DETALJER

 
 
Jag vaknade imorse i nytvättade lakan och fick syn på detta, vårt nattduksbord, och kom på att jag ju inte visat er än! Igår var en sjukt jobbig dag men idag känns det bättre. Ett under vad lite nytvättade lakan och en morgonmysig katt kan göra för psyket. Bodil har ju varit lite loco hela månaden och jag tror att hon är kåt (då mars månad är tydligen parningsperiod för katter) trots kastreringen. Frågade Fran om detta och hon informerade mig om att det skulle mycket väl kunna vara så, beroende på vilken sorts kastrering hon har. Bodil har alltså jamat högt varje morgon tills jag gått upp. Jättekonstigt för om jag lägger mig i soffan kryper hon liksom upp i min famn och somnar, men inte om jag ligger kvar i sängen? Hon kanske skolat om sig till livscoach utan min vetskap? 
 
 
Aja, åter till inredningsinlägg. En dag härom veckan (typ två/tre veckor sen nu iofs men what evs) gick jag till den nyöppnade secondhand-möbelbutiken i mitt område. Jag letade faktiskt specifikt efter ett nattduksbord då vi behövde någonstans att lägga telefonerna under natten (true story) plus att vi hade våra vattenglas på elementet under natten och det var ju fasansfullt när jag skulle ta en liten morgonsip pga parched och vattnet var helt varmt. Ni kan ju föreställa er den misären. Hittade den här lille godingen för 10 pund vilket ju egentligen är 130 kr men ändå fett billigt om det jämförs med andra möbler som jag sett (för att allt i den här staden existerar enbart för att ruinera mig). Det är alltså ett pyttelitet kurvat bord i mörkt trä med svarvade ben. Passar i rummet för att rummet är pyttelitet och för att det är kul med något annat än vitt. Nu när det är en sån liten möbel kan jag känna att jag ville passa på med något i mörkt trä för det är ju min favorit. Jag tänker mig att jag ska skaffa förvaringslådor i mörkt trä eller mörk rotting att ställa ovanpå garderoben för just nu är det ju smockfullt med små högar av diverse saker där. Ser lite stökigt ut.  
 
 
 
 
 
.......... moving on. Shit vad mycket jag råkat skriva om ett nattduksbord? Har tydligen passionerade känslor inför det. Aja gick runt lite på morgonen och fotade annat som jag inte visat upp och det går ju inte för sig för varför har/köper/gör jag ens nåt om jag inte VISAR UPP DET *sätter mig i ett hörn för att facebooka sönder den här skiten*. Skoja. Ändå kul med materiella ting. 
 
Blev det inte lite obehagligt nu? Känner typ att jag fylldes av självtvivel (oj direktöversättning), men jag har redan laddat upp nästa bild så vi får fortsätta ner i den här spiralen av konsumtionshets tillsammans. Du och jag Alfred, fast i en evighetsloop av köksrenoveringar och smslån. 
 
 
............. Köpte dessa supersmå brickor till Bodils matskålar på en annan secondhand. De var så fina och Bodil är så sölig så jag tänkte att det kanske kunde hjälpa (eller så är jag en slav inför kapitalismen, haha hela blogginlägget har spårat ur). De är nog mer dekorativa än effektiva dock. SoM JaG <---skoja.
 
 
 
 
 
Har märkt ett omedveten tema av rött och grönt? Knas, det var inte så jag färgplanerade. Här kan ni ju även skymta den glamorösa plastmattan i köket. 
 
 
Bjussar på mer rött och grönt för att jag passade på att ta bild på mina växter som står och solar sig på köksbänken. Asså det är ju jag som har ställt dem där, de har ju inte gått dit själva om ni nu skulle få för er det. You so silly! 
 
 
 
 
Jag har inga krukor dock så de är planterade i diverse plastlådor och en gammal kaffekopp (rena rama transformern den där sistnämnda). Älskar att det är mörkrött glas på väggen istället för kakel. Känns bra på nåt vis. 
 
 
 
 
 
Denna nyinköpta secondhand pinal (kom på att min nästa kioskvältare ska heta "Skandaler och pinaler" och handla om en kvinna som går igenom sin mors ägodelar efter dennes död och det visar sig att hennes mamma levde värsta dubbellivet typ som Hannah Montana fast mer seriöst) <-------------- haha världens längsta parantes right here. Oj får börja om meningen. Denna nyinköpta secondhand pinal är jag mycket nöjd med. Sandra var med mig när förälskelsen slog in. Den har dock redan gått sönder (en av benen har lossnat från en av ljushållarna), men det gör inte så mycket för att jag tycker inte att det syns. LÄSARTÄVLING! Gissa vilket av benen som är loss? Vinn massa fina pinaler i blandad kompott. <------- skoja. 
 
 
 
 
 
 
 
Detta ljusfat, som kan vara något annat, hittades också på secondhand. Art deco-stilen passar mycket bra till de ljusstakar som jag köpte i det där filmrekvisiteskjulet men som visade sig vara ganska vanliga ändå. 
 
Tyckte att det var ett klockrent köp på grund av att det ser ut som att den passar perfekt ihop med de andra, men ångrade mig bittert när jag insåg att den var JÄTTETUNG och jag hade en lång väg att gå för att komma hem. Hur kan något så litet vara så tungt??? Hade iofs matvaror och en annan ljusstake så det var kanske därför. What's up med alla ljusstakar????!! When will it end??!! 
 
 
 
THE END
 
 
 

Kommentera här: