BLAND DEN MUSKIGA DOFTEN AV ANVÄNDA GREJER

 
 
Det är något magiskt med att gå lös på secondhand. Eller ja, egentligen är det ju inte magiskt alls, utan det finns vetenskapliga förklaringar till varför vi tycker att det är så himla tillfredsställande att konsumera. Men den disskussionen kan vi spara till en annan dag. För idag är det nämligen sandra-visar-vad-hon-fyndat-i-Newquay dags! 
 
 
 
Den här första grejen kräver lite bakgrundshistoria. På hotellet som vi bodde på i Marocko fanns det ett flertal pingisbord. Jag och Niklas är inte riktigt några tungvikts-solare men vi ville ju ändå vara utomhus när vi var på hotellet (pga soligt i februari, då våra stackars anleten inte sett solen på år och dar). Så vi passade på att prova, för det känns ju inte som att pingis är en särskilt 'sportig' sport. Men hur svettig blev inte jag???! Och hur KUL är inte pingis?? Nu råkar det dessutom vara så att jag och Niklas bor precis vid en park där det finns två stycken pingisbord!! WIN.
 
 
 
 
Vi klev iaf in i en secondhandbutik i Newquay (där var och varannan butik är en secondhandbutik <-- så himla bra ställe!!) och Niklas hittade denna formgivningsdröm! 
 
 
 
 
Han stack in i provrummet för att prova några shorts medan jag inspekterade innehållet i lådan.
 
 
 
More Ping for your Pong <-- lol. Vad betyder ens det??
 
 
 
 
Den var iaf komplett, så vi slog till (hade kanske gjort det ändå för HUR FIN). Jag tror dock inte att den är särskilt gammal pga lite för perfekt. Det är antagligen en nyproducerad kartong med lite vintage-feeling.
 
 
 
Anledningen till att vi gick in på butiken (förutom att det är kul) var ju egentligen för att jag behövde köpa ett par mjuka byxor. Min IBS-mage höll på att ge upp och det går ut över alla vi reser med, för vi sitter ju i samma båt så att säga (bokstavligen i samma bil, varför skrev jag inte det istället?). 
 
 
 
 
 
Dessa hippie-byxor (jag kan eventuellt ha blivit påverkad av hippie-stämningen i staden) såg jag direkt när jag kom in. Skrattade först åt dem och kände sen att jag blev blixtförälskad (exakt så här gick det till när alla mina andra plagg inhandlades också).
 
 
 
Känsliga läsare varnas för BOOTYBILD.
 
 
 
 
 
En annan sak med byxorna är att de är luftiga (vilket är bra om det är varmt) och att de inte är trånga i skrevet (vilket alltid är en bra sak enligt mig).
 
 
 
Asså så himla grusiga bilder??! Jag är säker på att jag inte inbillar mig den här gången! Det känns som att min kamera håller på att ge upp <-- hoppas verkligen att den inte gör det! 
 
 
Vilka har varit era bästa secondhandfynd? 
 
TREVLIG HELG FÖR BÖVELEN
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 AMANDA:

skriven

Såå kul med pingis, även fast jag är värdelös, haha! Och byxorna var supersnygga!

Svar: Haha jag är också jättedålig!! Tack :D
Sandra

2 Lovisa (wildisland):

skriven

Jag ääääälskar pingis, blir helt besatt när jag kör det haha. Byxorna ser riktigt sköna och snygga ut! Btw, har också märkt att mina bilder blir så himla grusiga nu för tiden. Känns som att det inte alltid har varit så, utan att kameran blir sämre. Är det ens möjligt?

Svar: Asså pingis = BÄST! Tackar! Jag är ju inte någon kameraexpert men jag misstänker att det är mitt objektiv som inte kan ta upp ljus ordentligt. För oftast blir bilder som jag tagit i solljus mycket mindre grusiga. Men jag vet inte, kanske finns det någon annan här i kommentarsfältet som har bättre koll?
Sandra

3 myrtillus.blogg.se:

skriven

coola bralls ju! :-) älskar att handla secondhand, känns mycket bättre för själen plus att man kan hitta unika grejer!

Svar: Men tack!! Ja, det är så himla roligt med begagnade grejer haha!
Sandra

4 Johan:

skriven

Snygga byxor.

Svar: Tackar!
Sandra

5 Frida:

skriven

Vilka fina byxor :)

Svar: Men tack ju :D
Sandra

6 johanna:

skriven

men, grymt snygga byxor!!! kap! Mitt bästa secondhandfynd of all times är min antika slaktarbänk :)

Svar: Tack :D Oj wow det låter verkligen som ett helt otroligt kap!
Sandra

7 Emilie:

skriven

Älskar second hand men brukar aldrig hitta något. Dock när jag var på en sådan butik senaste gången hittade jag ett par jeans som satt perfekt på mig och hade den där lilla vintage stilen! Älskar byxorna du har på dig, hur snygga som helst verkligen. :)

Svar: Va kul att du hittade något förra gången! Det låter som att det var en bra kap dessutom!! Tack så mycket :D
Sandra

8 Mikaela:

skriven

Skitfina byxor! Oj, jag vet inte alls vad mitt bästa second hand-fynd är, jag har så många! Lyxproblem ;) Men jag gillar verkligen en piedestal jag har, ett litet fint 50-talsbord och en blommig byxdress!

Svar: Men tack :D Secondhand är så himla nice!! Alla grejerna du räknade upp låter så awesome!! Avis ju :P
Sandra

9 Vicky:

skriven

piingissetet! halftone! <3 herre så fint.

Svar: Visst var det?? Blev så glad :D
Sandra

10 Amanda Forsman:

skriven

Åh vilka snygga byxor!

Svar: Tack :D
Sandra

11 Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan:

skriven

Härliga byxor!

Sv: Tack för din pepp!!

Svar: Tack :D
Sandra

12 natalia:

skriven

WOW vilka snygga byxor!!

Svar: Tack :D
Sandra

13 Gabriella :

skriven

Åh såå roligt!! Älskar att gå på second hand!!

Svar: Jag med haha :D <3
Sandra

14 Kashayas :

skriven

Wow så läckra byxor!

Svar: Tackar :D
Sandra

15 Sara Ekman:

skriven

Pingis är ju så himla kul :D

Svar: Upptäckte precis det??! haha :D
Sandra

16 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Jättesnygga byxor!!

sv: Åh vad bra att du kan relatera!! Rekommenderar verkligen den, ger huden den bästa boosten! :)
Kram

Svar: Tack! :D
Sandra

17 Martina:

skriven

Åh, älskar kartongen! Och superhäftiga byxor!!

Handlade en tröja med Bruce Springsteen på, den har använts rätt flitigt så det är nog mitt bästa Second Hand-fynd :)

Svar: Men tack :D Det låter som en typiskt snygg tshirt :D
Sandra

18 Sara:

skriven

Jättefina byxor! Jag älskar också second-hand :D

Svar: Men tack :D Det är ju så roligt!!
Sandra

19 susana:

skriven

åh har du vart i marocko, kan jag läsa om resan någonstans? Vill så gärna åka dit någon gång.

Svar: Yes! Vi var dock i Marrakech och jag hade nog rekommenderat att åka till någon annan stad i Marocko, eller ut i öknen! Jag la upp alla bilder därifrån på bloggen så det är bara att söka på Marocko om du är sugen på att kolla in :D
Sandra

20 Elsa:

skriven

Åh vilka snygga byxor! :)

Svar: Tack så mycket :D
Sandra

21 Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

skriven

Men WOW för byxorna, svin coola!!

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: Tack ju :D
Sandra

22 Tove Håkansson:

skriven

Gillar verkligen byxorna!

Svar: Va kul!! :D
Sandra

23 sandra.:

skriven

alltså byxorna var hur fina som helst, synd att du köpt dem på secondhand för skulle vilja ha likadana haha :( Så med andra ord har du verkligen gjort fynd! :)


Svar: Men tack!! Haha va synd!! Du kan säkert hitta några liknande, det är ju inne med sådana nuförtiden!! :D
Sandra

24 bedrift.blogg.se:

skriven

Vilka kul fynd du hitta! Byxorna var verkligen skitsnygga :)

Svar: Tack :D
Sandra

25 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Vilka härliga byxor :D

Svar: Men tack :D
Sandra

26 linda:

skriven

älskar secondhand, det bästa är en tröja som jag köpte på tradera för 40 kr från märket Tiger of sweden :) älskar den så snygg och skön :)

Svar: Tradera är så bra ju!!
Sandra

27 Ida Lindborg ♡:

skriven

Så fina!

Svar: Tack :D
Sandra

28 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

snygga byxor

Svar: Men tack :D
Sandra

29 Jennilie:

skriven

Men byxorna var ju jättesnyga! :D
Svar; Ja visst är de vackra mina älskade kattkillar, finare gossar får man leta länge efter! <3

30 Jennilie:

skriven

Men byxorna var ju jättesnyga! :D
Svar; Ja visst är de vackra mina älskade kattkillar, finare gossar får man leta länge efter! <3

Svar: Tack!! Åh KATTER <3<3
Sandra

31 linah:

skriven

snygg outfit!! <3

Svar: Tack :D <3
Sandra

32 Lisa:

skriven

Så häftiga byxor!

Svar: Tack :D
Sandra

Kommentera här: