ETT KÄRLEKSBREV

 
 
 
 
 
 
I oktober 2015 träffade jag Hayle på ett hostel i London. Jag minns inte vårt första samtal men jag misstänker att det kan ha skett på grund av att vi sov i samma våningssäng (vårt bandnamn var "The Bunkbed Buddies" och vi sov i extremt vingliga trevånings-sängar så vi hade en extra bandmedlem som vi inte gillade så mycket. Han var en typisk rövhatt men han fick vara med i bandet ändå). Hayle kallar sig själv för en "social butterfly" lite skämtsamt, men hon är verkligen helt otroligt socialt kompetent. Jag tror att hon kände varenda person på hela hostelet, vilket är en helt sjuk bedrift då det bodde rätt mycket folk där (hon måste haft en time-turner också för jag fattar inte hur hon hade tid?? Hon jobbade verkligen hela tiden!). Under denna period mådde jag rätt dåligt och hade rätt svårt att anpassa mig till att dela all tid på dygnet med andra människor. Jag är en sån person som uppskattar att vara ensam. Så vi kan säga att vi var totala motsatser just då. Jag klarade knappt av folksamlingar. 
 
Men. Vi upptäckte snabbt att vi hade samma typ av humor. Hon kom hem från jobbet sent på kvällen och berättade om sina totala katastrofresor (stackarn åkte fel i tunnelbanan flera gånger) och vi skrattade så vi grät. Jag brukade sitta på köksbänken på hostelet och underhålla henne medan hon lagade mat. Vi kunde dessutom prata om jobbiga och tunga ämnen, vilket jag inte känner att jag kan göra med vem som helst. Att bo på hostel i så många veckor gör nästan alla människor mentalt instabila, men på något sätt lyckades vi ändå hålla fast vid vårt förstånd genom att skämta om all misär.
 
Vi blev störtförälskade i varandra som kompisar. 
 
Sen hände det som alltid verkar hända här. Hayle blev jättedåligt behandlad på sitt jobb och kände sig tvungen att sluta. På grund av att det är så dyrt att leva här så var Hayle tvungen att åka hem till Australien.
 
Hon ringer mig ibland på facebook för att säga att hon älskar mig. Det är fint. Då bultar det till i bröstet faktiskt.  
 
 
 
 
 För några dagar sedan skickade hon sina GoPro-filer till mig för att jag skulle klippa ihop en video om vår tid tillsammans här i London. Så här blev den. Obsa att den inte alls är lika lång som min mastodontlånga Q&A video. 
 
 
 
Puss på er!! 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Vad gulligt av henne som har gjort en fin video från er tid och och den var rolig att se :-D Kram

Svar: Hon är bäst :D
Sandra

2 Sofia:

skriven

Underbart med en sån vän :)

Där du smakade dom kanske det var socker i och annat? Dessa skulle ju vara nyttigare utan socker, fy tusen :D Ska testa på nåt cafe nån gång om jag får chansen :)

Svar: Åh det är fint! :D Nä det var nog inget socker i, men kan ha varit typ russin eller dadlar.
Sandra

3 Lovisa (wildisland):

skriven

Åh, älskar när man får nya kompis-förälskelser. Fattar inte hur ni pallade att bo på hostel så länge! Jag är precis som du, blir galen om jag inte får mitt space liksom.

Svar: Åh ja, det är det bästa!! Haha det var verkligen helt sjukt jobbigt! Var i Sverige i några dagar under denna period och det första jag gjorde var att njuta av att jag hade ett eget badrum. Stannade där inne i två timmar tror jag hahaha!
Sandra

4 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

så vackert! See. Opposites attract! :)

sv: färgade om idag, haha, till en färg jag vet att jag trivs i >.<

Svar: Haha jag håller helt med!! :D Det blev verkligen skitsnyggt!
Sandra

5 Misstossequeen:

skriven

Åh vad fint! :D

Svar: Det har varit en underbar dag :D

Svar: :D
Sandra

6 Louise:

skriven

Såå fint!

Svar: :D
Sandra

7 Amanda Forsman:

skriven

Åh så härligt att ha en sån kompis!

Svar: Hon är bäst! :D
Sandra

8 Gabriella :

skriven

Åh så himla fint!!

Svar: :D
Sandra

9 MALIN:

skriven

Vad fint! En sådan vän växer inte på träd! Kram

Svar: Hon är bäst :D
Sandra

10 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh vilken underbar vänskap!

Svar: Åh vänner är det bästa som finns! :D
Sandra

11 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Det låter så himla fint allting! Jag vill också ut och leva livet på det där viset.

Svar: Åh det är kul men också rätt jobbigt ibland haha! :D
Sandra

12 Yohanna af Skovde:

skriven

Vad fint! Men vad tråkigt med distansen. Det suger alltså när folk som är nära är så sjukt långt borta.

Svar: Ja det känns som att alla mina vänner är i olika delar av världen! Typiskt :P
Sandra

13 Frida:

skriven

Va mysigt det är när man träffar en sådan person som allt bara stämmer med. Synd att hon fick åka tillbaka till Australien men kul att ni fortfarande håller kontakten :)

Svar: Jag älskar sånt! Det var så tråkigt men hon kommer nog och hälsar på i vinter! :D
Sandra

14 Dixi Wonderland:

skriven

Så fint skrivet :)

Svar: Men tack! :D
Sandra

15 Pauline Hurtig:

skriven

vad fint!

Svar: :D
Sandra

16 Kashayas :

skriven

Härligt med sådan vänner

Svar: Ja! Så underbart :D
Sandra

17 Kashayas :

skriven

Härligt med sådan vänner

18 Martina:

skriven

Så fint! Jättevacker video :D

Svar: Åh kul att du tyckte om den :D
Sandra

19 johanna:

skriven

men vilken superfin kompisberättelse! Hoppas att ni får mötas igen :)

Svar: Åh men det tror jag! Hon ska kanske komma hit i vinter :D
Sandra

Kommentera här: