GLAD ANDRA ADVENT + JULPYSSEL

 
 
Trevlig helg hörrni! Ni kanske minns att jag skrev att jag julpysslade för ett tag sen. Det som hände då var att jag gjorde en adventsljusstake (av några gamla kaffekoppar som är helt värdelösa) med hjälp av papper, guldigt presentsnöre och taggiga blad som jag snodde i naturen. Samt en ljusbricka från Ikea. 
 
 
 
 
Jag satte presentsnöret med baksidan fram, för att framsidan är för "glansig" för min smak. Och så tejpade jag med dubbelhäftande tejp, men vanlig tejp hade säkert också gått bra. 
 
 
 
 
 Skrev nummer med en svart penna innan jag tejpade fast pappret, så att det skulle bli så jämnt som möjligt. 
 
 
 
 
Jag gick också och köpte en liten julgran till mig och Niklas. Det är ju fuskigt tidigt men vi kan tyvärr inte fira jul tillsammans i år så då tänkte vi att vi kunde göra det i förskott. Därav minigranen. 
 
 
 Försäljaren skrattade åt att jag var "ute i god tid".
 
 
 
 
 
Sen vek jag också en julstjärna av papper. Den kanske ser liten ut men den var mycket större än vad jag hade räknat med haha. Det som behövs är: tejp, häftapparat (iaf om ni vill göra en i samma storlek som denna) och papper. Ska ni göra en stor rekommenderar jag att ni använder hårdare papper. Tyngden gör att vanligt papper sjunker ihop. Men jag gjorde en liten (utöver den på bilden) i vanligt papper som håller bra.
 
 
 
Här finns instruktioner. 
 
 
 
Har ni något bra tips på jupyssel till mig? 
 
PUSS PÅ ER 
 
 

Kommentarer:

1 Emilie:

skriven

men åh!!! om man ändå var lika kreativ som du och hade tid över till dessa saker :) det ser så mycket bättre ut när man har gjort det själv, för man vet att det är gjort med kärlek och man kan liksom vara extra stolt när man pyntar.

Svar: Haha jag gillar att pyssla men jag gör det ju också för att jag är pank! Men det är nice med hemmagjorda grejer som du säger! <3
Sandra

2 Netti Starby:

skriven

Vad fin ljusstaken blev och så kreativ du är! :-D Kramis

Svar: Åh tack :D
Sandra

3 Yohanna af Skovde:

skriven

Men rackarns så fint!! Jag gillar det här med att plocka typ kottar och spraya med guld. Sedan kan man ju göra en kottkrans, kottgirlang eller vad man nu vill. Och vill du absolut julpyssla men inget vet vad - pyssla och gör riktigt fina julklappar! Det tänkte jag ägna mig åt om kreativiteten inte har sinat tills det är dags att slå in dem!

Svar: Tack så mycket :D Åh det borde jag verkligen prova! Bra idé, ska se till att slå in paketen extra snyggt i år!
Sandra

4 Julia Johansson:

skriven

Åh så fint! Jag är himla dålig på pyssel tyvärr :(

Svar: Åh tack!
Sandra

5 Gabriella :

skriven

Åh så mysigt!!

Svar: :D
Sandra

6 Sara Ekman:

skriven

Så fint :D

Svar: :D
Sandra

7 MALIN:

skriven

Vad fint ni har det :) Glad andra advent! Kram

Svar: Tack! Detsamma! :D
Sandra

8 Martina:

skriven

Vilka fina saker du har gjort!! Jag är verkligen jättedålig på att pyssla och hantverksrelaterade saker men tycker att det är riktigt mysigt, jag borde ta mig tid att göra det någon dag :)

Svar: Men tack så mycket! Det är ju så mysigt, egentligen spelar det ju ingen roll hur det blir!
Sandra

9 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Oj vad duktig du är!! :D Jag gjorde egna julkulor av kottar förra året faktiskt, enkelt och kul. Samla kottar, måla med färg, innan färgen torkar doppa i glitter, knyt ett snöre, klart! :D

Svar: Tack så mycket! Supersmart idé! Det ska jag prova! :D
Sandra

10 Emma Broberg :

skriven

Så mycket fint du har gjort!

Svar: Tack :D
Sandra

11 Christine's Stories - Cape Town Edition:

skriven

Vad du är duktig! Blev ju riktigt fint. Jag kan för övrigt knappt fatta att det snart är jul. Jag är noll procent i julkänsla, haha.

Svar: Åh tack! Haha inte konstigt med tanke på att det är så varmt hos dig! Ps. älskade palmbilden på din insta
Sandra

12 Amanda:

skriven

Åh vad fint! :D

Svar: Tack! :D
Sandra

13 Kattis:

skriven

Men vad duktig du är och så fint det blev! Jag är tyvärr ingen hejjare på julpyssel så har inget bra tips till dig på mer pyssel!😐

Svar: Åh tack så mycket! Jag fick en del bra tips av de andra! :D
Sandra

14 Sabina:

skriven

Åh vad fint och mysigt! Det är inte alls för tidigt för julgran! Man måste ju hinna mysa massor!

Svar: Åh tack! :D Helt rätt ju!
tantsandras.blogg.se

15 Mikaela:

skriven

Gud vad fin adventsljusstaken blev!

Svar: Åh tack så mycket :D
tantsandras.blogg.se

16 Johanna:

skriven

gillar verkligen adventsljusstaken! och daamn vad fina siffrorna blev!

Svar: Åh tack, va glad jag blir! :D
tantsandras.blogg.se

Kommentera här: