BLACK FRIES - SCANDINAVIAN PAIN

 
 
På söndagen var det så snorigt varmt att vi packade handdukar, picknickfilt, mat och kortlekar och begav oss till Hampstead Heath för att bada och ligga i solen. Ni kan ju gissa redan här att det blev en megasuccé! Jag är ingen pressare, men med gott sällskap och lite kortspel (och framförallt MAT) så kan jag sitta i solen hur länge som helst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi traskade hemåt sen, lite rosa och mycket glada.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här går det ju att skymta den magnifika utsikten! Hett tips för er som inte vill spendera två timmar i kö (eller betala den orimligt dyra biljetten) för att åka upp i London Eye.
 
 
 
 
 
På kvällen gick vi och såg Suicide Squad på vår ful-biograf! Fick ändå betala 12 pund?!?! Trots att vi inte såg den i 3D (skandal. Pengarna alltså, inte att vi sket i 3D). Jag tyckte att den var sådär. Vad tyckte ni?
 
 
Dagen efter drog vi till Camden för att Jakob skulle köpa en douche-keps att ha i Amerikat där han befinner sig nu! Han hittade en med en doughnut på. Har redan sett bilder på hur han lider av värmen. Efter den lilla marknadsfadäsen (har lite svårt för extrema folksamlingar) så åkte vi till ett av mina favvomuseum --> Museum of London!
 
 
Där har de en viktoriansk "affärsgata" uppbyggd i källaren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen har de också fräsiga bilar, målningar, romerska lämningar och bra filmer om både det ena och det andra. Första gången skakade jag non-stop för att jag var så exhalterad. Började också gråta en gång för att deras andra världskrigsdokumentär var så bra! Jag har varit där fem gånger nu. HAHA
 
 
 
 
 
Kolla bara på denna supergamla nyhetsartikel!! Handlar om Jack the ripper-morden! Historienörden i mig fullkomligt kissar på sig av sånt här!
 
 
 
 
Museet ligger i en rondell mitt i ett kontorsområde! Men nu ska de tydligen flytta.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen råkade vi gå till the Barbican centre där de hade namnet på vår första singel "Scandinavian Pain" som neonskylt. 
 
 
 
 
Vi gick in i deras conservatory som tydligen var stängd (oops). Så vi blev vänligt men bestämt ombedda att gå därifrån. Men jag hann knäppa en bild (rebell). Borde skriva en ny låt till oss --> "Lawless".
 
 
 
 
 
 
 
Det var sista bilderna från Alex/Jakob-besöket! Jag saknar mia familia redan. 
 
 
Va kul att ni ville ha en tipslista på barer/pubar! Ska se till att fixa en sådan (kanske redan imorgon). 
 
 
Hoppas att ni har haft en bra helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linnea Aurora:

skriven

Har aldrig varit på det här museet!! MÅSTE besöka- mycket stort tack för tipset!
Och ska ha "Lawless" som ringsignal sedan när den släpps......!!

Svar: Åh bästa museet! Men de ska flytta hela museet till något nytt ställe inom kort! Ska nästan spela in den låten bara för att du ska ha den som ringsignal nu... du har ju lovat!
Sandra

2 Frida Nyburg:

skriven

Åh vad mycket kul du gör hela tiden :)

Svar: Det händer mycket kul här men för det mesta är jag bara hemma haha! Det är bra att det kommer folk på besök ibland så att jag passar på att göra saker! :D
Sandra

3 MALIN:

skriven

Såå härliga bilder :) Det ser så underbart ut! Kram

Svar: Tackar :D
Sandra

4 Mina:

skriven

Åh, så härligt!

Svar: :D
Sandra

5 Amanda Forsman:

skriven

Vad härligt!

Svar: :D
Sandra

6 Josefine:

skriven

Gud vad härligt!!

Svar: :D
Sandra

7 Christine's Stories:

skriven

Åh vad du får mig att sakna London nu. Jag har inte varit där på snart 1,5 år. Mysigt också med familjebesök :)

Och tack för kommentaren på min blogg. Egot tackar och bugar. Right back at you säger jag bara. Skrollade ner lite här och gillar vad jag ser (och läser). Vad gör du i London? Gissar att du bor där permanent.

Ha en fin kväll!

Svar: London är en så himla härlig stad! Jag skriver anonymt på heltid haha! Jag har bott här i nästan ett år nu :D Trivs riktigt bra. Ha en underbar dag!
Sandra

8 Gabriella :

skriven

Så roligt!!

Svar: Det var kul! :D
Sandra

9 Martina:

skriven

Så härligt med bra väder! Och vilket häftigt museum!!

Svar: Åh museet är så himla nice!!
Sandra

10 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Jag skulle vilja se Suicide Squad, men har inte gjort det än. Har hört lite blandat om den. :)

Svar: Jag känner blandade känslor inför den filmen haha!
Sandra

11 susana:

skriven

vi har haft en superhelg. ser fram emot pub inlägget!

// preggo morsan som ser fram emot en utekväll om något år haha...

Svar: Va bra!! Det blev tyvärr inget pubinlägg idag men förhoppningsvis imorgon! Haha åh men om några år så :P
Sandra

12 Yohanna af Skovde:

skriven

Har inte sett Suicide Squad, än, men sett fram emot den! Däremot hört många som vart lite "meh" över den. Vi får se, se den ska jag göra i alla fall :)

Svar: Åh jag känner blandade känslor inför den filmen! Men absolut sevärd :D
Sandra

13 N:

skriven

Vad roligt! :)

Svar: :D
Sandra

14 Tilda Barkselius:

skriven

Låter som en jättehärlig dag!

Svar: Det var så nice!! :D
Sandra

15 Sara Ekman:

skriven

Nice :D

Svar: :D
Sandra

16 FREEDOMtravel:

skriven

Kul med besök och fina bilder! Önskar en fin vecka!

Svar: Tackar!! Detsamma!
Sandra

17 Terese:

skriven

Åh så härligt!!

sv: Tack fina!
Kram

Svar: :D
Sandra

18 Dixi Wonderland:

skriven

Fint väder är kul men allt över 20 grader tar död på mig xD

Svar: Haha jag med!! Rinner typ bort!! :D
Sandra

19 Elin:

skriven

Vilka jättefina bilder!! :)

Svar: Tack :D
Sandra

20 Pauline Hurtig:

skriven

vad roligt :)

Svar: :D
Sandra

21 Ida Lindborg ♡:

skriven

Så fiint!

Svar: :D
Sandra

Kommentera här: