IDA I LONDON - DEL 2

 
Jag läste förra inlägget och märkte att jag låter helt livlös? Haha! Det tar kanske ett tag att komma tillbaka till bloggandet efter en sån lång paus? Vet ej. Jag har sovit som en klubbad säl inatt iaf och kaffet är slut så jag sitter här framför datorn helt groggig. Exempel på tankar som dykt upp nu på morgonen: Vem är jag? Vad håller jag på med? Och andra liknande funderingar som av någon anledning alltid brukar infinna sig när kaffet är slut.
 
Beroende? Nä, inte jag inte. 
 
Nu blir det snabba kast mellan ämnen här så håll hårt i hipster-hatten hörrni. Jag skulle ju berätta om när min favvotant var här och vad vi hade för oss förutom att ha romantiska park-dejter och sitta på pubar (spoiler: vi sitter på fler pubar). Men sen hamnde jag i någonslags livskris i början av inlägget. Aja, livet går vidare och imorgon har vi nytt kaffe. 
 
Jag och Ida åkte till Broadway Market (den enda vettiga marknaden i hela London enligt mig). Där passade jag på att köpa solglasögon till Niklas, titta på roliga illustrationer samt äta halloumi-falafel och veganska pannkakor. Allt sånt som en hipster gillar att göra. 
 
 
 
 
Alltid pinsamt när jag försöker ta "landskapsbilder" och okända människor märker att de råkar komma med på bild. Men vad gör jag inte för konsten? Mycket. Det är mycket jag inte gör för konsten. Vilken konst (undrar ni kanske)? Det undrar jag med. 
 
 
 
 
Plötsligt dök en vild dinosaurie upp. Grädden på moset (har ni tänkt på att detta är världens sämsta idiomatiska uttryck? Grädden på moset låter ju verkligen jätteäckligt) på en annars rätt så ypperlig dag. 
 
 
 
 
Sen satte vi oss på en asiatisk restaurang och drack mocktails. Eller ja, min var det alkohol i, men det var lite väl tidigt på dygnet för det så vi kan låtsas att den var utan. 
 
 
 
 
Sen såg jag världens mest obehagligt positionerade flodhäst. 
 
 
 
 
 
Och hamnade under ett blomregn. Älskar när blommor hamnar över en så här. Lite oväntat, mycket trivsamt. 
 
 
 
 
Vi gick och mötte upp Niklas som landat med flyget någon timma tidigare. Sen blev Ida leggad på puben HAHAHA (för att vara helt ärlig blir jag också leggad ibland. Läs: alltid). 
 
 
 
 
Vi satt i deras uterum och hade det najs i någon timma. 
 
 
 
 
Sen åkte vi hem för att vänta in Fran som skulle komma över och ha hejdå-mys med oss. Ja, det stämmer! Fran har flyttat ifrån London *gråtemojis*. 
 
Ida ritade på mig med sin eyeliner. Sjukt begåvad.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag glömde ta bilder när Fran var över men det var kul. Speciellt när Ida visade bilder på sina katter och Fran blev helt shockad över hur söta de var. 
 
Vi pratade iaf om hur mycket vi tyckte om katter. Och lyssnade på mashupen gangnam style/ghostbusters. 10 av 10 - bra kväll.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

men åååh vill också

Svar: Jag önskar att Ida var här jämt!
Sandra

2 Simone:

skriven

Sista bilden - som tagen från Pinterest. Fint!

Svar: Men tack ju! Va glad jag blir!
Sandra

3 Anita:

skriven

Så fina bilder :D

Svar: Tack! :D
Sandra

4 sandra.:

skriven

sjukt va duktig hon är på att rita :) blev jättebra!

Svar: Hon är konstnär! :D
Sandra

5 Misstossequeen:

skriven

Fina bilder!

Svar: Ja lite små drygt men jag överlever :D

Svar: Tack :D
Sandra

6 Frida:

skriven

Vilka fina bilder, längtar verkligen till London när jag ser dem. Älskar den stan :)

Svar: Åh tack! Jag trivs jättebra här!
Sandra

7 Natalie Honkonen:

skriven

Såå härligt ju!

Svar: :D
Sandra

8 Sanna:

skriven

Åh det är så fint där!

Svar: Älskar London! :D
Sandra

9 Dixi Wonderland:

skriven

Tatueringen var så fin!

Svar: Jag önskar att den var riktig! :D
Sandra

10 Amanda Forsman:

skriven

Wow vad fint hon ritade med eyeliner!

Svar: Hon är så himla bra på sånt! :D
Sandra

11 Tilda Barkselius:

skriven

Åh vad härligt det låter, och det är så sant det där med att det ofta hamnar någon främling med på ens "miljöbilder". Alltid lika kul att kolla igenom bilderna och inse att någon kollar rakt in i kameran :)

Svar: Haha det är så pinsamt! Men kul! :D
Sandra

12 natalia:

skriven

Underbara bilder!

Svar: Tack :D
Sandra

13 Kashayas :

skriven

Fina foton och halloumifalafel låt gott

Svar: Tack! :D Det var gott!
Sandra

14 Gabriella :

skriven

Såå fina bilder, älskar London!!

Svar: Åh tack! Jag med :D
Sandra

15 Josefine:

skriven

Härliga bilder!

Svar: Tack :D
Sandra

16 Yohanna af Skovde:

skriven

Verkar vara en grym dag! :)

Svar: Det var nice! :D
Sandra

17 Martina:

skriven

Så fina bilder! Älskar estetiken på alla platser du besöker, vill också dit! :D

Svar: Åh tack! Jag älskar när pubar/restauranger är fina att titta på! Kan langa en lista någon gång på tips :D
Sandra

18 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Verkligen så mysiga bilder på ett vackert London :)

Svar: Tackar! London är så nice!
Sandra

19 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Alltså allt jag känner när jag ser och läser det här är bara JAG VILL TILL LONDOOOOON.

Svar: Haha! Join the dark side (bokstavligen pga att det oftast regnar)
Sandra

20 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Åh så myyyys!

sv: Det var supergott!
Kram

Svar: :D
Sandra

21 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Måste säga en cool grej till att börja med: jag har tidsinställt ett inlägg med svar på frågor om mat som jag blev utmanad av Lovisa på Polichinelle.se att göra. Skrev det väl i förrgår kanske, eller igår... och det publiceras i veckan... och jag skriver Grädden på moset och kommenterar att det låter svinäckligt och funderar på varför man säger så...! Nu vill jag typ ta bort det så att jag inte verkar härma, haha, men på riktigt så skrev jag det i förskott >.<

Vad är btw HIPSTER? Jag har ingen aning, haha >.<

Svar: Haha ja, det är nog en insikt som folk har i allmänhet att grädde på mos inte låter så gott! Ta inte bort det! Vi kan starta en revolution! Vår slogan kan va: "Nej till grädde på moset!". Jag blir ofta anklagad för att vara en hipster och refererar lite skämtsamt till detta fenomen: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hipster
Sandra

22 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Kommer springa till det där pannkaksstället nästa gång jag besöker London! Mysigt att kolla på kattbilder. Min favoritsyssla <3

Svar: Åh nu minns jag tyvärr inte vad vagnen hette men den stod inne på den lilla delen som heter Schoolyard Market. Det är pedagogiskt skyltat dit iaf! :D
Sandra

23 MALIN:

skriven

Sååå kul med London! Dit ska jag i början på semtember :) Kram

Svar: Åh va kul! :D
Sandra

24 myrtillus.blogg.se:

skriven

men shit låter ju helt supergött ju!! vart i london hittar man broadway market förresten? :-)

Svar: Det var nice! :D Broadway Market ligger i östra London vid Hackney och Regents Canal! Gatan heter också Broadway Market och den håller på under lördagar!
Sandra

25 Linnea Aurora:

skriven

Håller HELT med om grädden på moset!? Och det här inlägget är KONST

Svar: Du kan va konst!
Sandra

26 Lovisa (wildisland):

skriven

Wow, hon var verkligen grym på att måla med eyeliner! Och jag som knappt kan göra ett rakt streck...

Svar: Superkonstnärsskillz!! :D
Sandra

27 Johanna:

skriven

åh, london!! har aldrig varit där, men dina inlägg gör mig ju nte mindre sugen!

Svar: Haha va kul att du blir sugen! Jag älskar London! :D
Sandra

Kommentera här: