KÄRLEK OCH VÄNSKAP

 
 
Oj ligger efter i planeringen. Typiskt helggrej att ligga efter med saker som borde göras, iaf för mig! Dagen började med att jag och Niklas åt frukost framför en dokumentär om scientologi som var så sjukt bra och obehaglig. Här kan ni kolla in den på IMDb om ni vill. Sen fastnade vi i planeringen av ett nytt dataspel som Niklas ska programmera. Jag är så sjukt taggad på detta!! Men det kommer antagligen aldrig bli färdigt för både han och jag har problem med att committa till saker annat än varandra (åh romantik mellan de obeslutsamma <-- <3). 
 
Känner mig så himla ambivalent idag hörrni, är rädd för att detta blir ett dåligt inlägg. Det är nämligen så att vi ska ut med Fran ikväll och det kommer att vara askul för att hon är så otroligt opretentiös och rolig. Men hon ska också flytta till Kanada om typ en månad (!) och jag tycker att det är jättesorgligt. Hon velar över beslutet och jag säger såklart åt henne att det är klart att hon ska åka. Det finns ju alltid möjlighet att flytta hem igen om det är så att hon inte trivs. Men jag vill ju inte att hon ska åka på grund av själviska själ. Jag har redan så många vänner som jag har distansförhållande med, det är ju skönt att kunna prata med någon utan att Skype-bilden fryser mitt i samtalet liksom. Äsch nu klagar jag ju trots att jag egentligen får skylla mig själv, för det var jag som valde att flytta utomlands (haha fast många av dem flyttade ju iofs samtidigt). Pratade med min bff Rasmus i torsdags över facebook (alltså vi ringde över facebook) och vi bara satt och typ grät (inte på riktigt, för lite känslomässigt förstoppad är jag trots allt) och pratade om hur mycket vi älskar varandra. Det är så härligt med människor som accepterar en för hur en är. Både de dåliga och de bra sidorna. Och jag är oerhört tacksam för att jag har sådana människor i mitt liv. 
 
 
 
Det är omöjligt att inte älska detta face???!! 
 
 
Förlåt för ett osammanhängande inlägg. Men nu har jag duschat och ska förhoppningsvis spela in en Q&A video så att nästa inlägg blir bättre! 
 
 
 
Håll hårt i era vänner! Men inte för hårt *klipper in ett smörigt citat om att ifall du älskar någon måste du släppa taget om dem*. STOP IT WITH THE CLICHÉS ALREADY
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ISA:

skriven

tyckte ändå det var ett fint budskap i detta inlägg. Vänner som man verkligen kan vara sig själv med, och vet att de ändå stannar. Det är fint det! och vadå, din vän ska väl inte stanna förevigt? haha, alltså tiden går ju såå snabbt och oftast går det snabbt att "komma tillbaka" till relationen man hade innan personen åkte, när den väl är tillbaka. Om du hängde med? hehe. kram!

Svar: Åh tack! Jag vet faktiskt inte hur det kommer bli för att jag kanske inte är kvar i London om hon flyttar tillbaka, och hon kanske inte flyttar till London om hon flyttar "hem" till England. Men det löser sig nog ändå! <3
Sandra

2 Prietha:

skriven

Min allra bästa vän flyttade 10 mil bort från mig när vi började gymnasiet och trots att vi inte ses så pass ofta så är dom gångerna vi ses guldvärds, nu är det ju dock en helt annan sak med Kanada, det ligger ju såå långt borta, men jag hoppas ni ses ändå!

Svar: Åh va tråkigt! Gu va bra att ni kan ses ibland iaf! Ja, det löser sig nog! <3
Sandra

3 Kattis:

skriven

Ååh jag måste erkänna att jag är en sån som är kass på att hålla kontakten med folk som flyttar...trots att jag saknar dom så rinner det ut lite i sanden efter ett tag. Dock är några av mina bästa vänner sånna som man inte behöver ha konstant kontakt med utan allt är som vanligt ändå när man väl ses!:D

Svar: Ja det är ju svårt att hinna skriva/ringa till alla! Så skönt att ha vänner som allt är som vanligt med när man träffas!
Sandra

4 Sara Ekman:

skriven

Alltid tråkigt när vänner flyttar :(

5 Sara Ekman:

skriven

Alltid tråkigt när vänner flyttar :(

Svar: Ja visst är det!!
Sandra

6 natalia:

skriven

Åh :(

Svar: :/
Sandra

7 Amanda Forsman :

skriven

Ska bli kul med din Q&A video :)

Svar: Nu är den äntligen uppe haha!
Sandra

8 Gabriella :

skriven

Synd att hon flyttar, alltid tråkigt!!

Svar: Ja verkligen!
Sandra

9 Moa:

skriven

vad tråkigt! Jag är ju en sådan person som ej klarar av att hålla kontakten så bra med folk som bor långt bort men ni klarar nog det här!

Svar: Haha nä inte jag heller egentligen! Men det ordnar sig nog ändå
Sandra

10 Anonym:

skriven

Tråkigt när vänner flyttar men hoppas ni hade en härlig kväll i alla fall. / www.kashayas.se

11 Kashayas:

skriven

Tråkigt när vänner flyttar men hoppas ni hade en härlig kväll i alla fall.

Svar: Ja det hade vi verkligen :D
Sandra

12 Kashayas:

skriven

Tråkigt när vänner flyttar men hoppas ni hade en härlig kväll i alla fall.

13 Johan:

skriven

Svar: trevligt att du gillar den.

Svar: :)
Sandra

14 Ramona:

skriven

Så trist när fina vänner flyttar :( Men ni ska se att när ni ses är det som att ni inte missat något. Riktiga vänner vet man alltid finns hos en även om man är långt ifrån. Kram och njut av dagen :)

Svar: Ja verkligen! Men det blir nog bra ändå, precis som du säger!!
Sandra

15 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Så härligt med en Q/A video senare!

sv: Men tack!! :)
Kram

Svar: Hoppas att du tycker att den är bra!!
Sandra

16 Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan:

skriven

Sv: Yees, det kändes verkligen toppen!

Svar: :D
Sandra

17 Amanda:

skriven

Jag är så dålig på att hålla kontakten med någon när den flyttar, vet inte varför men det bara blir så :( Önskar att jag var bättre på det. Så underbart när man har en sån fin vänskap som ni verkar ha!

Svar: Asså jag med!! Jag tycker att det är så jobbigt att typ skriva på facebook med folk!
Sandra

18 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Fast att flytta är ju asroligt, du kan ju hälsa på!! Har massa soffor att surfa i vid det här laget ;) Egot i mig gillar att ha det. Och kärleken i mig sörjer att inte kunna träffa mina vänner när jag vill.

Jag vet inte om den här kommentaren kommer fram, för jag har trassel med bloggportalen, men i alla fall, puss!

Svar: Ja haha jag får se det så!! Jag har aldrig varit i Kanada så det vore ju askul! Puss
Sandra

19 Caroline:

skriven

Åh vad trist att hon ska flytta men du kan ju iallafall hälsa på!! Vänskapen behöver ju inte vara över bara för man inte ses varje dag. Mina bästa vänner bor 1-3 timmar ifrån mig och det suger :( så jag förstår dig! Tur det finns bil och tåg!

Svar: Jag håller med! Får åka och hälsa på eller så kanske hon kommer tillbaka på besök någon gång!
Sandra

20 Sofia:

skriven

Solen kom till slut :D

JA det är väldigt kul, jag vill bygga jämt men det kostar ju tyvärr :P Har du med hus?

Svar: Haha jag hade också velat bygga jämt men kan inte det för jag hyr lägenhet!
Sandra

21 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

skriven

Kan förstå om det är jobbigt att hon ska flytta, kan tänka mig in i situationen själv! :'o

Svar: Åh ja, men det känns bättre nu haha!!
Sandra

22 Lovisa (wildisland):

skriven

Här händer det grejer med designen minsann! SNYGGT! Förstår känslan, ett samtal blir ju sällan naturligt över skype tyvärr :( Vet inte om du är en Mac-människa men i sådana fall skulle jag rekommendera Facetime! Vet inte riktigt varför men det känns mer "äkta" för mig!

Svar: Haha tack :D Asså det går ju men det är ju inte optimalt! Har tyvärr ingen Mac!
Sandra

23 AMANDA:

skriven

Älskar din nya header!

Svar: Åh tack <3
Sandra

24 Tove Håkansson:

skriven

Alltid delade känslor när vänner ska flytta. Men tur att man kan hålla kontakten via skype osv! Ser fram emot din Q&A video :)

Svar: Åh den är äntligen uppe!!
Sandra

25 Yohanna af Skovde:

skriven

Jag gillade inlägget, kändes väldigt genuint :)

Svar: Men tack!
Sandra

26 Martina:

skriven

Den dokumentären är såå bra!

Åh, det är så jobbigt att hamna långt ifrån sina vänner. Det är ju som ens extrafamilj, och den vill man inte vara utan. Jättefint skrivet, kändes verkligen som att det kom från hjärtat :)

Svar: Visst var den?? Ja det är svårt när alla bor på så himla olika platser!! Men tack ju !!
Sandra

27 Sara:

skriven

Så sant! Sina nära och kära ska man verkligen hålla hårt i men samtidigt låta dom åka om dom vill resa <3

Svar: Ja! <3
Sandra

28 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Tråkigt med vänner som flyttar, hoppas ni kan hålla kontakten ändå! :)

Svar: Ja så tråkigt!! Men det löser sig!
Sandra

29 Josefine:

skriven

Tråkigt när vänner flyttar..

Svar: Ja verkligen!! Kan inte alla bara finnas på samma plats??
Sandra

Kommentera här: