ljuset!😂

Svar: Hahaha det var rätt äckligt!! Älskar lillebrors-gifen!!
Sandra

16 Mina -:

skriven

Håller med dig - stackars oss! :(

Svar: Eller hur!!
Sandra

17 MALIN:

skriven

Haha åh, nej.... Stackars oss! Jag avskyr också insekter! Kram

Svar: Men eller hur!!?
Sandra

18 Bambi:

skriven

JAAAA stackars oss fan. Det där med licensen är så sjukt. Det är väl så att licensen bara gäller tv-kanaler och livegrejer när man bor i England?

Tänkte kommentera SÅ mycket mer - men skrattar fortfarande åt GIFsen xD

Svar: Haha eller hur!! Ja precis så är det! Men breven var ju inte till oss visade det sig, och nu är det löst iaf! Men hahaha va bra!!
Sandra

19 Lovisa:

skriven

Åh! TV-licensen... Får ångest bara jag tänker på det. Har inte TV men vågar ändå inte svara när någon ringer från hemligt nummer, haha. Känns som att de inte skulle lita på mig? Och ang Dixies kommentar: tv-licensen gäller BARA tv. De var tvungna att upphäva ändringen så BLOGGA PÅ FÖR FAN, även hemma i Sverige om det skulle vara så ;)

Svar: Men jag vet! Så knas!! Ja, jo jag vet att de har upphävt den ändringen. Niklas jobbar ju med teknik så han har stenkoll. Men jag blev mycket glad för denna kommentar!! <3<3
Sandra

20 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

alltså eeew, så himla hemskt att få kravbrev och kravsamtal och så... himla jobbigt! Men värre med insekter vid ansiktet... bleh!

Skatten har jag ingen koll på då inkomstdeklarationen och det gjordes i våras... men det borde komma ett brev, ett fysiskt brev, med skattekravet så jag tror att du kan släppa den oron och vänta på inbetalningskort :) <3

Svar: Ja gud verkligen! Men nu är det ju löst och breven var ju inte till oss som tur var! Men haha trodde att du skulle hoppa över att läsa om det pga insekter!! Ja! Jag tänkte att jag får ringa dem nästa vecka om jag inte fått något brev bara så att jag vet att det är lugnt. Men det är nog lugnt som sagt var :P <3
Sandra

21 Linnea Aurora:

skriven

Alltså WTF det är FÖR många oinbjudna djurbesök inom så kort tid????

Svar: ELLER HUR!!!
Sandra

Kommentera här: