OLDIE BUT GOLDIE

 
 
Men hallå vad håller jag på med!? Hade en väldigt konstig dag igår så det blev inget inlägg 
 
 
 
Sammanfattning av gårdagen:
1, Fick skavsår av att göra en choker för att det var så länge sen jag höll på med sånt och mina förhårdnader måste ha försvunnit. Så nu har jag en ny choker men också ett rejält sår på lillfingret. Ändå win. 
2, Var hemma men kunde inte öppna dörren när det knackade på, så jag missade mitt klädpaket som jag väntat  aslänge på (obs endast typ 5 dagar <-- ändå många dagar?). Men brevbäraren lämnade iaf ett litet paket med en narrig plisserad kjol i, så det var ju kul. Tänkte fixa ett inlägg med mina nya secondhand fynd snart, eller en video där jag fuldansar i dom. Men det beror lite på hur spexig jag känner mig (är ganska ospexig at the moment).
3, Sörjde min dator och sörjde att vissa av mina filer/bilder/dokument kommer att försvinna. 
 
Men nu kan vi ju ta vara på att jag är inne på Niklas dator och snokar och köra ett oldie-but-goldie inlägg med gamla bilder!
 
 
Det här är alltså jag när jag var 15 år innan jag började klippa upp (och tunna ut) håret. Gick runt bärandes på ett tak som hade kunnat husera större delen av ockelbos befolkning. 
 
 
Jag och Ida tog en bild i skolan innan vi fattade vad överexponering var för något. Jag var 16 år. 
 
 
Blev 17 år, klippte av håret och tog många bilder på mig själv där jag tittar under luggen och la upp på bilddagboken med emotionella låttexter under. Den här har jag dock inte tagit själv och kolla va lurig jag ser ut!! Älskar att det är en fläkt och en strykbräda bakom.
 
 
När jag var 18 år åkte jag till Berlin och underhöll andra turister. Såg inte att de stod och skrattade åt mig förrän efteråt. Hade gjort det igen alla gånger.
 
 
 
När jag var 19 år så flyttade jag till Skåne och tog min första webcambild hahahaha. 
 
 
 
20åriga Sandra åkte till Göteborg och röjde runt.
 
 
 
När jag var 21 år gick jag nästan alltid runt i klänning.
 
 
22 år gammal upptäckte jag att jag hade synfel.
 
 
Jag har nog aldrig varit så blond som jag var när jag var 23 år.
 
 
När jag var 24 år klippte Sandra av mitt hår (alltså inte jag själv utan min bästis Sandra, och det var inte hon som fick för sig att plötsligt att klippa av mitt hår utan det var ju jag själv). Då såg jag ut som Gustav Vasa i några dagar tills vi rakade av sidorna.
 
 
... sen såg jag ut så här 
 
 
 
När jag blev 25 år hade jag den där jobbiga mellanlängden på håret. Flyttade till London i slutet på den sommaren och nu vet ni ju hur jag ser ut! 
 
 
 
PUSS PÅ ER!
 
 

Kommentarer:

1 Camilla Å:

skriven

Hmmmmm. Kan ju inte undgå att undra varför du inte kunde öppna dörren fast du var hemma?! Saker jag lärt mig av det här inlägget: vad en choker är. (Och hur du sett ut (en gång om året) de senaste fem åren) Trevlig helg!

Svar: Haha jag var på toa! Tack detsamma hörru, fast lite sent nu kanske!
Sandra

2 Camilla Å:

skriven

.....de senaste 10!!! (11?)

Svar: 10, men hade inte fyllt 16 på den första bilden :P
Sandra

3 Netti Starby:

skriven

Vad kul att få se bilder på dig från förr och du måste göra en video när du fuldansar med dina nya plagg på dig :-D Kramis

Svar: Haha jag ska se till att fixa en sån så fort jag kan! :D
Sandra

4 Tilda Barkselius:

skriven

Gud vad kul att få följa med dig genom lite bilder, älskar att se hur folk såg ut när de var mindre hahah :)

Svar: Haha va bra att du tyckte att det var kul! :D
Sandra

5 Martina:

skriven

Så kul att se tillbaka!! Har inte provat att göra en egen choker än för vet inte om det är värt mödan, är dock sugen!

Svar: Prova om du är sugen! Tar mig typ mindre än två timmar!
Sandra

6 Julia Jansson:

skriven

så härliga bilder!

Svar: Tack :)
Sandra

7 Christine's Stories:

skriven

Hahaha jag skrattade högt åt det där med Gustav Vasa! Så himla roligt inlägg. Kul att se Sandra under olika tidsepoker, hehe. Alltså håret på bilden från Skåne - magiskt fint! Du passar så bra i lugg :)

Ps, angående kommentaren: jag svarade på bloggen så kör korta versionen här. Verkligen INTE så jag tog det. So no worries min vän. Jag kan ju inte så himla mycket om det där själv och det är bara kul med lite ärlig nyansering i ämnet.

ha nu en fin helg söta du! Kramar

Svar: Kan va min favoritbild på mig själv haha! Tack så mycket! Jag läste dina svar och det var skönt att du tog det så <3 Tycker näringslära är rätt intressant! Hoppas att du har haft en underbar helg!
Sandra

8 Julia Johansson:

skriven

Kul med en throwback :D

Svar: :D
Sandra

9 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Vad roligt att få se dig genom tiderna! Älskar den superljus bilden.. gjorde alltid likadant haha :D

Svar: Åh va kul att du tyckte det! Haha det kanske var en sån grej som var inne eller nåt?!
Sandra

10 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Det finns fördelar med att sitta vid annan dator, heeeelt klart :D :D :D Så himla kul att få se hur du sett ut i valda stunder i livet :D

Svar: Haha jag hittade massor av roliga bilder men vågade bara lägga upp bilder på mig själv för att jag inte vet hur Niklas känner för att blottas på bloggen :P
Sandra

11 Yohanna af Skovde:

skriven

Roliga bilder att se! Går tillbaka ibland och kikar och jäklar vad mycket som har hänt! Undrar om det bara är jag eller om det är vanligt att man tycker att man blir snyggare med åren :)

Svar: Va kul att du tyckte det! Jag är en sån som gärna tittar i folks fotoalbum, det är ju så kul :D Jag hoppas iaf att många känner så!
Sandra

12 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Vilka härliga bilder :D. Men trist att du missade ditt paket :/

Svar: Kul att du tyckte det! :D
Sandra

13 Sabina:

skriven

Ser fram emot spexig video!

Jag tycker ditt gigantiska fluffhår såg fint ut :D

Svar: Va kul! :D Haha ja det var mysigt på sitt sätt men det tog evigheters evigheter att torka så det är skönt att det är tunnare nu :P
Sandra

14 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

skriven

Så roligt att se bilder från förr :D.

Svar; ja det ska bli jätteskoj att hålla i en julkalender :)

Svar: Va kul att du tyckte det! :D
Sandra

15 Gabriella :

skriven

Roligt att titta tillbaka på bilder!!

Svar: :D
Sandra

16 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Härliga bilder!!! Jag har typ haft samma frisyr sen jag föddes, eller nått... Känner mig astråkig när jag ser alla dina coola frisyrer! :D

Svar: Haha tack så mycket! Äsch då, du är ju supersnygg i den frisyren!
Sandra

17 Freja Lindsjö:

skriven

Härliga bilder! :) tråkigt att filerna m.m kommer försvinna :(

Svar: Tack :D Det gick att rädda det mesta som tur var!
Sandra

18 MALIN:

skriven

Gamla bilder är såååå roliga att titta på! Kram

Svar: Eller hur?!
Sandra

19 Sara Ekman:

skriven

Vilket kul inlägg :D

Svar: Haha tack :D
Sandra

20 Kattis:

skriven

Vad roligt att se dom äldre bilderna och få följa din frisyrs utveckling från år till år!☺ och snälla snälla snälla gör en video där du fuldansar med dina fynd!

Svar: Va kul att du tyckte det! Haha jag ska fixa en så snart som möjligt ! :D
Sandra

21 Amanda:

skriven

Kul att få se lite tillbakablickar på hur du såg ut förut! :D

Svar: Kul att du tyckte det :D
Sandra

22 Amina:

skriven

Gud vad roligt att se! När jag kommer tillbaks till Gbg ska jag försöka väcka liv i min gamla dator och se vad som gömmer sig där :o ....Så spännande! Ps. älskar lejonet i dig

Svar: Haha gör det! Det var så roligt att snoka i Niklas mappar :P Haha asså jag tänkte inte ens på det förrän du sa det! Rawr I guess :P
Sandra

23 Linnea Aurora:

skriven

Men KUL inlägg!!! mvh har haft, i princip, samma hår sedan dag 1 av mitt liv

Svar: Haha förutom när du var blond (har sett bildbevis)! :P
Sandra

24 Ida Lindborg ♡:

skriven

roligt och se!

Svar: :D
Sandra

25 carolines:

skriven

Vad kul att få se!! =)

Svar: :D
Sandra

26 Linnea Aurora:

skriven

Exakt!! Det var min vilda hårperiod!!!!

Kommentera här: