FAMILY VACAY

 
 
Efter en veckas ekande tomhet härinne är bloggen äntligen återuppstånden! Mina bästisar Jakob och Alex var ju här och hälsade på. Båda är en del av vår "lundafamilj" som traditionsenligt har julmiddag varje år och har det allmänt bra tillsammans. Lundafamiljen består av typ 10 personer egentligen. Men det hade kanske varit svårt att få plats med alla i vår pyttelilla lägenhet. Vi får väll se, i jul kanske det blir familjemiddag här. 
 
De anlände i torsdags och vi käkade paj och drack sangria. De hade tydligen önskat sig både spenat/fetapaj och sangria och blev helt shockade över att vi förberett detta utan att ha diskuterat det. Så vi skrek om att vi var så in tune med varandra fortfarande och slängde oss med "bara familjen känner varandra så bra" och en massa sånt på vägen hem. En aning sektliknande beteende (#lifegoals).
 
 
På kvällen gick vi på stand up och Jakob blev bortgift till komikern. 
 
 
 
Han var den enda i publiken som var singel (eller den enda som vågade räcka upp handen när hon frågade om det) och komikern riktade därefter typ alla skämt till honom. Stand up är verkligen på egen risk hörrni. Men Jakob blev ju smickrad ändå och allt var frid och fröjd. Hon var rolig och hette Rosie Holt om ni vill youtuba. 
 
 
Sen gick vi på en annan pub i närheten av där vi bor och lekte höginkomstagare. 
 
 
 
Jakob i hans bästa duck-face! 
 
 
 
 
Alex kontemplerar livets förgänglighet. 
 
 
 
Niklas och Jakob borde verkligen haft hatt på sig för att matcha gubbarna på väggen. Dålig planering.
 
 
Dagen efter gick vi till Waterlow park och hängde gärnet. Spelade kort och blev utskälld av en galen tant. Typiska semestergrejer. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter jordgubbar och hummus (ej i kombinerad smakupplevelse, utan var för sig) så gick vuxna människor och lekte på lekplatsen.
 
 
 
 
 
Vi var nämligen peppade på att gå på Highgate Cemetery (som ligger i samma grönområde som Waterlow park). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hälsade på vår ideologiska fader Karl Marx.
 
 
 
 
Och letade efter orginalgraven, hittade orginalgraven (jag ba: "den ser ut så här!"), gick vidare och letade lite till, gick tillbaka till den jag sa var lik och insåg att det var den som vi pekat på. 
 
 
 
 
Vi var där superlänge, hade det najs och pratade om historia. Highgate Cemetery får 10 av 10 poäng. 
 
 
Jag tänkte lägga upp fler bilder imorgon men nu har jag bildbombat er nog för idag. Hur har ni haft det? 
 
PUSS PÅ ER!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jennifer Queen:

skriven

Härliga bilder :)

Svar: Ja jag gillar att lyfta fram andra bloggar :) Ja gör det :)

Svar: Tack :D
Sandra

2 Celine:

skriven

Ser jättehärligt ut!

Svar: :D
Sandra

3 Frida:

skriven

Superfina bilder som vanligt :)

Svar: Tackar :D
Sandra

4 Dixi Wonderland:

skriven

En av mina bästa vänner hade älskat att gå där :P

Svar: Det är så vackert! :D
Sandra

5 Ida Lindborg ♡:

skriven

vilka härliga bilder!:D

Svar: Tack! :D
Sandra

6 Elsa:

skriven

Vilka fina bilder! :)

Svar: Tackar :D
Sandra

7 Sofia:

skriven

Ja vet inte riktigt, han sa att det funkar på vissa och vissa inte, men igår hade jag nästan inte ont alls, varit två ggr denna veckan så andra gången funkade nog bättre :)

Vilket mysigt ställe ni var på :D Älskar såna små ställen som är lite mer personliga :)

Svar: Håller tummarna för det!! Det var mysigt :D
Sandra

8 Tilda Barkselius:

skriven

Åh vad härligt det lät!

Svar: Det var så härligt! Lite sorgligt att dom har åkt hem!
Sandra

9 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Underbart, så fint att bli "bortgift" till en rolig komiker :) Så himla fint ocks att hälsa på Karl Marx och snacka historia. Jag kan för lite för att kunna vara ett intelektuellt tillskott, men hade lyssnat med ögon stora som tefat :D

Svar: Han blev rätt glad faktiskt! Haha! Jag älskar historia och har en del vänner som delar det intresset, så himla kul!
Sandra

10 Amanda Forsman:

skriven

Jättefina bilder, ser fint ut! :)

Svar: Tackar! :D
Sandra

11 Gabriella :

skriven

Åh så härligt!!

Svar: :D
Sandra

12 Sanna:

skriven

msyigt

Svar: :D
Sandra

13 Caroline:

skriven

Ser så nice ut! Härliga bilder =)

Svar: :D
Sandra

14 Martina:

skriven

Så härligt det ser ut, superfina bilder! :D Måste kolla in den där komikern!!

Svar: Tack :D! Gör det, hon var svinrolig!
Sandra

15 MALIN:

skriven

Vad härligt och trevligt det ser ut :) Kram

Svar: Det var nice! :D
Sandra

16 AMANDA:

skriven

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack :D
Sandra

17 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh så underbart! :D

Svar: :D
Sandra

18 CAMILLAESI:

skriven

oo sangria är så gott.

Svar: Sangria in my heart!
Sandra

19 Bambi:

skriven

sektliknande beteende låter drömmigt <3 ungefär som relationen mellan mig och min nyvunna workwife. Vi klickade så hårt när vi träffades och nu är vi joined by the hip liksom.

Sangria är förövrigt typ det smaskigaste som finns. Näst efter öl... och lite annat. ^^

Svar: Åh ja!! Älskar kompisrelationer som är lite för intensiva (obs ej sarkasm). Haha ja! Jag tycker också att öl är godare men det är ju kul att variera sig lite (.... eller? :P).
Sandra

20 susana:

skriven

wow vilket ställe.

vad roligt att ha en kompis familj också :)

Svar: Det är så vackert där! Jag älskar min kompisfamilj! :D
Sandra

21 natalia:

skriven

Vackert!

Svar: :D
Sandra

22 Kattis:

skriven

Låter som ni haft riktigt trevligt tillsammans...härliga bilder!:)
sv: Jag har en Nikon COOLPIX S32 som är vattentät ner till 10 meter som jag alltid har med mig när vi badar.:)

Svar: Ja det var underbart! Så häftigt att du kan ta undervattensbilder med den!
Sandra

23 Lovisa (wildisland):

skriven

Yey, you're back! Låter som ett helt fantastiskt kompisgäng, skulle gärna hänga med er!

Svar: YAY! Hade ju varit ett episkt häng!!
Sandra

Kommentera här: