Lägenheten

 
 
Efter mycket om och men så flyttade vi in i en omöblerad tvåa på 36 kvadrat. Den ligger i zon 2 i området Tufnell Park. Det var området som först lockade, då det ligger hus här med TORN (??!!) och är nära Niklas jobb, trivsamt nära aptrevliga Kentish Town och en halvtimmes gångväg från Camden. 
 
..... och sa jag att den hade diskmaskin? Jag såg diskmaskinen i köket, samt den fullstora frysen (nästan alla lägenheter här har endast frysfack) och kände att jag redan bestämt mig. 
 
Efter mer än en veckas påskrivande av kontrakt, formulärifyllande och hetsande kunde två febriga svenskar äntligen lasta in alla resväskor i en Uber och flytta ut från hostelet. Där vi spenderat typ miljarder år. 
 
 
Sen följde en massa veckor av ätande på golvet, sovande på luftmadrass, bråk med möbelföretag, turer fram och tillbaka från IKEA, samt en minnesvärd tripp till en teater för att köpa matsalsmöbler. Om vi bråkade? Ja. Som aldrig förr tror jag. Om jag grät? Oh ja. Om vi trivs? Vi trivs oförskämt bra här. 
 
 

Men nu äntligen finns det något att visa upp. 
 
 
 
 
Detta är vårt vardagsrum. Där är golvet täckt av heltäckningsmatta plus extra matta så att vi inte råkar spilla på golvet, pga lagt en smärre förmögenhet i deposition. Det finns även; två tekniklådor, en gitarr, massor av högtalare, bord och stolar, MASSOR av blommor som jag fick gratis, en växt som inte är giftig för katter, en bäddsoffa (wink wink, nudge nudge) och fler ljus än vad som var planerat. Här hänger vi jämt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I sovrummet finns bara vita möbler. Det blev så för att rummet är litet, men förr eller senare ska vi se till att få in lite färg där också. Än så länge ser det ut så här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Observera att jag skruvat ihop alla möbler själv och försökte ta bild på mina svullna möbelskruvar-biceps men att jag skakade så mycket när jag spände mig så det blev bara suddigt och inte alls representativt för hur stark jag kände mig. Lol
 
 
 
I badrummet finns ett badkar som jag använt jättemycket, mängder av toapapper från 24 rolls family pack pga IBS, en superlyxig badrumsmatta och en tandkräm som smakar kräks:
 
 
 
 
 
 
 
 
(tandkrämen som står brevid tvålpumpen är den skyldige kräksmakaren)
 
 
 
 
 
 
 
 
I det långsmala köket finns; onödigt många knivar, ännu fler gratisblommor, två hyllor från IKEA, brödrost/kaffekokare/vattenkokare, Bodils bajslåda (pga enda rummet förutom badrummet utan heltäckningsmatta, och den får inte plats i badrummet), superlyxig odor neutraliser-antibacterial-superclumping kattsand pga att vi måste ha bajslådan i köket, tvättställning och tvättmaskin, DISKMASKIN och ett nytt diskställ som Niklas inte har hittat på gatan (vi slängde det gamla). 
 
 
 
 
Här är bajshörnan. Observera att det finns en stor frys (YAY). Svensk lingonsylt står också i hyllan för att vi är så bra på att vara engelska i England. 
 
 
 
 
 
 
Här är längden på köket som inte har kakel utan mörkrött glas på väggen. 
 
 
 
 
 
 
På väggen sitter även en varmvattenberedare som ibland brummar ASHÖGT i någon lågfrekvent ton. 
 
 
 
 
 
 
Och till sist en bild på världens vackraste varelse, mitt hjärtas fröjd; Bodil. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kajsa:

skriven

Myyy gad vad fint!!!!!!

Svar: Kom hit och hälsa på bästa Kajsa <3<3<3<3
Sandra

Kommentera här: