SMÅBARNS-SEMESTERN, DEL 2

 
 
Godmorgon! Trevlig helg etc. Jag njuter av att slippa ta på mig kläder och sitter i morgonrocken (min bästa outfit) och dricker kaffe. Typiskt bra helg. Imorgon ska vi bruncha med Jess i East London (obs: hipstrigt<-- är det ens ett ord?) där hon bor, så då hoppas jag att jag kommer ihåg att ta med kameran, jag brukar ju utlova det och sen glömma så vi får se. Men innan dess blir det småbarns-semesterbilder! Yay? 
 
 
Vaknade i Bath i en jätteskön säng alldeles omänskligt tidigt (läs: klockan åtta), vi gjorde oss i ordning och gav oss ut i solen. Det var dock kanske 16 grader. Haha jag borde inte sagt nåt om det så kanske ni hade trott att det var värsta solsemestern, för det ser rätt varmt ut på bilderna? Niklas jacka hade kanske avslöjat temperaturen ändå.
 
 
 
 
 
 
Vi gick ner till det romerska badhuset för att kolla på historiska lämningar. Kolla vilken stilig tant framför byggnaden!! Såg henne inte förrän jag redigerade bilderna! 
 
 
 
 
Det var snordyrt att gå in men det var det värt för jag ÄLSKAR historia. Under den romerska tiden var dock denna simbassäng täckt av ett superhögt tak, så vattnet var inte grönt (det gröna är alger som växer på grund av att vattnet utsätts för luft etc). Statyerna är dock gjorda på typ 1700 talet. Kände mig lurad.
 
 
 
 
 
Badhuset byggdes på denna plats för att vattnet kommer ifrån en varm källa som finns här. Så vattentemperaturen är alltså 35 grader hela tiden och rören + avloppet fungerar fortfarande som det ska. Romarna kunde det där med att dra avlopp hörrni. Jag ville känna på vattnet och inser precis innan mina fingrar rör vattenytan att det finns en varningsskylt ovanför den lilla vattenforsen där det står: Varning! Livsfarligt att ta på vattnet! Du kommer att bli dödsjuk (ej ordagrannt översatt). Jag lyckades dock ta mig därifrån med livet i behåll (close call). 
 
 
 
 
Här ovanför är typ den enda bilden på mig (om ni kisar ser ni lite reflektion) från denna resa. Resten är inzoomade bilder på typ näsa och/eller solglasöga samt en bild på mina påklädda tuttar. Niklas är inte jätteförtjust i att vara seriös eller i att ta bilder. 
 
 
 
 
Badhuset var rätt stort ändå med fler olika pooler och omklädningsrum samt hot-rooms där det erbjöds massage och sånt. Tyvärr erbjuds det inte längre. Hade behövts efter bilresan i mittensätet med ett bältesspänne i röven. 
 
Mätta på historisk kontext gick vi för att checka ut från hotellet och dricka nespresso ur deras automat (för gratis är alltid gott. Fast det var ganska äckligt). 
 
 
 
Sen pep vi iväg för att invänta min bror som skulle parkera. 
 
 
 
Vi väntade på min bror i en park där min brorsdotter lekte runt (snarare plockade upp pinnar som hon sen omlokaliserade) och två personer intervjuade Ellinor om hennes levnadsvanor. De gjorde någon undersökning alltså, det var inte två randoms som ville kallprata. Sen dömdes hon av shockerade blickar efter att hon avslöjat hur mycket hon satt med datorn per dag. Obsa då att jag och Niklas sitter betydligt längre med våra. 
 
 
 
 
 
Sen gick vi till en mysig liten fransk bistro, <-- den enda bloggvänliga aktiviteten, som jag såklart glömde att fota. Ställer någon fram mat då är det ju mat som gäller och inget annat mvh lättdistraherad. Det var gott iaf och jag åt vitlöksbröd, ett beslut som jag och de andra i bilen fick omvärdera/bittert ångra. TMI?
 
 
Bilen åkte vidare till en liten stad i Cornwall vid namn Newquay som ingen av oss hade googlat. Men det tar vi imorgon eller senare idag. PUSS 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lina:

skriven

Åhh så mysigt!!

Svar: Det var en sån himla fin stad!
Sandra

2 Amanda:

skriven

Wow vilka vackra ställen ni besöker! :)

Svar: Bath var jättefint! :D
Sandra

3 AMANDA:

skriven

Morgonrocken är det bästa klädesplagget! Och himla fina bilder!

Svar: Visst är det? Spillde dock ner den med soltorkade tomater typ 2 minuter efter inlägget = typiskt :P. Tack!
Sandra

4 Lovisa (wildisland):

skriven

Haha, jag brukar också bli för exalterad när jag får mat för att komma ihåg att fota den! Dock något jag jobbar på ;)

Svar: Nu hände det! Matbilder på bloggen (joining the revolution a bit late)!
Sandra

5 Charlotte Uleskog:

skriven

Ser ut som ett schysst ställe! :)

Svar: Det var jättefint! Bath rekommenderas!
Sandra

6 Kashaya:

skriven

Så mysigt ni ser ut att haft det

Svar: Det var jättemysigt :D
Sandra

7 Sara Ekman:

skriven

Vad nice :D

Svar: :D
Sandra

8 Frida:

skriven

Det såg riktigt mysigt ut! :)

Svar: Bath var en jättemysig stad!
Sandra

9 ISA:

skriven

Hipstrigt är ABSOLUT ett ord tycker jag, även om min dator vill rödmarkera det ;) fint att få följa med dig på en liten utflykt sådär!

Svar: Haha ja, det används ju flitigt!! Va kul att du tyckte det :D
Sandra

10 Gabriella :

skriven

Såå himla mysigt, fina bilder!!

Svar: Men tack! :D
Sandra

11 Annsoh:

skriven

Jätte fina bilder!! :)

Svar: Tack ju :D
Sandra

12 Johan:

skriven

Fina bilder.

Svar: Tack!
Sandra

13 Elsa:

skriven

Vilka fina bilder! :)

Svar: Men tack ju! :D
Sandra

14 Frida:

skriven

Åh va kul och fina bilder :)

Svar: Tack :D
Sandra

15 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Klockan åtta är ju i princip sovmorgon ^^ Stiger upp tidigt jämt, hehe.

Jag är också lättdistraherad när det gäller mat ;)

Svar: Haha ja det är lite skämtsamt menat, men inte helt :P Mat är ju livet!!
Sandra

16 FREEDOMtravel:

skriven

Jag gillar oxå att besöka historiska platser på semestern! :) (Och det är väldigt sällan jag sover så länge som till 8 ;))

Svar: Haha ja, jag är inte uppe med tuppen vanligtvis men brukar gå upp vid åtta faktiskt :P Historiska platser är ju det bästa som finns!!
Sandra

17 Linnea Aurora:

skriven

Åh, Bath ser så fint ut!! Har aldrig varit där, men skulle definitivt vilja besöka!

Svar: Det var så vackert! 10 av 10 would go again
Sandra

18 Netti Starby:

skriven

Vad härligt med en lugn start på dagen och vilket intressant ställe ni besökte! Kram

Svar: Åh det var så underbart!
Sandra

19 Prietha:

skriven

Oj vad fint!

Svar: Bath var verkligen fint :D
Sandra

20 natalia:

skriven

Bästa bloggläsare,
Jag är medveten om att det inte gått att kommentera på min blogg, nu skall allt fungera som vanligt :)

Ha en underbar fortsättning på denna söndag.

Kramis <3

Svar: Det verkar fortfarande krångla tyvärr!
Sandra

Kommentera här: