NEWQUAY

 
 
Godmorgon på er! Eller ja, snarare god förmiddag men det känns så himla stelt att skriva. Hoppas att ni har haft en bra morgon? Jag slår vad om att den varit bättre än min och Bodils. Jag har nämligen torkat kattspya hela morgonen. Va? Det tar väll inte mer än tio minuter? Tänker kanske ni. Det hade stämt också om det inte var så att denna lägenhet har heltäckningsmatta i nästan alla rum. Och heltäckningsmatta är djävulens påfund, det vet ju alla. 
 
 
Haha nu blev det en rätt dramatisk början på inlägget? Det var inte alls meningen att använda sådana kraftuttryck, jag som skulle skriva om semestern! För ingen människa kan ju vara sur vid havet = total osanning.
 
 
Vi kom egentligen fram kvällen/eftermiddagen innan dagen då dessa bilder togs. Men jag var väll lite mör efter bilresan så jag måste ha glömt bort att ta bilder. Vi bodde på ett hotell som var både nice och inte så nice. Det var nämligen helt ok fräscht (<-- wow obehaglig stavning?), men hade också heltäckningsmattor i alla korridorer som var från 80talet och det var lite 'kryssning med silja line'-känsla över hela stället. Helt inne på heltäckningsmattor i detta inlägg. Nu går vi vidare tycker jag. 
 
Det bra-iga med hotellet var att vi hade havsutsikt från rummet. Men det hade tyvärr inte min bror och hans familj. Det var så sjukt roligt när Ellinor skulle distrahera Sonja (som var upprörd), går fram till fönstret och ba: "Men har du sett vad som finns här? Där finns det ju...... soptunnor?"
 
Det funkade som distraktion ändå pga jag och Ellinor skrattade så mycket åt flopp-utsikten att Sonja i ren förvirrning slutade gråta. Win. 
 
 
 
 
Så här såg iaf utsikten ut från hotellets uteservering. Så vackert ju! Jag blev sjukt förvånad över att det var så fint? Hade ingen aning om att Cornwall såg ut så här. För skylla mig själv som inte googlade semestermålet som normala människor gör, men asså ganska så bra överraskning! 
 
 
 
 
 
 
På morgonen var det cirka 16 grader varmt. Så vi gick in på akvariet som låg vid stranden för att titta på fiskar och sånt. Det var rätt dyrt men också rätt kul. 
 
 
 
 
Hittade en kompis som låg och solade. Det var ju bra att nån av oss hade det varmare än 16 grader (jag är inte alls bitter). 
 
 
 
 
 
 
Hittade en annan kompis utanför akvariet. Har aldrig blivit utsatt för en sån dödsblick i mitt liv tror jag? Var typ livrädd att den skulle hugga mig med näbben när som helst. Gick därifrån med livet i behåll (close call).
 
 
 
 
  
Vände mig om och såg detta! Famlade med kameran och ba: det här är den bästa stunden i mitt liv! Jag lovar och svär att denna bild inte är stage-ad. Asså jag är seriös när jag skriver att detta typ var det bästa som hänt mig. Ever. Vem är jag?
 
 
 
 
 
 
Vi gick strandvägen tillbaka mot hotellet. 
 
 
 
 
 
 
Sonja skulle kunna vara den sötaste människan i världen. Fullt troligt. 
 
 
 
 
 
Och efter denna bild blev det helt plötsligt megavarmt! Min önskan gick i uppfyllelse och vi bytte om, gick ner på stranden och låg i solen resten av dagen. 
 
Spoiler alert! Både jag och Niklas flagnar pga bränt oss i solen. WHO WOULD HAVE GUESSED? 
Puss på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Men åh vilken vacker utsikt och vad kul att ni besökte akvariet :-D Kram

Svar: Visst var det vackert?! :D
Sandra

2 onormaltnormal.blogg.se:

skriven

Ser jättehärligt ut. Jag och min sambo brände oss när vi semestrade i England, ingen trodde oss hemma.

Svar: Haha jag kan intyga att det är möjligt! :P
Sandra

3 Emelie Karlsson:

skriven

Men åååh vad fint! England är så härligt. Tintagel ligger ju också i Cornwall! Arthurianskt slott

Svar: Jag älskar England! Åh vi tänkte åka dit men vi vågade inte sätta oss i bilen mer är nödvändigt för att Sonja blev åksjuk =/ Får bli nästa gång!
Sandra

4 natalia:

skriven

Jättefina bilder!

Sv: Jag har inte sett The Babadook, men blev lite sugen p att se den ;)

5 natalia:

skriven

Jättefina bilder!

Sv: Jag har inte sett The Babadook, men blev lite sugen p att se den ;)

Svar: Tack :D Åh den är rätt seriös men jag tyckte att den var SÅ läskig
Sandra

6 ♀ Sara Ben's ♀:

skriven

hahahaha gud det där med soptunnorna fick mig att le. Vad synd att de fick så dålig utsikt :/

Svar: Åh det var verkligen sååå kul! Ja, men jag tror att de mest sov därinne så det gjorde nog inget :)
Sandra

7 Kashayas:

skriven

Men så fint det såg ut där!

Svar: Åh det var fint!
Sandra

8 Kashayas:

skriven

Men så fint det såg ut där!

9 emma:

skriven

ja det där med att torka kattspyor lät inte så kul, men fasen vilka underbara bilder!!!!

Svar: Haha nä den morgonen fick underkänt! Men tack ju!! :D
Sandra

10 Sara Ekman:

skriven

Men åh så fint! :D Mindre trevligt med kattspya ;)

Svar: Visst var det! Blev typ förvånad över att det var så fint! Har redan förträngt den morgonen :P
Sandra

11 JUNITJEJ:

skriven

Vilka fina bilder!

Svar: Tack :D
Sandra

12 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

bilden ser veeeerkligen stagead ut!! Och ja, den där fågelns blick kan verkligen döda :P

tack vad gäller matkommentaren, jag är lite smått impad själv ^^ Idag blev det burgare..

Svar: HAHA jag vet men lovar och svär att det var en slump!! Burgare låter ju himmelskt!
Sandra

13 Gabriella :

skriven

Men åh så teåkig start på dagen, förstår dig verkligen!! Vi har heltäckningsmatta på altanen och hundspya är inte så rolig där..

Svar: Hatar heltäckningsmatta! Men det är svårt att undvika helt i London, vi slapp det i badrummet och köket iaf!
Sandra

14 Martina:

skriven

Vilka fina bilder, ser riktigt härligt ut! Det där med att ha heltäckningsmatta överallt har jag inte riktigt förstått, men det man inte förstår får man lämna antar jag :)

Svar: Tack! Önskar verkligen att jag hade sluppit heltäckningsmatta men det är svårt att undgå i London =/ Typ 80% av alla lägenheter jag kollade på har det. Frågade mäklaren och han ba: men annars fryser folk ju om fötterna (?)
Sandra

15 Elin:

skriven

Jättefina bilder!!

Svar: Tack så mycket!
Sandra

16 SUSANA :

skriven

Sv: ja tack det är dock vårt gamla sovrum i förra boendet. Nu ser de inte lika roligt ut hehe. Men snart så!


Vad vacker natur. Trodde ni var i något tropiskt ställe men fattade nu att ni är i England.

Svar: Ska ni göra något liknande i erat nya sovrum tror du? Spännande ju! Haha åh det var förvånansvärt fint! Blev överraskad!
Sandra

17 Frida:

skriven

Åh så vackert, underbara bilder.
haha ödlan var ju hur cool som helst och måsen var ju så söt ( älskar djur ) :)

Svar: Jag blev helt störtförälskad i ödlan! Djur är det bästa som finns ju!
Sandra

18 Anita:

skriven

Fina bilder verkligen :D

Svar: Tackar :D
Sandra

19 Emma:

skriven

Vad fint det ser ut!

Svar: Jag blev verkligen överraskad av hur dramatisk natur det var!!
Sandra

Kommentera här: