DATES AND RAISINS

 
 
Men hallå!!?? Vad håller jag på med? Råkade försvinna i några dagar av oklara anledningar. Men vi lyckades få en del gjort iaf. Det är mycket att stå i just nu. När det är mycket att göra så går jag igenom olika stadier: 1. Panik 2. Ångest 3. Acceptans 4. Chock över att det går att fixa relativt snabbt/enkelt. 
 
Just nu är jag i det fjärde stadiet (tack och lov). Så nu när ni fått information om mitt psykiska mående så kan vi gå vidare till trevligare saker. Skönt. Haha sorry TMI. 
 
 
Vad händer? Igår så tvingade jag Niklas att gå på date. Vi hade nämligen inget kaffe hemma (och ni vet ju hur jag blir utan kaffe = själslös och bitter. Nä juste ja, det är ju så jag är annars också) så vi utsatte oss för världen, eller vi kanske snarare utsatte världen för oss.
 
 
 
 
 
 
 
Både jag och Niklas har lockigt hår. Detta innebär att luftfuktigheten här i London leder till att vi befinner oss i ett konstant tillstånd av "friss". Eller så är vi bara rufsiga människor, vem vet. 
 
 
 
Här satt vi och fikade precis vid vår tubstation. Vi var inte de enda svenskarna i lokalen. Vad är oddsen liksom?!?! Ganska höga ändå med tanke på hur många svenskar som bor i London. 
 
 
 
 

Sen begav vi oss till British Museum för att titta på "Egypts sunken cities"-utställningen. Vakten som kollade igenom min väska (de kollar igenom allas väskor) tyckte att jag såg ut att vara 18 år. Nära nog?
 
 
 
 
 Yours truly 
 
 
Utställningen var spännande men tyvärr var det kameraförbud. Som tur var är vi medlemmar (ärketöntar jag vet) så vi gick in gratis men jag skulle inte rekommendera att köpa biljetter till denna utställning. Det var alldeles för lite grejer och för mycket folk för att vara värt 16.50 pund.  
 
 
 
 
 Efter att vi hade kollat på egyptiska och grekiska lämningar som hittats på havets botten svängde vi in på "South Africa: the art of a nation" och kollade på konst. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Den här polaren var min favorit!! 
 
 
 
 
 
 Free the nipple
 
 
 
Om några timmar ska vi till några polare och äta middag men jag är lite förvirrad för att Jess säger att de har bjudit in mystery guests och att hon inte får berätta vilka det är?! Fattar nada. Jag hoppas att jag vågar ta upp kameran. 
 
 
Hur har ni haft det i helgen? 
 
 
PUSS PÅ ER!! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Amina:

skriven

Haha men du är ju för god, härlig läsning som alltid. Vad spännande med en hemlig gäst! Tänk om det är Madonna. Nä, hon är på New York Fashion Week förresten. Men kanske någon annan cool. Ser fram emot att höra vem det var :)

Svar: Haha tyvärr så var det ingen kändis!
Sandra

2 Frida:

skriven

Vad intressant, länge sedan jag var på museum, i skolan typ haha :)

Svar: Haha jag älskar att gå på museum!
Sandra

3 Martina:

skriven

Så roligt att gå på museum! Och spännande med hemliga gäster! :)

Svar: Ja! Det var så himla kul!
Sandra

4 Christine's Stories :

skriven

Haha, "själslös och bitter"! Jag blir alltid så glad av dina inlägg. Älskar att du är lite bitter men tror att det hela är en fasad och att du egentligen är supergöllig :) Ooh den där utställningen om Sydafrika lät spännande. Är väldigt insnöad på just det landet just nu av en speciell anledning, hehe.

Svar: Haha jag är rätt bitter! Men jag har också lätt för att se humor i ungefär allt (inklusive min egen bitterhet). Åååh ska du dit?!?!
Sandra

5 MALIN:

skriven

Vilket mysigt fik :) Kram

Svar: Ja det var jättemysigt! Men maten var inte jättebra haha
Sandra

6 N a t h a l i e:

skriven

Museum va verkligen superlänge sen jag va på! :)

Svar: Jag älskar att gå på museum!
Sandra

7 Julia Persson:

skriven

Så roligt att gå på museum!

Svar: Ja! SÅ kul!
Sandra

8 Gabriella:

skriven

Åh så roligt med museum!!

Svar: Eller hur?!
Sandra

9 Kashayas:

skriven

Lät som en riktigt trevlig dag :-)

Svar: Åh det var det också!
Sandra

10 Tilda Barkselius:

skriven

Lät otroligt mysigt med en kaffe och museibesök, underbart ju att få höra att vakten tyckte du såg ut att vara 18 :)

Svar: Det var så himla najs! Haha jag börjar faktiskt bli rätt trött på att bli leggad överallt. Hade varit bra om jag såg vuxen ut liksom.
Sandra

11 Sara Ekman:

skriven

Trevligt :D

Svar: :D
Sandra

12 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh museum som boende i Falun så blir jag alltid nyfiken på museum det är ju inte lika lätt att gå på som om man bott i en större stad :)

Svar: Det hjälper ju också att nästan alla museer här är gratis!
Sandra

13 Linnea Aurora:

skriven

Hahahah "själlös och bitter" :) :) :) :)

Svar: Mina mellannamn helt klart!
Sandra

14 Amanda:

skriven

Åh vad kul att gå på museum, jag älskar att göra sånt :D

Svar: Jag med! :D
Sandra

15 Anita:

skriven

Middagen lät spännande ;)

Svar: Haha det var jättetrevligt!
Sandra

16 mallan:

skriven

OJ, minns inte ens senast jag var på museum! :) Så roligt!

Svar: Det var jättekul! :D
Sandra

17 Linnea:

skriven

oo, kaffet får aldrig ta slut hemma - katastrofalt ju! men shit vad kul med museebesök - särskilt när man kan gå o kika in så spännande saker... älskar påskö-gubben förresten :-)

Svar: Men eller hur?! Jag älskar att gå på museum!!
Sandra

18 Jeanette:

skriven

Vad roligt att gå på museum :)

Svar: Ja! :D
Sandra

19 VERONICA - fashionblog:

skriven

Guuud så härligt inlägg med så fina bilder :) Kraaam!

Svar: Tackar!
Sandra

20 N:

skriven

Låter verkligen bra :D

Svar: :D
Sandra

21 Yohanna af Skovde:

skriven

HAHA! Dog lite, "free the nipple" :'D

Svar: :P
Sandra

22 Kattis:

skriven

Spännande med mystery guests!:) min helg var bra tills febern ville vara med och leka...:/

Svar: Ja det var spännande! Åh nej! Krya på dig!
Sandra

23 Prietha:

skriven

Det där med frissen känner man ju igen :-)

24 Prietha:

skriven

Det där med frissen känner man ju igen :-)

Svar: Haha en ständig kamp!
Sandra

25 Josefine:

skriven

Härligt!!

Svar: :D
Sandra

26 Frida:

skriven

Ja riktigt mysigt ! Haha det låter som en riktigt mysig dag, och spännande! Får se vilka gästerna är då :)

Svar: Åh det var så mysigt!
Sandra

Kommentera här: