IDA I LONDON - DEL 3

 
 
Haha förlåt för ett sent inlägg men har seriöst städat min lägenhet i sex timmar. Jag borde tillägga (för att klargöra det absurda i detta) att lägenheten är på 37 kvadrat och att jag städar den minst lika noga flera gånger i månaden. Är jag sjuk i huvudet? <-- en fråga som uppkommer rätt så ofta ändå. Spoiler: Ja. Ja, det är jag. 
 
Så nu var den lille grisen ute ur säcken. Det är ju bara rättvist att vara helt tydlig med vad ni får härinne. 
 
 
Men Sandra, nog om dina minikriser (eller kanske minigrisar höhö), och onwards mot BILDERNA! Tack och lov så går vi vidare. Vad hände egentligen de sista dagarna Ida var här? Spänningen är olidlig.
 
 
 
 
Det var stundom sol och vi packade picknickfilten (den där som jag köpte när jag fick feeling, om ni minns), spelkorten, och litervis med vatten och begav oss ner till "parken" som ligger bakom min kvarterskrog. Sen spelade vi kort med James Bay (SKOJA men kolla hur lik Niklas var? Twins?). 
 
 
 
 
 
Och molnen rullade in rätt fort. Men lite varmt var det iaf. 
 
 
Sen blev vissa i sällskapet (jag) hungriga, så då gick vi till kvarterskrogen där Niklas och Ida käkade Sunday Roast.
 
 
 
 
"Hur ska det bli?" Undrade Ida, då ingen av oss hade någon koll på vad Yorkshire Pudding var för något. Jag gissade paj, Ida gissade brödpudding, och Niklas googlade fram att det var likt ugnspannkaka. Google vinner alltid. Synd, men också nice (för att jag är en sån som måste veta saker och jag vill veta på en gång). 
 
 
 
 
 
Den där bubbliga saken uppe till höger är Yorkshire Pudding om ni undrar (eller är en sån som måste veta saker precis som en viss annan). Min mat förblev ofotad då jag, som alltid, blev distraherad av att jag skulle få äta och glömde helt bort att fota den. 
 
 
 
 
 
Sen på kvällskvisten åkte vi till Camden och gick på stand up. 
 
 
 
 
 
Ida såg ut som en nyponros. Hon var också en sköning som beställde in sötpotatis-pommes till oss (haha eller kanske till henne själv men jag åt av dom iaf) som dessutom var skitgoda.
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi upp på övervåningen och det var där tokigheterna började. Som ni ser på bilden så var vi först in. Jag frågar lite försynt: "Are we early?" och den stackars mannen som skulle börja kvällens show blir helt till sig och säger åt oss lite nervöst och lite maniskt att sätta oss ner. Han varnar också för att det kanske inte blir någon stand up på grund av att det bara är vi tre där. 
 
 
Sen trillar det in några stycken till, och några stycken till, och till slut är det typ 20 personer i rummet (det är ett ganska litet rum så det blev ju ändå rätt fullt). Han fipplar som tusan med musiken för att "skapa stämning" (hans ord, inte mina), misslyckas, och lägger till slut mobilen på pallen med micken hängd från stativet mot mobilens högtalare. Sen går en skojare fram och ska ta en selfie framför "Camden Comedy Club"-skylten och sätter micken framför munnen för att låtsas framträda. Komikern kommer tillbaka in i rummet exakt efter att detta hänt när "skojaren" försöker lägga/hänga tillbaka micken och totalt misslyckas. Komikern: "Hey man, you didn't like the music?" varpå "skojaren" inte alls förstår vad han blivit frågad och frågar i sin tur om det är open mic. Komikern förklarar att det inte är open mic (asså denna man är en professionell komiker), och frågar sedan oss om vad som hänt varpå vi förklarar. Alla är förvirrade och "skojaren" känner sig tvungen att stanna kvar med sin grupp för att det blev pinsamt och för att de blir tillsagda att sätta sig ner. Ingen av dem förstår engelska särskilt väl och sitter knäpptysta hela showen. 
 
Efter typ 50 min är det paus. Jag springer på toa och när jag kommer tillbaka så är hela publiken i upplösningstillstånd. Jag frågar Ida och Niklas vad som hänt och det är en gubbe som tappat ner sin mobil mellan väggen och elementet. Han gormar om att han vill ha en kofot för att kunna lossa på golvplankorna (?!?!), alla andra försöker hjälpa till med att få ut den, en Australienare klättrar upp till någon slags förvaringsutrymme och letar efter något smalt verktyg som kan användas för att fiska upp mobilen varpå han TAPPAR SIN MOBIL. Nu är alltså två mobiler näst intill omöjliga att komma åt. Helt plötsligt har jag hamnat i någon ofrivillig team-building exercise situation (den värsta sortens situation) där alla springer runt med vassa tillhyggen och ska hjälpa till, medan jag skriker: "For God's sake, watch the beer!" (jag var genuint rädd för att någon skulle välta ut ölen som stod på golvet där de höll på, prioriteringar hörrni).
 
Sen kommer personalen och bryter upp golvet och en brud som har suttit tyst bakom oss i typ tio minuter går fram och frågar: "How long is this going to take?" varpå de svarar typ 20 min. 
 
Så visar det sig att det är nästa komiker. Som börjar trots att de håller på att bryta upp golvet. 
 
 
Hon var iaf skitrolig (hette Fern Brady om någon vill youtuba) och jag var även underhållen under paussituationen. 
 
 
Här får ni en pizzagif för att inlägget blev milslångt: 
 
 
 
 
 
 
ALLMÄN INFORMATION: Imorgon dyker mina bästisar Alex och Jakob upp här vilket innebär att det kanske blir en bloggpaus igen. Vilket är synd för att jag tappade så många läsare förra gången. Men what to do? Sorry om jag inte hinner svara på kommentarer och sånt. Ska försöka! Vad ska ni göra i helgen?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Susana:

skriven

I helgen har vi inga planer ska till ett lekland med några vänner på fredag annars blir de nog lugnt :-)

Svar: Låter underbart :D
Sandra

2 Tilda Barkselius:

skriven

Verkade som i hade otroligt trevligt men vilken kalabalik det blev på stand up stället, måste varit så surrealistiskt att vara mitt i det där :)

Svar: Haha ja, det var det verkligen! Men så kul!
Sandra

3 Jennifer Queen:

skriven

Skönt när städningen väl är gjord :)
Fina bilder!

Svar: Jätte kul :D

Svar: Ja verkligen!
Sandra

4 Ida Lindborg ♡:

skriven

vad mysigt :)

Svar: Det var verkligen mysigt!
Sandra

5 Dixi Wonderland:

skriven

Våran lägenhet är på 33 kvm och hur mycket man än städar så känns det stökigt xD

Svar: Åh jag vet!! Måste vara för att vi har för mycket prylar på för liten yta! :P
Sandra

6 alicia:

skriven

härliga bilder!!<3

Svar: Tack! :D
Sandra

7 Catrin - theVeganista:

skriven

Haha låter som en galen kväll det där!! :)

Svar: Det var lite galet! :P
Sandra

8 Caroline:

skriven

Haha jag städar också helt galet mycket! Varje dag gör jag någonting haha. Härliga bilder =)

Svar: Verkar vara en allmän folksjukdom! Haha! Tack :D
Sandra

9 MALIN:

skriven

Det ser helt underbart ut! Härliga fina London! Kram

Svar: Det var nice! :D
Sandra

10 natalia:

skriven

Så härligt :D

Svar: :D
Sandra

11 Pauline Hurtig:

skriven

härliga bilder!

Svar: Tack :D
Sandra

12 skitnerer.blogg.se:

skriven

Men det är ju så skönt att få vara dum i huvudet. Att städa alltså. Den finaste komplimangen jag kan få är när någon säger:
1. vilken ordning du har!
2. vad rent du har!
3. vad fint du har!

MMm njuter

Svar: Hahaha!! Håller med!! Det var så himla jobbigt att bo på hostel pga konstant smutsigt!!
Sandra

13 Frida:

skriven

Haha det där med mobiltelefonerna var ju riktigt roligt :)
Härliga bilder :)

Svar: Tack så mycket! :D
Sandra

14 MartinaOlsson:

skriven

hej! allt bra? :)

15 Sara Ekman:

skriven

kul :D

Svar: :D
Sandra

16 Amansa:

skriven

Duktig du är som städat så mycket! Och fina bilder :D

Svar: Haha tackar! :D
Sandra

17 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag städar också ordentligt en gång i månaden - eller ja, två gånger med två dagar i rad, men min lägenhet är 98 kvadrat så det hinns liksom inte på sex timmar.

Gud vad knäpp kväll det låter som, tur att komedin var bra. Jag skulle också prioritera att rädda ölen >.<

Jag tillhör Ravenclaw, i alla fall enligt Pottermore och J.K. Rowling ;) Du då? :D

Svar: 98 kvadrat låter helt amazeballs! Men fattar att det tar tid att städa!! Haha det var helt galet, men kul! Jag är Slytherin! Men Niklas är också Ravenclaw så det skulle kunna vara det bästa huset?!
Sandra

18 Caroline:

skriven

Så härliga bilder :D

Svar: Tackar! :D
Sandra

19 Amanda Forsman:

skriven

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tackar!
Sandra

20 Josefine:

skriven

Ser så härligt ut!

Svar: :D
Sandra

21 Anita:

skriven

Så härliga bilder som alltid :D kram

Svar: Men tack :D
Sandra

22 linah:

skriven

åh vilka härliga bilder:D

Svar: Tack :D
Sandra

23 Yohanna af Skovde:

skriven

Alltså sötpotatispommes i mitt hjärta! <3

Svar: Jag vet!!! Så gott!
Sandra

24 Martina:

skriven

Så mycket kul ni har gjort, måste säga att han var himla lik James Bay på den bilden! Det låter som att det spårade rätt rejält där, hahaha :)

Svar: Haha jag tror att det var hatten som gjorde det! Det var så kul! :D
Sandra

25 CAMILLAESI:

skriven

härliga bilder och yorkshirepuddingen hade jag velat testa :D Har aldrig gjort det innan :)

Svar: Tack! Niklas säger att den inte var så god dock! Haha
Sandra

26 Kattis:

skriven

Haha vilken kväll ni hade med komikerna...men låter som det blev ett lyckat besök av Ida!:)

Svar: Ja, det var helt underbart! :D
Sandra

27 myrtillus.blogg.se:

skriven

den där bubbliga yorkshirepuddingen såg ju riktigt god ut! stabbigt och gött om man är på humör för't :-) ha de fint!

Svar: Haha Niklas sa att den tyvärr var rätt smaklös! Men om en doppar i såsen så kanske?
Sandra

28 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Underbara bilder! Och bra jobbat med städningen ;)

Svar: Tackar :D
Sandra

29 N:

skriven

Hoppas på att åka tillbaka till London i September, älskar london!!

Svar: Ja! London är så nice!!
Sandra

30 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh så mysigt det verkar vara :)

Svar: Det var jättehärligt!!
Sandra

31 Josefin:

skriven

Ser härligt ut!

Svar: :D
Sandra

32 Gabriella :

skriven

Åh såå mysigt!!

Svar: :D
Sandra

33 Bambi:

skriven

Jag önskar att jag hade tid att städa så ofta faktiskt. Senaste tiden har jag varit helt slut och det har inte blivit av. :O

Svar: Det är hundra procent vettigt att inte städa som en galning haha! Ibland orkar jag inte heller!
Sandra

34 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Det är ju så skönt när man kommer in i sitt städmode haha! :D Låter som ni haft det helt underbart! :)

Svar: Haha ja, det var så mysigt! :D
Sandra

35 Fröken:

skriven

Du får gärna komma och städa min lägenhet när du ändå håller på... ;-) Skämt å sido! Hoppas du har det bra i London?

Svar: Haha ja om du betalar! Jag har det bra, tack!
Sandra

36 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Åh mys!

sv: Var faktiskt gott!
Kram

Svar: :D
Sandra

37 Kashayas :

skriven

Vad mysigt ni verkar ha haft det

Svar: :D
Sandra

38 Sofia:

skriven

Har haft insomnia sedan jag ramlade i januari så sover tyvärr knappt nåt alls :(

Mysiga bilder :) Ska u-tuba henne, älskar roliga nya komiker :)

Svar: Det låter inte bra alls ju! Tack så mycket!! Gör det, hon var så rolig!
Sandra

39 Jeanette:

skriven

Så härliga bilder! :)

Svar: Tack :D
Sandra

40 Linnea Aurora:

skriven

HA! Stand-up-situationen blev i sig självt princip en stand-up- cirkeln är sluten!!

Svar: Precis! Maxad underhållning och lite oro/rädsla, typisk stand-up-situation!
Sandra

41 Sanna:

skriven

Fint!

Svar: :D
Sandra

42 Lovisa (wildisland):

skriven

Men alltså va? De förstörde golvet för att få fram mobilerna? Det känns absurt! Känns som att det aldrig hade hänt i Stockholm...

Svar: Visst är det sjukt?!?
Sandra

43 AMANDA:

skriven

Så himla härligt!!

Svar: :D
Sandra

44 Ida:

skriven

Pommesen var till dig också ♡♡♡
Vad sur jag ser ut? Resting bitchface much? ;)

Svar: Åh bästa sugarmama!! Du är så snygg och ej sur! :P
Sandra

45 Vanessa:

skriven

wow! Vilket fantastiskt inlägg, vilka bilder och vilken text!! Riktigt snyggt :D

Svar: Men tack! Va glad jag blir :D
Sandra

46 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Låter som ni hade det trevligt! :)

Svar: Det var trevligt! :D
Sandra

47 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

skriven

Men åh så himla mysigt! :D

Svar: Ja! :D
Sandra

48 Lovisa (wildisland):

skriven

Hallå giiiirl vad händer?! Come back to us! <3

Svar: Åh jag vet!! Det blir lätt så när gästerna bor hemma hos oss! 24 timmars häng i en vecka liksom. Mamma ringde och ba: Lever du?? Men nu är jag tillbaka!
Sandra

49 Lisa:

skriven

Men åh, vad mysigt det låter som ni har haft! :)

Svar: Det var så mysigt! :D
Sandra

50 Frida:

skriven

Vill bara säga att jag nominerat dig i min blogglista :)

Svar: Oj va kul!! Jättesnällt av dig! Kul att du gillar bilderna! Jag är så himla trött på min kamera just nu så det var verkligen en superboost!
Sandra

51 Frida:

skriven

Ja riktigt kul! :) hahhaha låter som en händelserik kväll! XD

Svar: Haha helt galen!!
Sandra

Kommentera här: