NÄR DET INTE RIKTIGT GÅR SOM DET SKA

 
 
 
 
 

Det har gått mer än fyra veckor nu med konstant halsbränna. Stress är som en ond cirkel, psyket påverkar kroppen och när kroppen förfaller påverkar det psyket. Det är märkbart och påtagligt hur dåligt jag mår. Det går att se i spegeln. Jag vill inte se min ångest i spegeln, det vill nog ingen människa göra (varken min eller någon annans). Jag vill se mig själv som en stark person, som en superhjälte eller en serietidnings-karaktär. Som en huvudperson i en film som är så där badass, som är en bra kvinnlig förebild, som någon jag skulle kunna se upp till. Jag vill orka ta tag i mitt liv, kämpa vidare och få saker gjort istället för att sova. Jag vill vara mig själv, den person som folk tycker är så rolig, så himla galen och varm. Men istället är jag bara kall. Arg, ledsen och allmänt fel. 

 

Jag vet att detta kommer att gå över, är ändå tillräckligt gammal för att inse att detta går i cirklar precis som psykisk/fysisk påverkan, som mens, som solsystemet, som livet självt. 

 

Jag har ringt Niklas två gånger idag för att få höra honom säga att det kommer att lösa sig. Imorgon fyller han 26 år och livet går vidare trots att jag står still. 

 

Bara håll ut. Håll ut och snart kommer det vara annorlunda. Andas in trots att bröstkorgen är för tung, trots att det inte finns någon luft. Bara några dagar till, några veckor - kanske år. Andas ut och så går vi vidare trots att hjärtat står still. 

 

 

 

 

Hörrni polare, jag vet att sånt här är svårt att kommentera på. När bloggen hade fyra läsare så skrev jag om tyngre ämnen ibland för att det är så jag hanterar/bearbetar känslor men sen har jag inte riktigt vågat göra det på grund av att det känns lite pinsamt och lite väl utelämnande (för mig). Men nu gjorde jag det ändå för livet går ju upp och ner så det måste väll bloggen också få göra antar jag. Situationen är varken ny eller dramatisk, och det är verkligen helt okej med mig. Feel free att hoppa detta inlägg, jag tänkte lägga upp peppigare saker inom en snar framtid. PUSS PÅ ER!

 

 

Kommentarer:

1 Sabina:

skriven

Jag vet hur det är, ibland hamnar man i svackor.
Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Så är det ju! Tack :)
Sandra

2 Johanna Utterberg:

skriven

Men åh :( STYRKEKRAM till dig <3

Svar: Kramar! <3
Sandra

3 Hanna:

skriven

Jag har aldrig kommenterat på din blogg förut men jag kände att jag var tvungen att göra det nu. Din blogg är den roligaste bloggen jag någonsin läst. "Andas ut och så går vi vidare trots att hjärtat står still" gjorde mig tårögd!

Svar: Men va snäll du är! <3<3
Sandra

4 Lovisa:

skriven

Sånt här är inte alls pinsamt att skriva om tycker jag! Hang in there, det blir som sagt bättre snart <3

Svar: Ja det tror jag ändå att det blir! Saknar dina underbara inlägg men ta den tid du behöver!! <3<3
Sandra

5 Michelle:

skriven

Tycker nästan det är det här som gör någon främmande intressant, att få komma in på djupet. Oftast för att man kan känna igen sig. Stor styrkekram till dig!

Svar: Men va fint att du tycker det! Kram!
Sandra

6 Christine's Stories:

skriven

Åh men du, det är ju så bra om fler och fler vågar visa en annan sida av sitt liv än den med frukost på sängen gjord av den perfekta partnern, peppiga måndagar utan kaos och en perfekt hälsa och gröna smoothies. Livet är upp och ner, för alla. Det är såklart tråkigt att läsa om att du mår såhär men inte för att texten är tråkig eller tung att läsa. För att jag det gör lite ont i hjärtat på mig. Jag vet PRECIS hur det är. Med halsbränna på grund av stress som nästan inte går att hantera, ångest som lämnar ett tryck över hela bröstet och frustrationen över att inte riktigt känna igen sig själv. Vilja så mycket men inte ha orken eller kraften till det.

Skriv precis vad du vill för det finns ingen som dömer dig och om någon mot förmodan skulle göra det så fuck that twat. Du är modig som vågar vara dig själv. Något som de flesta nog beundrar.

Kram på dig! <3

Ps, tack för din kommentar på min blogg. Tänk vad bra att vi kan stötta varandra här i cyber space :)

Svar: Jag håller med! Också på grund av att jag inte lever ett så värst "bloggigt" liv haha! Jag tror ändå att det är många som kan känna igen sig i ångest och sånt, och det kan ju vara skönt att veta att en inte är ensam. Haha "fuck that twat" :P Kram! Ja! Visst är det fint med internetkompisar?!
Sandra

7 Johan:

skriven

Jag tycker det är helt rätt av dig att skriva om det. Eller, rätt och rätt, vad som är rätt för dig och inte kan inte jag avgöra, men jag tycker det är bra att du gör det, för som du säger, livet går upp och ner, allt är inte alltid bra och jag tycker inte man ska gömma undan det dåliga heller. Det är lättare sagt än gjort att man inte ska skämmas över det, men alla mår ju dåligt ibland, det är en del av livet, vissa mår sämre än andra, ja, men någons problem eller måeende går inte att jämföra med någon annans, för just för den personen är kanske de där problemen gigantiska och gör att man mår skit. Så jag tycker inte du ska skämmas över hur du mår eller tycka att det är pinsamt. Det är inlägg som det här som behövs, för att visa och belysa att världen inte bara är guld och gröna skogar.

Svar: Tack för din omtänksamma kommentar! Jag håller med om att det kan finnas en poäng i att ta upp psykisk ohälsa ibland!
Sandra

8 Johanna:

skriven

väldigt fint, modigt och bra att du delar med dig. När jag mår sådär och inte får ro pga någon typ av inre stress tar jag med kameran ut och fotar natur. Det får mig att fokusera helt på fotandet och att hitta fina motiv, så jag glömmer av det jobbiga ett tag. Vad det blir av bilderna spelar inte så storr roll. Vill absolut inte förminska din situation, med att föreslå "en promenad", men det hjälper mig för stunden så ville bara dela med mig. hoppas att du känner dig bättre snart! kram!

Svar: Tack för en jättefin kommentar! Jag tycker definitivt att det är en bra idé att göra något kreativt när en mår dåligt, och det är ju också bra att gå ut och promenera! Ska prova en fotopromenad någon dag framöver! Kram <3
Sandra

9 Linnea Aurora:

skriven

<3333333

Svar: <3<3<3<3
Sandra

10 Ellen Lindberg:

skriven

Vill mest bara skicka en jättekram och lite omtanke. Livet är en jäkla berg- och dalbana där det bara är att åka med, hur illa det än känns i magen emellanåt. Jag tycker dock det är så modigt, ärligt och vackert av dig att ändå skriva om det, att berätta om det. Det behövs, både för dig och för oss som också är mitt i åkturen.

<3<3

Svar: Tack så mycket för dina fina ord!! <3<3
Sandra

11 Camilla Å:

skriven

Obs att en kan va en stark super badass superhjältinna med ångest/svårigheter och andra dåligheter!! ***Vart skulle styrkan annars komma ifrån***

Svar: Helt sant!
Sandra

Kommentera här: