BRUNCH

 
 
 
Jaha, ja nu blev det minsann matbilder iaf! Jag var vaken rätt sent igår och skrev (haha om ni trodde att den här tanten var på fest så hade ni fel!), så jag satte väckarklockan på mobilen vid tre på natten ungefär. Hur ska det här gå, tänkte jag, och klappade på Bodil fundersamt. Det gick rätt bra faktiskt, men jag snittade några gäspningar i minuten innan kaffet kom. Dagen började med att jag tog på mig kläder, som jag sen på tuben insåg var pyjamas, men som tur var är det inte så viktigt vad folk har på sig nere i Shoreditch så det går att påstå att det var ett perfekt klädval. Vem vill inte gå runt i pyjamas på dagarna? 
 
 
 
 
Vi sprang in på Dishoom för att äta indisk brunch tills vi insåg att kötiden för att få ett bord låg runt 40-50 min. Ain't nobody got time for that såklart. Så vi pinnade vidare till andrahandsvalet Attendant som låg typ 3 minuter därifrån. Väntade på ett bord i max fem minuter. Helt plötsligt steg andrahandsvalet i aktning. Beskrev ändå för dem hur bra vi svenskar är på att köa och att detta är en helig, svensk tradition: "If there is a line, we will stand in it."
 
 
 
 
Såhär såg det ut! Vi satt vid det tomma bordet på bilden. 
 
 
 
 
Matt var rätt tyst innan första koppen kaffe dök upp. Sen blev det liv i han.  
 
 
 
 
Ser ni vad Niklas dricker? Tydligen är det så här de serverar kaffe till sina fellow hipsters. Vi skrattade gott när den kom men den var SÅ GOD??! Tog baristan typ 10 minuter att göra??!! Vet fortfarande inte vad jag och Niklas lyckades beställa men det var den första goda koppen kaffe jag köpt sen jag flyttat hit för nio månader sen. Att vi ens vågade kalla detta ställe för 'andrahandsvalet'?
 
 
 
 
Jess köpte gröt som såg ut som en skål med tropisk deliciousness. Det var det också. 
 
 
 
 
Emily berättade att hon hade hittat en okänd plånbok i sin väska efter gårdagens brasilianska-dansfest som de varit på. Vi fick dock tag på ägaren genom facebookeventet så det slutade lyckligt. Kolla bara på hur hel-ylle vi ser ut! Klart plånboken hittade hem! 
 
 
 
 
Jag åt surdegstoast med avokado, chili och pocherade ägg. Den var god men..... lite väl såsig/mjuk i konsistensen? Lite som att äta barnmat. 
 
 
 
 
 
Jag och Jess försökte få alla konversationer att gå runt genom att enbart använda oss av ABBAs låttexter. Gick förvånandsvärt bra ändå. Och ja, mitt linne har motivet "Grumpy Cat". 
 
 
 
 
 
Emily vann genom att beställa det som verkade godast (för att livet är ju en tävling). Sen stannade vi lite för länge pga gott kaffe. La ut en smärre förmögenhet. Aja, vi är ju inte ute och äter brunch varje dag.
 
 
 
Senare idag eller imorgon tänkte jag lägga upp bilder från Cornwall. Men det kändes kul att lägga upp något i realtid också. Längtar dock redan tillbaka. Det är ju något alldeles särskilt med havet. PUSS!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anita:

skriven

Fina bilder :)

Svar: Tackar!
Sandra

2 Netti Starby:

skriven

Men åh vad gott allt ser ut! :-D Kram

Svar: Det var gott! :D Mat = livet
Sandra

3 Terese:

skriven

Men mums!! Och vad mysigt det såg ut!

sv: Visst var den snygg!!
Kramis

Svar: Det var verkligen så himla mysigt! Typiskt bra söndagsmorgon.
Sandra

4 Gabriella :

skriven

Åh så gott, fina bilder!!

Svar: Tack ju!
Sandra

5 Sara Ekman:

skriven

Mums!! :)

Svar: :D
Sandra

6 Jennilie:

skriven

Ooh den där efterrätten såg inte helt fel ut!
Svar; Visst var koppen fin, helt klart värd fem kronor! :)

Svar: Haha det var frukost men kunde lika gärna varit en efterrätt så som den såg ut!
Sandra

7 Ida Lindborg ♡:

skriven

åh gott!

Svar: :D
Sandra

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

det ser underbart ut, men barnmatskonsistens är ingen höjdare på mackor. Gott kaffe är som gud! Ni ser himla helylle och snygga ut!

Svar: Haha ja min mat såg nog godare ut än vad den var! Gott kaffe = livet ju! Tack babe!
Sandra

9 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

så fina bilder! :)

Svar: Tackar :D
Sandra

10 Lovisa (wildisland):

skriven

Haha har du inte hört att det är FETT INNE med pyjamas nuförtiden?!

Svar: Jag hoppas verkligen att du är seriös nu för jag kan inte tänka mig något värre än att vara otrendig =P!!
Sandra

11 Jennilie:

skriven

Nämen var det t.o.m frukost, INTE illa!! :D

Svar; Jag håller med dig, rullbordet är to die for, sjukt jäkla snyggt!!! Önskar verkligen att jag hade plats för det...
Men eller hur, visst är circus pelarna coola, jag hade lätt kunnat ha dem som en läcker inredningsdetalj hemma! Eller detalj och detalj, de var rätt stora.. ;D

Svar: Vill äta sån frukost varje dag! Jag vill så gärna bara flytta ut på landet och ha plats för sådana saker!!
Sandra

Kommentera här: