PÅSKHELG

 
 
Min bästa Queen Ida kom på beök över påskhelgen. Jag såg på instagram att ni i Sverige hade sol..... det hade inte vi. Eller jo, lite sol hade vi i omgångar. I omgångar blandat med storm, åska och hagel. HAHA nu kan ni sitta hemma och vara nöjda. 
 
 
Denne lille skrutt poserade fint för oss när vi gick förbi våra pastelliga gator. 
 
 
 
 
Vi gick till Camden för lite people watching först, innan vi tog bussen (aka "turistbussen" 24an som går förbi de flesta monumenten). 
 
 
Här var ju ett väldigt ont träd? Kändes lite olycksbådande. Olyckan, oledo lyckan, akta dig för mig tralalalala la laaaaaaaaa (räknade lalarna väldigt nogrannt här så att ni kan sjunga med).
 
 
 
 
 
 
Kolla så vacker! 
 
 
 
 
Tänkte på det när jag redigerade bilderna, visst borde Niklas och Ida starta band?? Asså de ser ju så himla poetiska ut på alla bilder, nya first aid kit eller nåt sånt. Kanske indieband? Ida råkar ju även vara den bästa visslaren jag känner, hon är alltså så fruktansvärt skillad på det??!! Visslar helt sinneslöst bra, typ med vibrato och allt. 
 
 
 
 
 
 
 
Yeah räta till den där flätan. Do it. Do it (<---- obehagligt?).
 
 
 
 
Jag lolade på denna trots att jag vet att det heter så. När ska jag någonsin växa upp? Svar: aldrig /Mvh Peter Pan.
 
 
 
 
 
 
 
Vi käkade fish and chips på bästa kitsch-puben. På vägen därifrån hittade vi miljoner träd som hade lustiga små bollar som hängde ner? Såg riktigt fejk ut men var 100 % äkta. Sjuka saker. Jag satte mig på marken och skulle ta bilder men det blev hetsigt pga det var folk på trottoaren. Roligt var det iaf, Niklas skämdes och hade hår i ansiktet. 
 
 
 
 
 
 
 
Samma bollträd nedan. 
 
 
 
Yes I do agree that London eye is a futuristic and modern landmark............ If the future looked like 2005. Funderar på att twittra detta men tycker twitter är läskigt. Har dock börjat använda min twitter lite igen för att en tydligen måste ha det i samband med sin youtube? WHY GOD, WHY?!!!!
 
 
 
 
Till och med turistbilderna ser ut som bandbilder??!! 
 
 
 
 
 
Klämde oss in på Neal Yard där det säkert hade varit nice att ta en kaffe eller nåt.......... men det regnade typ av och till så vi gick mest förbi.
 
 
 
 
Här ser Niklas ut som en söt hund.
 
 
 
 
 
Babe out and about (säg det med Australiensk dialekt för bästa effekt).
 
 
 
 
Kolla fina tulipaner!!!!! 
 
 
 
 
 
 
Tog bilder på fyndiga skyltar vid den bästa matmarknaden jag hitills sett (dock inte just då för att lunchen redan varit..... eller på grund av att det var påsk). Nu var vi alltså i våra gamla hoods, på väg till Angel. 
 
 
 
 
Åååååååååååh måste visa er mina nya Batman and Robin örhängen. 
 
 
 
 
 
Vi var på ett fik med 100 italienare så det var nog bra kaffe (kanske fördomar), men Americanon (alltså vanligt svart bryggkaffe) var blaskig som den alltid är i London. Hade vi tagit en espresso hade det nog varit gott. 
 
 
Pyntat fint var det iaf.
 
 
 
 
 
Ser ni den pyttelilla tekannan? SÅ dekadent, håhåhå. 
 
 
 
 
 
 
Vackris som hade megaont i fötterna. Stackarn var ju ute med evighetswalkerz med fina men inte så fotriktiga skor (vi tog tunnelbanan hem sen). 
 
 
 
 
 
HAHAHA ser ni mannen i bakgrunden som tittar in i kameran??! Han tittade rakt in i kameran på typ alla bilder, men jag klippte bort honom. Svårt att göra dock när han sitter mitt i mellan Nils och Ida. Han kanske trodde att jag fotade honom?!!!!!! Såg det inte förrän jag tittade igenom bilderna sen. Ni kan även skymta mina lilla nyttighetsjuice som faktiskt hjälpte migränen??!! Antagligen på grund av att den var sprängfylld med ingefära? Niklas tyckte att den smakade "för nyttigt" och Ida tyckte att den smakade bajs. Jag tyckte att den var stundom nice. 
 
 
 
 
Åååååååååh älskar London!!!!!!!!!! Kolla bara vad som var skrivet i tunnelbanan vid Angel! 
 
 
 
 
 
SANDRA! VISSTE DU ATT DEN FINA LJUSSTAKEN PRECIS GICK SÖNDER??!! Det gör inte så mycket dock för att den fungerar ändå men synd. 
 
 
 
 
Jag fick leka lite med Idas hår för har ju knappt något eget *snyftstory*.
 
 
 
Ida var förförisk i genomskinlig tisha. 
 
 
 
 
 
 
Jag och Ida gick iväg till denna lilla håla som ligger i en byggnad som är turkos med guldiga ananaser på <------- bara detta liksom. Jag har alltid trott att den är liten men den är JÄTTESTOR. Två våningar med olika små krypin och en apmysig bakgård. Där fanns det en pubkatt som hade en egen liten koja formad som en........ ANANAS SÅKLART. 
 
 
 
 
 
Vi gick runt länge för att komma fram till bästa stället att sitta på och blev kanske raggade på av en medelålders man? Knas. Det här var dock inte vårt bord utan jag tog kort på grannarnas när de va ute och rökte.
 
 
 
 
Det var trångt överallt och mysigt. Typisk engelsk pub med smala trappor, ojämna golv och fulla gubbar blandat med annat folk. ROLIGT var det när Ida blev leggad i baren (obsa att 16åringar får köpa öl på pubar), jag blir ju alltid typ leggad på allt så inte så konstigt dock. Det vart kris när jag skulle till baren för att det var en brud som skulle skoja lite med mig och jag hör ju så himla dåligt så fort det är fler en ett ljud i taget så jag stod där som ett fån. Sen sa bartendern att de hade "mixers" och jag såg ut som ett ännu större fån för jag fattar inte vad "mixers" är för något???!! Blev helt förvirrad. 
 
 
Puben fick 4/5 poäng på grund av kul ananastema och awesome bakgård. Ett minus för att jag vill inte bli raggad på av medelålders män och blir väldigt obekväm av detta........ om det nu hände. Kan ha missförstått pga har ingen radar.
 
 
 
 
PUZZ haha läste en blogg där det var en tjej som hatar centrerad text men jag är ju rebell så nu blev det så här ändå (så himla provocerande jag vet LOLOLOLOL)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: