BRITTISKA SERIER

 
 
 
Hejsan underbaringar! Så här inför helgen tänkte jag tipsa om några brittiska serier som jag tittar på. 
 
 
 
1. FLEABAG
 
 
En serie med sex avsnitt som handlar om en kvinna och hennes liv i London. Gillar ni Broad City och Girls kan detta vara något för er. Sjukt rolig men också sjukt jobbig (pga rätt sorglig ändå). IMDb
 
 
 
2. SIBLINGS
 
 
Rolig serie om ett syskonpar som är rätt dysfunktionella. Gillar ni ocensurerad humor och mycket wtf så kan detta vara något för er. IMDb
 
 
 
3. THE NIGHT MANAGER
 
 
Denna har ni ju säkert sett men om ni mot förmodan hade missat detta så kom det ut en serie med Tom Hiddleston (MUMS) och Hugh Laurie. Tyckte ändå att den var helt ok. Lite Bondkänsla över det hela. IMDb
 
 
4. MISFITS
 
 
Ojojojoj. När denna serie kom ut 2009 så blev jag helt störtförälskad. Rätt mörk och äcklig serie om ungdomar som får superkrafter. Gillade ni Heroes (i början alltså) och Skins så är detta typ en blandning av dem. Måste dock erkänna att jag bara såg första säsongen för att jag tyckte att säsong två var lite crap (finns fem). IMDb
 
 
 
5. UTOPIA
 
 
ASSÅ CIRKA DET MEST OBEHAGLIGA JAG SETT (!!???). Klarade bara av att se första avsnittet för att det var så läskigt. Men jättebra story, bra skådisar, bra manus och bra utförande. IMDb
 
 
 
Tittar ni på några brittiska serier? Vilka i så fall? 
 
PUSS PÅ ER 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 CAMILLAESI:

skriven

haha brittiska serier har så grov humor tycker jag. Jag har inte sett några av dem du tipsade om men jag har sett The Inbetweeners(tror det hette så), haha

Svar: Ja de är verkligen mindre censurerade än amerikanska serier!! Ja! The Inbetweeners är en kultklassiker!
Sandra

2 Kattis:

skriven

Oj just brittiska serier är och har jag varit dålig på att se så jag har inte sett ett enda av dina tips men flera av dom låter intressanta och värda att ge en chans!:)

Svar: De har rätt grov humor (inte The Night Manager men de andra)! Va kul om du kollar in! :D
Sandra

3 Martina:

skriven

Superbra tips! ÄLSKAR Misfits, hoppades verkligen på att du hade tagit med den! :D

Svar: Visst var det en megaserie!!
Sandra

4 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

skriven

Har inte kikat på någon brittisk serie faktiskt :o

Svar: De brukar ha rätt grov humor men jag älskar brittiska serier!
Sandra

5 Josefine:

skriven

Tack för tips!!

Svar: :D
Sandra

6 SUSANA :

skriven

Tittar inte på brittiska serier, känner inte igen en ända av de du tipsat om hehe. Kanske borde kolla på
Nån.

7 Susana:

skriven

Tittar inte på någon brittiskt serie, KS ske borde kolls på nån av dem du tipsat om :)

Svar: Gör gärna det! :D
Sandra

8 Dixi Wonderland:

skriven

Jag har inte sett en enda av dessa serier. Min favorit är The 100. Älskar den serien så sjukt mycket :D

Svar: Haha jag tittar också på The 100! Vill att den nya säsongen ska komma ut nuuuuu!
Sandra

9 myrtillus.blogg.se:

skriven

Siblings lät som nått för mig! Jag gillar typ kass humor, kom ihåg att jag älskade Two Pints Of Lager & A Packet Of Crisps... så dålig så den blev bra, haha :-)

Svar: Åh då låter det som att Siblings hade vart nåt! Måste erkänna att jag aldrig har sett den serien! Borde kolla in!
Sandra

10 Sara Ekman:

skriven

Kul med lite tips!! :)

Svar: :D
Sandra

11 Tilda Barkselius:

skriven

Har missat alla de så ska se till att hålla utkik!!

Svar: Va kul att det var något nytt!
Sandra

12 Elin:

skriven

Vilka bra tips!!

Svar: :D
Sandra

13 Frida:

skriven

Vilka bra tips :)
Jag tittar på Midsummer murders när det gäller kriminalserier annars gillar jag att titta på serier som handlar om inredning. T.ex The great interior design challenge och Escape to the country :)

Svar: Kul att du gillade tipsen!! Haha jag ser också på inredningsprogrammen!! Älskar Escape to the country <-- världsmysigt ju!
Sandra

14 Johanna Utterberg:

skriven

Roligt med tips på brittiska serier. :)

Svar: Va kul att det uppskattades! :D
Sandra

15 Christine's Stories :

skriven

Misfits gick i Frankrike när jag bodde där. Jag och mitt ex fastnade verkligen för den. Sjukt speciell serie, haha. Åh jag saknar serier som Kalla Fötter. Såg du på den? Riktigt bra! Tycker överlag att brittiska serier håller bra standard :)

Svar: Åh jag har aldrig sett Kalla Fötter! Borde verkligen kolla in! Håller helt med om att de brukar hålla bra standard!
Sandra

16 Frida:

skriven

Visst :) Nice med lite tips, brukar ha svårt för att hitta nya serier att kika på :)

Svar: men va kul att du uppskattade tipsen!!
Sandra

17 Julia Persson:

skriven

Bra tips!

Svar: Tack :D
Sandra

18 Julia Persson:

skriven

Bra tips!

19 Linnea Aurora:

skriven

Åh, har sett de två första!! MYCKET bra, älskar Fleabag!!

Svar: Men eller hur?!?! Skrattar och typ grinar samtidigt?!
Sandra

20 Evelina Östlund:

skriven

Vinjetten till the night manager är så fruktansvärt snyggt!

Svar: Måste erkänna att jag inte minns hur den såg ut just nu haha! Men jag tror dig! Min favvo-vinjett är Daredevils! Älskar den!
Sandra

21 Lovisa (wildisland):

skriven

ÄLSKADE också misfits när den kom! Tror jag kollade på de första tre säsongerna, sedan... ja, vad hände sen egentligen?!

Svar: Den var ju helt otroligt bra i början!!
Sandra

22 Sara Rödett:

skriven

Sv:Tack för din kommentar! Kul med matlagning! :)

Jag brukar se på Morden i Midsomer. Älskar brittisk kriminalserier.

Svar: Britter gillar svenska kriminalserier! Haha!
Sandra

23 Evelina Östlund:

skriven

Svar: har tyvärr inte sett daredevills. Får kolla in den

24 Josäfin Andersson :

skriven

älskar misfits!!

Svar: Jag med! :D
Sandra

Kommentera här: