TEMA: MENS

 
 
 
Åååååååååååååh ja (kanske ni skriker)! Äntligen är det dags för mens-tema! Ni kanske har misstänkt vad som är på gång redan innan på grund av de avslagna halvpoetiska texterna som dykt upp här av någon anledning. Jag vet inte heller vad som har hänt, okej? Eller jo det vet jag ju. Stavas MENS och är min nemesis sedan barnsben. 
 
 
 
 
 
 
Åh mens you so silly! Varje gång (okej, nästan varje gång) så blir jag helt tokig. 1, Jag kan inte sova <-- det första och största problemet. 2, Typ två dagar innan så fylls jag av existentiell ångest. 3, Jag gråter på grund av exakt ALLT (Niklas är fin = gråter, Silvanas sommarprat = gråter, djur på youtube = gråter, pastan blir överkokt = gråter). 4, THE PAIN, THE PAIN! Vad är det som händer med mig?!?! Är en rätt sansad person (total osanning) som oftast inte gråter (förutom en gång i månaden dårå vilket kanske är rätt ofta nu när jag tänker efter). 
 
 
Men det finns en sak med mens som ändå är rätt najs (förutom att en inte är accidentally pregnant) och det är att: jag blir inspirerad. Har ingen aning om hur det blir så eller varför det blir så. Men går in i en period (<-- höhö råkade ordvitsa) där jag känner mig romantisk/kreativ/poetisk. Är det någon av er som känner igen er i detta?
 
 
Igår satt jag och sjöng framför kameran en stund (för att jag kände mig inspirerad). Sen redigerade jag videon och kände att allt lät som bajs <-- vilket också är en härlig grej som mensen medför (alltså dåligt självförtroende). Det blev en video på 30 sek när jag sjunger iaf. 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
Hur upplever ni mens?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Johan:

skriven

Svar: trevligt att du gillar den.

2 CAMILLAESI:

skriven

hahah oj. För mig är mens rätt dramafritt faktiskt

Svar: ÅH jag blir så avis!!!
Sandra

3 MALIN:

skriven

Haha oj! Jag har aldrig haft så mycket problem med min mens faktiskt! Kram

Svar: Men va skönt det måste vara att slippa!!
Sandra

4 Jeanette:

skriven

Haha åhh som jag känner igen mig i den här texten! Började nästan skratta när jag läste om att du gråter för allt för satt precis själv och tittade ut genom fönstret på regnet och bah "Det är så vackert med regn!!! böhööööö" haha, känner mig också så himla mycket mer kreativ.

Svar: Hahahaha! EXAKT så är det ju!!
Sandra

5 Christine's Stories:

skriven

Alltså, hahaha! Du fick mig precis att skratta rakt ut åt din text. Helt jävla underbart. Du är inte ensam min vän. Jag blir en labil, bitter, osäker argbigga under PMS:en. Sen när mensen kommer som en blixt från ovan (och man bara, för typ femtioelfte gången sedan tonåren, "AHA! Det var därför jag varit ett nervvrak i en vecka och nästan slog den otrevliga kassörskan på käften för att hon 'kollade snett' på mig.... *newsflash deluxe*") så går det över till att gråta till saker som skulle få en 3-åring att verka mogen. Sjukt modigt att lägga upp en video där du sjunger! Väldigt dramatiskt framförande ;)

Svar: Men åh va glad jag blir! Det är så skönt att inte vara ensam när det gäller sånt här, för visst känner jag mig lite galen ibland haha! Haha jag tror att jag börjar bli för gammal för att skämmas för sånt här? Men jag är alltid nervös innan jag spelar in! Haha jag fick feeling!
Sandra

6 Frida:

skriven

Känner igen mycket av det där. Blir extra känslig under mensen så då är det ju perfekt att typ skriva dikter eller nåt. Inte för att jag är bra på det men endå haha :)

Svar: Hahaha eller hur!!?
Sandra

7 Gabriella :

skriven

wow vilken skillnad det kan vara på hur man upplever och har mens, jag har inga problem med min. Förstår att det kan vara outhärdligt..

Svar: Ja verkligen! Va skönt att du slipper!
Sandra

8 Anonym:

skriven

Jag hatar mens haha ;)

Önskar dig en underbar kväll <3

Svar: Jag med!!! Tack detsamma!
Sandra

9 Anonym:

skriven

Jag hatar mens haha ;)

Önskar dig en underbar kväll <3

10 Lovisa:

skriven

Alltså jag blir så himla deppig dagarna innan mens, ser liksom ingen mening med någonting. Sen när jag väl får mensen inser jag att "jaaaa det var PMS". Månaden efter är det samma visa igen, haha. Tänker mig att jag borde ha lärt mig efter mer än 10 år men nej nej. Och hallå videon låter inte alls bajs! Du är sjukt duktig ju!

Svar: Men åh ja!! Samma grej varje månad!! Haha tack men jag klippte typ bort hela låten :P
Sandra

11 Amanda Forsman:

skriven

Hatar mens :(

Svar: Jag med!!
Sandra

12 Sara Ekman:

skriven

Haha skönt inlägg! :D Jag har mens nu, men den borde vara slut imorgon, tacka gud för det! Tycker de där mensdagarna är så jäkla jobbiga!! Känner mig alltid svullen och svettig, och första dagen gör alltid ont. Bläääää

Svar: Eller hur, visst är dom!!
Sandra

13 Prietha:

skriven

Jag har väldigt nära för mina känslor, gråter lätt och skrattar lätt så under mensen är jag ett vraaak

Svar: Åh jag med!!
Sandra

14 TIDSTJUVEN:

skriven

Haha, härligt att mensen bidrar med inspiration :D

Svar: Jag är proffs på att se den ljusa sidan (total osanning)! :P
Sandra

15 N:

skriven

Härligt att finna inspiration med mensen!

Svar: Något ska det väll vara bra för!! :P
Sandra

16 Sofia:

skriven

P-pillerna räddade mig, hade i 16 dagar när jag var 14 år, det gick bara inte! Sedan dess har allt minskat successivt, så med åldern med antagligen :D Så jag glömmer till å med av att ja har ibland :P Kan ha ont någon dag innan, få kramper men under mensen typ inget!

Svar: Usch då! Låter inte kul alls!! Men va bra att det har blivit så mycket bättre med p-piller!!
Sandra

17 Netti Starby:

skriven

Haha jag avskyr mens :-D Kram

Svar: Jag med !! :P
Sandra

18 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Två veckor innan mens vill jag döda alla och mig själv. Tycker det är rentav rimligt då, alla döda, inget kvar, pure bliss.

Svar: Haha känner igen mig i detta!!
Sandra

19 Dixi Wonderland :

skriven

Jag har inte mens eftersom jag pausat den. Bästa beslutet någonsin :)

Svar: Låter verkligen som ett bra beslut!!
Sandra

20 Pauline Hurtig:

skriven

jag har knappt märkt av min mens, så olika det är alltså

Svar: Men åh va skönt det måste vara!! Så avis haha
Sandra

21 Ellen Gräntz:

skriven

Allra oftast känner jag typ "fuck vad kladdigt och jobbigt och tramsigt att blöda", men i övrigt ger min mens inga större bekymmer. Tackar kroppen min (eller vad jag nu ska tacka) för det!

Svar: Men åh va skönt för dig! Förutom att det är kladdigt dårå men det är ju svårt att komma undan :P Så avis!!
Sandra

22 Terese:

skriven

Första dagen på veckan är värst för mig då det gör så otrooooligt ooont och dagarna innan den är framme då jag är sjukt lättirriterad haah!

sv: Tack snälla!
Kram

Svar: Usch ja! Smärtan är olidlig! Tackar vet jag värktabletter!! <3
Sandra

23 Camilla Å:

skriven

Bra video!!!!!!! Å va fint du sjunger ju!! (Tänkte ärligt först innan jag satte på den att neeeej kommer det komma någon klyschig video här nu på när det ska sjungas vackert med en gitarr.......? Men så var det 1) Kul om blödning 2) Jag rös lite för att du sjöng bra) (hehe) Hejdå! P.s jag kollade lite andra youtube-klipp från dig och dom va också kul.

Svar: Men åh va glad jag blir! Och va kul att du tittade på några klipp! Jag tycker att vissa är crap och att vissa är kul. Lite varierande kvalité. Precis som jag själv!
Sandra

24 Martina:

skriven

Mens är så jobbigt! Bara det här att man ska komma ihåg att byta mensskydd hela tiden känns så tråkigt, har bättre för mig ju! Så duktig du är på att sjunga <3

Svar: Ja usch och fy!! Men tack! Va snällt av dig!
Sandra

25 Caroline:

skriven

Mens är hemskt alltså! Nu använder jag visserligen ett p-piller som faktiskt funkar för mig så jag blöder knappt vilket är skönt!! Hur skönt som helst! Men jag får SÅ ont och blir helt pms-ig, inte så roligt..

Svar: Så skönt att det blöder mindre iaf!!
Sandra

Kommentera här: