DJUR PÅ YOUTUBE

 
 
Hej alla fina! 
 
 Tänkte langa lite djurklipp idag! 
 
 
 
Koko är en superkändis för att hon kan teckenspråk. Det kom ut en ny dokumentär om henne för inte så länge sen som jag såg. Lite sorglig på grund av att hon så gärna vill ha egna barn, men vägrar att para sig med någon annan gorilla. Och för att hon är "instängd" (obsa att hon föddes på zoo och övergavs av sin mamma, så hon är alltså inte tagen ifrån hennes naturliga habitat). Det är så sjukt fascinerande att se henne prata med folk. Gorillor är uppenbarligen supersmarta. De forskare som inte tror på att hon är medveten om vilka meningar hon "skapar" har definitivt hybris (tror jag). Jag är helt övertygad om att människor inte är de enda varelserna som är kapabla till avancerad kommunikation. Jag tror också att vi har massor gemensamt med apor (fortfarande). Det finns också ett klipp på när Robin Williams besöker Koko för att samla in pengar till gorillor som är värt att se. 
 
 
 
 
 
GULLIGA!!!! Stackars bebisar som hittades i en källare när de var små!
 
 
 
 
 
Jag visste inte att katter inte jamar till varandra utan bara till människor förrän typ förrförra (<-- wow fult ord) året?!
 
 
 
 
 
DET BÄSTA KLIPPET SOM EXISTERAR PÅ INTERNET!!!!!!!! 
 
 
 
 
 
*gråtemojis*
 
 
 
 
 Hahahahahaha älskar kattens förvånade ägare.
 
 
 
 
BONUS: Alla jag känner har grinat till detta klipp någon gång i sitt liv. Ni har säkert sett det förut men ändå SÅ FINT. 
 
 
 
 
 
 
Har ni några bra tips på djurvideos? 
 
 
PUSS PÅ ER 
 
 
 

Kommentarer:

1 Johanna Utterberg:

skriven

Kul med massa djurvideos! :)

Svar: :D
Sandra

2 Frida:

skriven

Tack så mycket :) åååh älskar djur och djurklipp <3

Svar: Åh jag med haha!!
Sandra

3 Tilda Barkselius:

skriven

Åh de ska jag kika på!!

Svar: Den med pingvinen är roligast!
Sandra

4 Kattis:

skriven

Åh va massa mys och information....visste faktiskt inte heller att katter endast mjauar till människor. Kul att lära sig något nytt...och älskar pingvin videon, så bra! Skrattade så jag grät första gången jag såg den!:P

Svar: Haha jag älskar verkligen den!!
Sandra

5 Lovisa:

skriven

ÅH NEJ. Får inte börja kolla på sådana här klipp för då är det KÖRT och jag kommer tillbaka till verkligheten typ fyra timmar senare...

Svar: Hahaha! Youtube föreslår en till video och sen är jag fast!
Sandra

6 natalia:

skriven

Så intressant inlägg!

Svar: :D
Sandra

7 natalia:

skriven

Så intressant inlägg!

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Oh, jag hinner inte läsa ordentligt för vill vara säker på att jag ser till att svara på din kommentar - men kan säga att alla Animal heroes på YouTube ger mig stora gråtfester... när de räddar varandra... Åh, gråter lite av att tänka på det :P

Min granne hade en stor svart hund. Hon heter Irma. Han rökte också inomhus, men han var tyst och vänlig så vi klagade aldrig på det. En dag var Irma borta. Och röklukten. Erik uppmärksammade det och jag sa som ett vidrigt skämt att "Han kanske dött!". Det var inte mer med det, ett smaklöst skämt, men dag tre gick jag till hyresvärden och sa att Jonas var försvunnen och att jag var orolig. Då kom kvartersvärden och dunkade på dörren. När ingen öppnade så gick han in med huvudnyckel och sedan kom ambulansen. Och sedan for ambulansen och begravningsbilen kom istället och jag såg när de bar ut honom på bår, inplastad precis som på TV... Ner i likbilen. Det var samma dag som Erik for till Åland, så han var i luften precis när det hela utspelade sig. Och jag och kvartersvärden bara stod där helt bleka och chockade. Irma överlevde dock och fick flytta till Jonas mamma i Gottne.

Det känns dock himla konstigt att ingen bor där, och att en död ung man låg där och att JAG som knappt kände honom utan bara grannpratat med honom var den som saknade honom först. Så sorgligt. Det var en drogöverdos, helt hemskt. Och ett tag senare, precis när Erik var i luften igen och skulle flyga till Malmö tog vår andra granne en överdos också, två våningar upp. Helt jättehemskt, men det är ju lite så när man bor på Ålidhem.

Ursäkta novellen, men det var otroligt skönt att få skriva det, så tack för det!

Svar: Men oj va hemskt! Stackars dig som var ensam när de bar ut honom!! Det är klart att du tyckte att det var traumatiskt!! Så himla sorgligt att ingen märkte något, bra av dig att prata med hyresvärden. Vilken tur att Irma överlevde!!! Stackars dessa människor alltså. Massor av kramar till dig <3<3
Sandra

9 Amanda:

skriven

Åh blir så ledsen av såna videos med apor, även om dom är lyckliga så börjar jag alltid tänka på alla andra djur som hålls i fångenskap och inte mår bra :( Vet inte varför jag känner så just extra mycket med apor, kanske för att man vet att dom är så intelligenta..

Svar: Ja det är verkligen sorgligt!! Tyvärr så kan de ju inte släppa ut Koko för att hon hade inte överlevt! Men gorillor ska absolut inte hållas instängda på zoon eller dylikt, de är sådana djur som inte klarar av att leva i fångenskap!
Sandra

10 Hanna Karlsson:

skriven

Åh, vilka klipp!

Svar: :D
Sandra

11 Rania {Rowan Tree}:

skriven

Svar: Visst är det? Jag älskar också Norrland <3

12 Amanda Forsman:

skriven

Åh kul med lite klipp att se på :P

Svar: Youtube är det bästa!!
Sandra

13 Gabriella :

skriven

Älskar såna videos!!

Svar: Åh jag med!
Sandra

14 Kashayas:

skriven

Så gulliga videos

Svar: :D
Sandra

15 Evelina Östlund:

skriven

Koko är verkligen helt underbar. Gorillor är så intelligenta.

Svar: Visst är hon!?!
Sandra

16 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Älskar djurvideos och sånt här! Underbart :)

Svar: Åh jag med!! :D
Sandra

17 Sara Ekman:

skriven

Åh älskar djurklipp <3

Svar: Jag med!! :D
Sandra

18 SUSANA :

skriven

Vilka härliga videos. Gorillan är ju fantastiskt 😍

Svar: Visst är hon!?!
Sandra

19 Maja Forsberg:

skriven

Vilken snygg header du har!

www.jaggerdigminmorgon.blogg.se

Svar: Tackar!
Sandra

20 Pauline Hurtig:

skriven

hihi älskar sånna klipp!

Svar: Åh jag med! :D
Sandra

21 linah:

skriven

roliga klipp <3

Svar: :D
Sandra

22 Frida:

skriven

Åh vilka härliga klipp, så underbart att se klipps med djur :)

Svar: Åh jag älskar djurvideos!!
Sandra

23 Dixi Wonderland :

skriven

Jag hittade en sida från en Indisk organisation där dom räddar hemlösa hundar. Grät så jävla mycket varje gång fast djuren överlevde men som hundägare så kan jag inte förstår hur djuren kan leva så dåligt utan att någon reagerar. Skär sönder i mitt hjärta :(

Svar: Men åååh! Gråter nästan av att läsa detta!!
Sandra

24 Netti Starby:

skriven

Åh jag älskar videos med djur och videon med Christian the lion har jag också gråtit till flera gånger :-D Kram

Svar: Haha ja det är en riktig klassiker!! :D
Sandra

25 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Det här inlägget <3 Så mycket lycka just nu! En kattvideo som jag brukar titta på är den här (katter som älskar att bada) https://m.youtube.com/watch?v=Ogbehugkmes 👌🏼

Svar: Åh jag tittade på den när jag åt frukost! Så härlig!! <3
Sandra

26 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Åhh finns så himla mycket gulliga djurfilmer!

Svar: Åh ja!
Sandra

27 Julia Persson:

skriven

Åh djurklipp<3

Svar: :D
Sandra

28 Elin:

skriven

Åh va kul! Älskar att se på detta! :)

Svar: Djurvideos är det bästa! :D
Sandra

29 Linnea Aurora:

skriven

Men SÖTA!! Jag vet en- sök på typ "cat who thinks she's a horse" <3<3<3

Svar: Kollade in genast! Jag DÖR va söt den är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sandra

Kommentera här: