EN SMARRIG GRÄDDTÅRTA

 
 
Sov en hel natt inatt utan att behöva gå upp och kissa! SUCCÈ! 
 
Idag tänkte jag langa mina bästa hur-en-gör-en-supersmarrig-gärddtårta tips! Jag börjar med att sätta in en disclaimer här på att jag inte är en mästerbagare (vilket betyder att det säkert finns bättre tips out there on the web). Så där ja, nu kan vi äntligen komma till tårtbilderna <--!!!!! 
 
 
Oh yeah give me some of that juicy goodness.
 
 
1. Skvätt äppeljuice på din tårtbotten. Jag bakar alltid egen tårtbotten på grund av att jag är laktosintolerant, men en köpt tårtbotten går säkert också bra. Trixet är att skvätta lite äppeljuice på tårtbottensdelarna för att förhindra att dessa smakar torrt. 5 av 5 works every time.
 
2. Stoppa något surt i fyllningen. Jag brukar alltid fylla min tårta med vaniljkräm och sylt, men för att tårtan ska smaka extra gott (och inte bara socker) så är det alltid en bra idé att stoppa in lite sura saker. Exempel på vad ni skulle kunna välja: vinbär, kiwi, passionsfrukt eller physalis. Ett annat alternativ är att ha citron i vanlijkrämen. Jag lovar att lite surt gör tårtan bättre! 
 
 
 
3. More is more. Ingen vill äta en tårta som bara smakar sockerkaka. Annars hade de ju valt att äta sockerkaka istället. Så tänk på att lägga på extra allt överallt. Kanske inte så mycket sylt dock, då blir det ju lätt överdrivet sött. Och var försiktiga med sockret i vaniljkrämen! Annars: go big or go home.
 
4. Gör tårtan dagen innan den ska ätas. Ni har säkert märkt det själva, men gräddtårtor smakar alltid bäst dagen efter. Det kanske beror på att grädden och alla ingredienser hinner gotta in sig ordentligt så att det blir extra saftigt. Eller så är det bara ett av livets mysterium. Spelar ingen roll, tårta = life. 
 
 
Vi lyckades dock äta upp nästan hälften av den här igår. Och idag kommer den att vara ännu godare.........dreglar.
 
 
 
Vilka är era bästa gräddtårtetips? 
 
PUSS PÅ ER!! 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Vilken smarrig tårta och vad skönt att du har sovit hela natten! :-D Kram

Svar: Åh det var så skönt!
Sandra

2 Anita:

skriven

Men så gott :D :D

Svar: Tårta <3<3
Sandra

3 Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

skriven

Men hur gott såg inte det där ut!! Bjuder du haha? :D

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: Haha om det bara hade gått att skicka på posten!
Sandra

4 Amanda:

skriven

Gud så gott!!

Svar: Asså det var mums!!
Sandra

5 Martina:

skriven

Vilka bra tips! Tårtan ser helt underbar ut <3

Svar: Kul att du tyckte det! Den var så himla god!
Sandra

6 Yohanna af Skovde:

skriven

Oooh! Ser asgod ut! Mitt bästa tips är att äta den utan minsta lilla gnutta av dåligt samvete och sedan ta en bit till :)

Svar: Asså bästa tipset!!
Sandra

7 Tilda Barkselius:

skriven

Oj oj så god den såg ut!

Svar: MUMS
Sandra

8 Angelica:

skriven

åhh va gott det ser ut :D

Svar: Det var det också! :D
Sandra

9 MALIN:

skriven

Men nej, vad gott det ser ut! Kram

Svar: Va bra att det såg gott ut :D
Sandra

10 Angelix:

skriven

Vad gott det ser ut!!

Svar: Åh det var gott! :D
Sandra

11 Christine's Stories:

skriven

Gaaah! Vad den ser god ut! Tycker att du visst verkar vara en mästebagare. Jag hade totalfailat den där, haha. Älskar för övrigt vaniljkräm. The more the better :)

Och vad skönt att du verkar må bättre!

Svar: Den var megasmarrig asså! Vaniljkräm = the shit!!
Sandra

12 Siri |Diabitfit|:

skriven

Vad skönt att slippa gå upp o kissa :D

Svar: Ja verkligen men nu har det kommit tillbaka! Usch!
Sandra

13 VERONICA - fashionblog:

skriven

Åh! Mummms!! :)

Svar: Eller hur?!
Sandra

14 Sara Ekman:

skriven

Mööööööms!!!!

Svar: Eller hur?!?! :D
Sandra

15 Lexidroid :

skriven

Naaaaaaaaaaaaam! Så fin 😍

Svar: Du kan vara fin baby!
Sandra

16 Johanna Utterberg:

skriven

Vilka toppentips och gud så god den ser ut!! :D

Svar: Va kul att du tyckte det! :D
Sandra

17 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh ser jättegott ut :D

Svar: Va bra :D
Sandra

18 Kattis:

skriven

Håhå vad gott och bra tips. Jag har alltid ett lager med fyllning med hallon som brukar vara bra för att balansera sötman sen fixar jag alltid allt förutom garneringen på tårtan dagen innan så sockerkakan hinner suga åt sig allt gott och saftigt från grädde och bär/frukt.☺

Svar: Va kul att du tyckte det! Det låter så himla gott med ett hallonlager, jag ska köra på den idén nästa gång helt klart!
Sandra

19 Caroline:

skriven

Men gud vad gott!! Du får gärna baka en likadan tårta åt mig, jag fyller år om 3 dagar :D

Svar: Haha! Hade jag kunnat skicka en tårta på posten så hade jag gjort det till dig :P
Sandra

20 Rebecca:

skriven

Goott :)

Svar: O ja! :D
Sandra

21 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

gud vad gott!!!!!!!!

Svar: Asså det var så gott! :D
Sandra

22 Mina -:

skriven

Men gud vad gott!

Svar: Åh eller hur?! :D
Sandra

23 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Åh gud vad gott!! Tror dock aldrig jag skulle få en sån där fin tårta hur jag än gjorde haha :D

Svar: Haha men va smickrad jag blir!! :D
Sandra

24 Johan:

skriven

ÅH, gräddtårta är ju såå galet gott! Det är helt klart min favorittårta, allra helst en vanlig klassisk jordgubbstårta med sylt och vaniljkräm i, mmm! :D
Jag gillar dock inte att baka själv, så det överlåter jag helst till någon annan :P

SV: Haha ja, det är underbart att ha en liten varm pälsboll i knät :)
Han ligger i knät här nu också btw :P

Svar: Visst är det gott?! Nä det bästa vore ju om någon annan kunde baka åt mig men så tur har jag inte! :P
Sandra

25 Frida:

skriven

Men gud så gott det ser ut :)
Jag har nominerat dig att göra Liebster award utmaningen, läs om den ( om du vill) i mitt senaste inlägg :)

Svar: Va kul att du tyckte det! Tack så jättemycket för nomineringen men jag har tyvärr krissituation med katten så jag kommer inte att kunna blogga under en period. Har försökt hinna svara på dessa kommentarer i tre dagar nu tror jag haha.
Sandra

26 ♫♪ sandra:

skriven

men mums!

Svar: O ja! :D
Sandra

27 Ellen Gräntz:

skriven

Men hur fin?!

Svar: Och god!!! :D
Sandra

28 resenaren.blogg.se:

skriven

Ser sååå gott ut! Ska testa att baka, men kanske byta ut jordgubbarna mot något höstigare, hmm. Är också laktosintolerant haha så tycker alltid det är kul att läsa recept anpassade efter det! <3

Svar: Ja det finns ju oändliga möjligheter för vad som kan stoppas i en tårta (dreglar av bara tanken på mer tårta)! Åh eller hur?! Laktosintolerant förtjänar också tårta hahaha
Sandra

29 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Tack!! Jag är inte alls bra på gräddtårta men det lär jag bli efter dom här tipsen. Ser sjukt gott ut!

Svar: Haha kör hårt! Det var så himla smaskigt :P
Sandra

30 myrtillus.blogg.se:

skriven

men vad fin den blev! tror de bästa tårtorna är de med en massa färska bär... gaah vad gott! :-)

Svar: Men tack så mycket! Jag håller med till 100%
Sandra

31 Amina Paracha:

skriven

Wow, cutie ser ju sjukt fint ut. Gillar dock inte grädde så det blir ingen sån för mig... Du, jag nominerade dig till Liebster Award på min bloggis igårkväll, där finns all info du behöver ;) Kram!

Svar: Den var så god! Va synd! Som tur var finns det ju andra tårtor! Tack så mycket för nomineringen! Tyvärr så är det krissituation här hemma så att jag måste ta en paus från bloggandet ett tag. Har försökt svara på dessa kommentarer i tre dagar nu haha. Kram!!
Sandra

32 Frida:

skriven

Ååh vad gott och vad fin den va! Jag gillar också regn :)

Svar: SÅ gott :D
Sandra

33 Elsa:

skriven

Mm vad gott! :)

Svar: O ja! :D
Sandra

34 Angelix:

skriven

Åå vad gott!!

35 Bambi:

skriven

Denna såg ju så ruskigt god ut måste jag säga. Jag håller med dig om att tillsätta något surt. Det blir 20 ggr godare och man slipper den där äckelmätta känslan liksom. Det är ju fortfarande samma ingredienser hahah men på något sätt så känns det inte lika maffigt.

Svar: Håller med!! Dessutom älskar jag sura saker!
Sandra

36 Josefine:

skriven

Oh my god så gott :D

Svar: Det var så himla smaskigt! :D
Sandra

37 beccalundin.blogg.se:

skriven

Åh den set riktigt god ut

Svar: Den var mycket god :D
Sandra

38 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Meeeeen guuu så gott!!

Svar: Tårta = life :P
Sandra

39 MATILDA:

skriven

så gott!!

Svar: :D
Sandra

40 JUNITJEJ:

skriven

Tårtan ser väldigt god ut!

Svar: Tack! Den var mycket god!
Sandra

Kommentera här: