PICKNICK, LÅDBILSRACE OCH CAKE

 
 
FREDAG hörrni! Äntligen! 
 
Igår så var Fran ledig. Hon brukar inte vara ledig under veckan utan jobbar rätt mycket som inhyrd vikarie på olika djurkliniker. Hon slutade på sitt vanliga jobb (pga att hennes chef betedde sig som en gris, vilket tyvärr är en rätt vanlig företeelse här i London för att de anställda har så lite säkerhet), och jobbar numera pass på olika djurkliniker för att tjäna pengar innan hon flyttar. Så nu pendlar hon typ 4 timmar per dag för att ta sig till zon 6 (vi bor i zon 2). Jag tycker så himla synd om henne för det är verkligen noll ventilerat i tunnelbanan här. En person som satt brevid henne på tuben mätte temperaturen med sin mobil (vet ej hur det skulle gå till dock?) och det visade sig vara 40 grader varmt. 40 GRADER VARMT! Men igår hade hon inga pass inbokade så vi gav oss ut i naturen. 
 
 
 
 
Jag bjussar på en megadålig outfit-bild. Kjol/shortsen som ni knappt skymtar var dock så himla kort att jag inte vågade ta av mig koftan förrän vi satte oss på gräset. Typiskt dåligt val.
 
 
 
 
Det var iaf äntligen lite moln på himlen (ändå typ 26 grader) och jag kände att jag kunde vara ute för första gången på länge. Det har verkligen varit hiskeligt varmt. Mvh THE COMPLAINER. Hur sjukt är det inte att Hampstead Heath är så otroligt stor och ligger mitt i London?? Gick från botten till toppen av den en gång och det tar så sjukt långt tid???!! Plus att det ligger tre badsjöar (eller swimming ponds men vet ej vad ponds är för ord på svenska) här och en herrgård. 
 
 
 
 
 
Fran skulle ta en instagrambild och flyttade på min kofta som låg där med orden: "I'm a prefectionist." Hahaha! 
 
 
 
 
 
Jag tog kort på mina fotriktiga skor som Fran skrattade åt för att hon inte tyckte att de matchade min "trendiga" outfit (hennes ord, inte mina).
 
 
 
 
 
Vi åt jordgubbar, mackor och citronkaka (sockerkaka med glasyr) som tydligen heter CAKE här i England. Eller Fran envisades med att det var så iaf. Men jag tycker inte att det borde få kallas tårta, sockerkaka är ju lite tråkigt och tårta är det bästa som finns. En tydlig språklig distinktion mellan dessa två är nödvändig. 
 
 
 
Sen tittade vi på några som åkte lådbil ner för backarna som låg en bit bort och pratade om livet och framtiden. 
 
 
 
Sen blev jag alldeles kissnödig så vi packade ihop för att gå på toa. Vilket ledde till ännu ett katastrofalt toabesök då jag först fastnar i dörren med ryggsäcken och sen gick det såklart inte att spola heller. Public toilets i England asså = my mortal enemies.
 
 
 
 
Efter detta gick vi hem till mig och pratade om Bodil i typ en timme. Kattbesatta? Sen när Niklas kom hem från jobbet gick vi bort till vår local boozer (som är ett tillgivet smeknamn som används för att beskriva personens kvarterspub), och där satt vi och pratade om mat tills vi alla blev hungriga och var tvungna att gå hem för att äta. 
 
 
 
 
 
 
 
Frans fågel är så himla fin och jag kommer att sakna henne så himla mycket *gråtemojis* haha.
 
 
 
Vad ska ni göra i helgen??
 
 
 

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Älskar hennes tatuering, den var verkligen fin :)

Svar: Åh men visst är den!! :D
Sandra

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Såg superhärligt ut :)

Svar: :D
Sandra

3 Vanessa:

skriven

Jag ska jobba i helgen :( Måste bara säga att de runda solglasögonen var riktigt snygga!!

Svar: Åh tråkigt men pengar! Tack så mycket :D
Sandra

4 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Jättefin topp och vad mysigt!!

sv: Ellerhur vad den!!
Kram

Svar: Men tack :D
Sandra

5 T e r e s e F l i n t h:

skriven

sv: Tack så mycket fina du! :)
Kram

6 Natalie Honkonen:

skriven

Så härligt!

Svar: Åh det var nice! :D
Sandra

7 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

så snygga solglasögon

Svar: Tack så mycket :D
Sandra

8 Misstossequeen:

skriven

Härliga bilder :)
Inga direkta planer för helgen förutom att njuta av värmen ;)

Svar: Tack :D Låter som perfekta helgplaner ju!
Sandra

9 Netti Starby:

skriven

Nä fy vad jobbigt din kompis har det och att sitta i 40 grader och pendla låter riktigt hemskt. Kram

Svar: Ja! Tycker så synd om henne! Som tur var är hon mycket värmetålig!
Sandra

10 Dixi Wonderland:

skriven

Min sambo pendlar också 4 timmar per dag :(
Suger..

Svar: Ja! Det låter superjobbigt :(
Sandra

11 MALIN:

skriven

Vilken härlig dag! Det ser helt underbart ut! Kram

Svar: Det var rätt härligt :D
Sandra

12 Elin:

skriven

Vilka mysiga bilder!!

Svar: :D
Sandra

13 Kattis:

skriven

Låter som nu hade det riktigt trevligt...men vad läskigt med 40 grader varmt i tunnelbanan...då hade jag svimmat tror jag, eller somnat iaf!:P

Svar: Ja! Jag kan inte heller hantera sån värme!
Sandra

14 Yohanna af Skovde:

skriven

Jag flyttar också på störiga detaljer för instagrambilder. Eller möblerar om, haha! Min syster kommer hit till norr så vi ska hänga och hare så jävla gött :)

Svar: Haha då är ni två! Låter helt underbart!! :D
Sandra

15 linah:

skriven

ha en underbar helg:D <3

Svar: Du med! :D
Sandra

16 Anita:

skriven

Så snyggt linne!! Vart har du köpt det? :D kram

Svar: Åh på secondhand! Så det går nog tyvärr inte att få tag på :/
Sandra

17 Mikaela:

skriven

Skitfin fågeltatuering! I helgen ska jag träffa en kompis och jaga pokemons haha, och kanske åka hem till mina föräldrar och grilla :)

Svar: Visst är den! SÅ avis på den! Låter som awesome helgplaner ju! :D
Sandra

18 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Underbar tatuering!

Svar: Visst är den! :D
Sandra

19 natalia:

skriven

Så underbart!

Svar: Det var så nice! :D
Sandra

20 Louise:

skriven

Så härligt! :)

Svar: Det var underbart :D
Sandra

21 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Åh bor du i London! Trodde du bodde i Sverige :O. Vad sjukt avis jag blir, älskar London!! CAKE <3 <3

Svar: Åh London är jättekul men såååå varmt just nu haha. :D
Sandra

22 Lovisa (wildisland):

skriven

Men usch, stackars som får sitta på tuben i 40-grader! Det är typ det värsta som finns. Och DAMN GIRL så snygg du var!

Svar: Ja! Jag tycker så himla synd om henne!! Men durå babe :P
Sandra

23 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

jag tycker faktiskt inte om tårta, men älskar sockerkaka ;) ;)

Svar: Först vurmar du för värmeböljor sen föredrar du sockerkaka framför tårta!! Tur att vi fortfarande har åksjukan gemensamt iaf, hur hade det blivit annars? :P
Sandra

24 Gabriella :

skriven

Men usch va hemske med 40(!!) grader, det är alldeles för mycket ju!!

Svar: Ja! Jag kan verkligen inte hantera sån värme!
Sandra

25 ♫♪ sandra:

skriven

mysigt!

Svar: :D
Sandra

26 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Jättefin tatuering :). Men du fy för den värmen i tunnelbanan stackars henne, även med jobben måste jag säga.

Härliga bilder i alla fall :). Ser ut som ni hade det jättetrevligt :).

Svar: Ja! Visst är den! :D Tycker jättesynd om henne! Men hon har redan ett jobb som väntar i Kanada så det löser sig nog!
Sandra

27 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

härligt

Svar: :D
Sandra

28 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

They say opposites attract, yes? ;)

Svar: Ja såklart! :P
Sandra

29 Pauline Hurtig:

skriven

härliga bilder!

Svar: Men tack :D
Sandra

Kommentera här: