STORM OCH KAOS

 
 
 
 
Bilden har ingenting med inlägget att göra men jag ville inte att bloglovin skulle lägga in en inzoomad version av min profilbild i mitt flöde (som de gör om inlägget är bildlöst). HAHA jag bryr mig alldeles för mycket. 
 
 
Först och främst: ni är underbara och jag blir så glad av att få så mycket stöd och av att läsa era fina kommentarer! 
 
 
Sen så vill jag gärna berätta om vad som händer just nu (för att det är KAOS).
 
- Jag vaknade inatt av att det regnade på min kudde (sover med fönstret öppet) och helt plötsligt så började det tok-storma! Det åskade så mycket att det lät som att saker runt omkring oss gick sönder och blixtrade så pass att det blev helt ljust i hela rummet!! Så vi gick upp för att rycka ur alla sladdar/stänga av apparater. Bodil var helt oberörd (asså HAHA hon är så himla feg men när det gäller storm så bryr hon sig verkligen noll procent). 
 
- På morgonen gick jag upp för att ringa den engelska skattemyndigheten för att csn kräver att jag ska skicka in ett intyg som bevisar att jag inte tjänade pengar i England förra året. Jag visste inte ens om de skulle kunna hjälpa mig ta fram ett sånt (googlat som en galning och hittat nada information), plus att jag inte visste hur jag skulle förklara den här situationen på engelska. Plus att jag var rädd för att jag kanske hade lyckats missa någon viktig information om hur en skattedeklarerar här i England. Så jag tvingade Niklas att sitta bredvid och hålla min hand medans jag ringde <-- HAHA kändes patetiskt men det gick bra till slut! Gubben jag pratade med var jättetrevlig och tyckte inte alls att min förfrågan var konstig. Succé! 
 
- Niklas skulle ta sig en banan på vägen ut och lyckades böja till den så att alla bananer på hela klasen öppnades. Skrattade orimligt mycket åt detta. 
 
- Jag har skrivit på kontraktet nu! Så nu vet vi att vi kan bo i denna lägenhet i ett år till men sen är framtiden oklar. Det beror ju lite på hur det blir med brexit osv.  
 
- Min bästis Sandra har lagt upp foton på mig när jag är osminkad och halvnaken så vill ni se hur jag egentligen ser ut kan ni göra det här. 
 
 
 
 
Vad har ni för planer i helgen?!?! 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Usch vad läskigt att det hände så och det låter verkligen otäckt. Men vad skönt att allt gick bra tillslut! Kram

Svar: Ja det var skönt! :D
Sandra

2 MALIN:

skriven

Men usch, vad obehagligt! Jag hade varit livrädd om jag vaknade upp sådär mitt i natten... Kram

Svar: Ja! Jag blev faktiskt lite skraj!
Sandra

3 Alice:

skriven

Hahha skulle också skrattat!

Svar: Elle hur?! :P
Sandra

4 Lovisa:

skriven

Grymt bra! Jag kan verkligen tycka att det är obehagligt att prata i telefon (sms-skadad?) så förstår din ångest! Och bilderna som din kompis tagit på dig var UNDERBARA!

Svar: Men eller hur!! Speciellt på engelska! Jag ska säga det till henne! :D
Sandra

5 Christine's Stories :

skriven

Så fin bild på dig! Haha, det där med bananerna är en typisk grej jag också skulle börja garva åt!

Svar: Tack! Det var verkligen SÅ kul haha!
Sandra

6 Martina:

skriven

Det där med bananerna lät superkul, sitter och småskrattar bara åt bilden som jag visualiserar. Vilka fina bilder hon hade tagit!

Svar: Haha asså jag älskar när sånt händer! Jag ska hälsa det till henne :D
Sandra

7 Julia Persson:

skriven

Underbar bild på du!!

Svar: Tack :D
Sandra

8 Frida:

skriven

Usch jag gillar inte när det stormar och åskar , är lite feg när det gäller sånt :)

Fin bild kram

Svar: Asså jag blev faktiskt lite rädd! :P
Sandra

9 Prietha:

skriven

Skönt att ni kan bo där i 1 år iaf! Alltså kommer man nu behöva visum för att åka till UK pga brexit?

Svar: Ja så skönt! Det beror ju lite på vad som händer men det kan bli så!
Sandra

10 myrtillus.blogg.se:

skriven

haha kan verkligen tänka mig bananscenariot! x) i helgen blire jobb och sen helgmysfrulle på söndag med syster <3

Svar: Asså det var så kul!! Låter som en toppenhelg!!
Sandra

11 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

skriven

Kul att få bo i lägenheten ett år till! :D

Svar: Ja så skönt!
Sandra

12 Gabriella :

skriven

Men åh såå obehagligt med storm!!

Svar: Ja, det var rätt obehagligt! :P
Sandra

13 Sara Ekman:

skriven

Skönt att det gick bra med samtalet! :) Hatar när man ska behöva prata i telefon på engelska, så mycket enklare att stå face to face med någon och kan göra massa konstiga gester samtidigt som man försöker förklara :P

Svar: Asså eller hur?! :P
Sandra

14 Tilda Barkselius:

skriven

Men gud vad obehagligt med en sådan storm!

Svar: Det var rätt obehagligt :P
Sandra

15 Angelix:

skriven

Bra inlägg!

Svar: Tack!
Sandra

16 Johanna Utterberg:

skriven

Men ursch för storm och kaos, det är inte alls roligt!! Skönt dock att du skrivit på kontraktet så att ni vet att ni har bostad 1 år framåt! :)

Svar: Det var verkligen SÅ skönt!! Jag var inte redo för att flytta ännu en gång haha!
Sandra

17 Siliiins.blogg.se:

skriven

Men fyy för ovädret :(

Svar: Verkligen!
Sandra

18 N a t h a l i e:

skriven

Bilderna på dig va ju huuur fina som helst!! Så vacker <3

Svar: Men åh tack! :D
Sandra

19 Kattis:

skriven

Jobbigt ibland när csn ska kolla ens inkomster från tidigare år, åkte på en sån granskning en gång och efter mycket jobb att få tag på alla intyg (hade småjobbat på flera ställen) så kom det till slut ett utbetalningsavi på 80 kr som csn var skyldig mig!😛 har än till denna dag inte hämtat ut dom kronorna...
Jobbigt att vakna till en storm sådär men skönt att lägenheten är säkrad 1 år till och bilderna var jättefina på dig tycker jag!☺
Själv inväntar jag mina föräldrar som ska komma på besök denna helg, första gången sen vi flyttade in i lägenheten vi bor i nu!

Svar: Men bra kämpat ju!! Jag som tyckte att det var krångligt att ringa ett samtal haha! Tack så mycket! Åh va härligt att de ska få se hur ni har det!
Sandra

20 Yohanna af Skovde:

skriven

Hahaha, underbart inlägg! I helgen ska vi tvätta kläder utav bara helvetet och imorgon på kalas hos min syster vars sambo fyller år :)

Svar: Tack <3! Men åh jag älskar kalas! Hoppas att det fanns tårta!
Sandra

21 Amanda:

skriven

Jag tycker det är jätte obehagligt att ringa vissa typer av samtal haha.. men vad läskigt att vakna upp av att det regnar in på kudden och sen blåser upp till storm!

Svar: Ja, det är så himla jobbigt!! Haha jag blev både överraskad och skraj!
Sandra

22 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Haha vilken härlig blandning av livet!

Svar: Eller hur?! Haha
Sandra

23 Cassandra:

skriven

Så fin du är!! :)

Svar: Tackar :D
Sandra

24 Mina -:

skriven

Skönt att det löste sig med csn!

Svar: Ja verkligen!
Sandra

25 Caroline:

skriven

Haha vad rolig du är (syftar på första meningen)! Låter som något jag hade kunnat göra också, haha. Tur det var en sån fin bild då :D

Svar: Haha det är så störigt med inzoomad profilbild! :P Tack!
Sandra

26 Amina:

skriven

Älskar hela banansituationen. Önskar jag varit där, haha. Nu ser du väl i bloggis vad jag pysslat med i helgen men jag har hängt med Martin <3 Vi har tränat, gått på stan, fixat busskort (äntligen), ätit ute igår, ätit hemma i fredags (massa godis). Ikväll ska vi ha ost och vinkväll! :D Mmm.. Glad jag blev nu när jag kom på det

Svar: Det var SÅ kul!! :P Jag vill också ha ost och vinkväll! Lät helt underbart ju!
Sandra

27 Ida ❉:

skriven

Jobbigt med storm! Men skönt att ni får bo i lägenheten ett år till :)

~ Dagens blogg & frågestund på bloggen! ~

Svar: Ja, så skönt! :D
Sandra

28 Nettan:

skriven

Härligt att bara kolla film söndagar :) :)

Svar: Ja verkligen! :D
Sandra

29 Linnea Aurora:

skriven

Hahahhaha banan-situationen???? Önskar innerligt att jag sett det med mina egna ögon!

30 Linnea Aurora:

skriven

Hahahhaha banan-situationen???? Önskar innerligt att jag sett det med mina egna ögon!

Svar: Det var SÅ roligt!!!!!!! Älskar sådana situationer!
Sandra

31 Linnea Aurora:

skriven

Gud vad jag verkar dubbelskicka kommentarer förresten- ber om ursäkt!!!

Svar: Känns som att blogg.se alltid krånglar!?!?
Sandra

Kommentera här: