LIZZZZZZZZZZZTA (HALVSOVER)

 
 
 
 
Har inte fått i mig morgonkaffet än så detta inlägg kan ju bli hur som helst. Jag tar nog det säkra före det osäkra och snor en lista av den eminenta Christine och så får vi hoppas på det bästa helt enkelt! 
 

På restaurangen… orkar jag aldrig fråga om vad som är laktosfritt så jag väljer någon rätt som jag hoppas är mjölkfri, sen får det bära eller brista liksom. Annars är jag mest exalterad för att jag äter mat. Här i London går jag aldrig in på en restaurang utan att kolla upp den först, deras matkultur är ju inte den bästa (minst sagt) och jag avskyr att betala för äcklig mat.

 

I klädbutiker… så är jag rätt snabb? Eller det kanske är en total osanning? I "vanliga" butiker är jag bara om jag är ute efter något specifikt (typ strumpor) och då går det ju fort. Men jag är ju annars endast på secondhand-butiker och då går det långsammare.....

I skolan… var jag bra på inlämningsuppgifter och prov men hade dålig närvaro. Dagen efter jag tagit studenten var typ den bästa dagen i mitt liv.

På nattklubben… är jag oftast om någon annan vill gå dit, jag själv föredrar pubar alla dar i veckan. Men om jag ändå är där så har jag oftast kul, pratar med många, dansar fuldans med mina polare (vi blir oftast utstirrade på grund av våra yviga rörelser, men också rätt populära) och dricker champange (som jag av någon anledning har en tendens att beställa in i tid och otid) eller bärs. Mina bästa dancemoves är "lilla roddbåten" som snabbt följs av "stora roddbåten", Niklas bästa dancemove är "jonglören" och vi har flertalet gånger lyckats få med halva klubben på conga-tåg. Jag vill helst inte att folk ska hålla fast i mig eller ta tag i mig, då blir jag obekväm. 

 
 

Runt matbordet... är jag som mest bekväm. Att äta middag med mina kompisar är det absolut bästa som finns. Jag stör mig dock på folk som tar upp mobilen (om det inte är för att typ visa något eller kolla upp något). Helst vill jag typ sitta runt ett matbord utomhus i södra frankrike någonstans och bara njuta av god mat och djupa samtal i all evighet. Sandra = Ernst Kirchsteiger? 

På flygplan… pruttar jag. Asså det är något med lufttrycket som gör att det är helt omöjligt att inte prutta (som förövrigt är världens fulaste ord? Niklas arbetskollegor tycker att det är ett så sjukt roligt svenskt ord för att de tycker att det låter som att en släpper gas när en säger det)? Oftast så är de ljudfria och luktfria men ändå så sjukt jobbigt.

På café… föredrar jag något ställe där det går att mysa in sig ordentligt. Jag vill också gärna ha kaffe med påtår (det räcker ju oftast inte med en kopp) och en smarrig macka. Om det finns veganska kakor eller typ morotskaka så tar jag det. Här i England går det inte att köpa kaffe. Allt svart kaffe smakar vatten och espresson har de oftast misslyckats med (en ren chansning det där med espresso). 

 
I ett förhållande… behöver jag mycket kroppskontakt, typ kramar och sånt (get your mind out of the gutter). Jag och Niklas skämtar och skrattar mycket, jag hade nog inte kunnat vara med någon som inte var skämtsam. Jag berättar också exakt allt för Niklas (mer än vad jag kanske borde) och tror på öppen och rak kommunikation. Jag skriker aldrig men börjar lätt gråta. 
 

I matbutiken… är jag som i himlen. Jag älskar att gå i matbutiker. Kan inte tänka mig något lyxigare än att köpa och välja mat. Jag är ganska snabb men har en tendens att köpa mer än vad jag planerat. 

På morgonen… är jag helt värdelös. Det är som att min hjärna börjar fungera först efter lunch? Helst vill jag bara ligga kvar i sängen och läsa i en timme eller två.

 

På kvällen… så blir det liv i gam-tanten! Jag är smartast på kvällen och mer social (och mer kreativ). Så har det varit exakt alltid. 

På bussen… försöker jag titta rakt fram hela tiden för att bli så lite åksjuk som möjligt. 

 

PUSS PÅ ER! 

 

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hahah ellerhur, att gå i en matbutik är jubland det bästa :)

Svar: Eller hur?!?! :D
Sandra

2 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Jättekul med listor :). Hört många säga så där om mat i England. Väldigt intressant :), är det av någon speciell anledning som människor här ifrån Sverige inte är så imponerad tror du?

Svar: Åh jag vet inte faktiskt. Deras mat är ju jättegod om det är någon bra kock som har lagat maten, så egentligen är det inget "fel" på engelsk mat utan det är väll mest dålig standard på många restauranger här.
Sandra

3 Svea:

skriven

Vad kul o läsa, känner igen mig jätte väl i det mesta du skriver, speciellt om att shoppa mat är lyxigt o att man handlar mer än man ska samt att jag är också helt slö på morgonen men vaknar till liv på kvällen haha!

Svar: Åh handla mat = <3! Kul att du kände igen dig! :D
Sandra

4 Christine's Stories:

skriven

Hehe, "eminenta Christine". Snart får jag hybris! ;)
Åh du verkar vara en så mysig och härlig person. Tycker också om att sitta och diskutera djupa ämnen kring matbordet. Det är bättre än allt ytligt snack om Tinder och grejer "man måste köpa"..
1. Jag föredrar också barer/pubar framför nattklubbar 2. Med risk för att dela med mig av för mycket info så blir jag nästan alltid dålig i magen efter en flygning. Måste vara något med trycket som du skriver.

Svar: Med all rätt i så fall :P Låter bra! Vi får äta middag någon gång om vi befinner oss på samma plats haha! Pubar ftw! Asså jag vet inte vad det är men något måste det vara! :P
Sandra

5 Netti Starby:

skriven

Kul läsning och när jag väl går ut är jag också den som fuldansar och fjantar mig totalt :-D Kramis

Svar: Det är ju så härligt att fjanta sig!
Sandra

6 Sabina:

skriven

Matbutiker är bäst! Jag vill alltid gå i såna jag aldrig sett om man är i en ny stad. Om jag någonsin blir miljonär kommer det första jag gör är att köpa vad jag vill i min favoritmatbutik. Drömmen :'D

Svar: Asså eller hur?!?! Hade köpt så mycket avokado och mango och allt gott :D
Sandra

7 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Åh jag äääälskar att gå i matbutiker, men alltså de ruinerar mig. Igår fick jag hem Linas matkasse och den var uuuunderbar och välfylld, så idag skulle jag bara gå och köpa lite "frukost"... och det blev... 499 kronor. Där snackar vi överköp! Men köpte förvisso ett paket cigaretter, ett paket öl och två magasin också... det drar ju iväg lite. (HUR DYRT MED TIDNINGAR!?!?!)

Svar: Hahahahaha! Skrattade så mycket åt denna kommentar! Tidningar = så dyrt!!
Sandra

8 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

skriven

Kul att få lära känna dig lite mer genom listan :D

Svar: Va kul att du tyckte det :D
Sandra

9 Camilla Å:

skriven

Hahaha!!!! Vilken apbra lista.
Mina favoriter: Prutta på flyget, Lilla och stora roddbåten?! och att du är helt värdelös på morgonen (inte det facto att du ÄR det. Men det var kul.)

Svar: Men åh kul att du tyckte det! Kanske filmar mina dancemoves snart så att du får se :P
Sandra

10 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Vilken rolig lista! Snor kanske den för framtida bruk :)

Svar: Gör det! :D
Sandra

11 ISA:

skriven

SÅ skamligt när caféer inte har påtår alltså. Vad är det för service va!? ;)

Svar: Haha! Nä ordentligt med påtår ska det ju va såklart :P
Sandra

12 carolines:

skriven

Men vilken rolig lista!! Kanske snor den..om det är ok ;)

Svar: Gör det! :D
Sandra

13 Gabriella :

skriven

Roligt inlägg!!

Svar: :D
Sandra

14 Kattis:

skriven

Väldigt skoj att läsa och jag lär säga att jag verkligen delar din kärlek till mat och måltider!☺

Svar: Kul att du tyckte det! Mat är ju livet :P
Sandra

15 Amina:

skriven

Alltså nu har ju både du och Christine gjort den här och den är så rolig. Ska spara den till senare... Så himla roligt du skriver (som alltid). Det framgår tydligt att mat är något du gillar. Det gillar jag med <3 Du får tipsa om lite bra mat i London - det är som du säger inte helt lätt det där att hitta bra ställen

Svar: Det är en bra lista! Minns att jag såg den hos Lovisa för länge sen! Tack va kul att du tycker det :D Ja det borde jag göra! Ska se om jag kan få till någon tipslista eller så!
Sandra

16 Martina:

skriven

Vilken kul lista! Känner att jag är ungefär likadan på kvällarna, det är då jag vaknar till liv :)

Svar: Kvällar är den bästa tiden på dygnet :D
Sandra

17 MALIN:

skriven

Ser väldigt trevligt ut :) Kram

Svar: :)
Sandra

18 Amanda:

skriven

Kan inte riktigt heller fungera innan morgon kaffet! Men så roligt att läsa :)

Svar: Haha nej det är svårt! :D
Sandra

19 Anita:

skriven

Haha måste också sitta rakt fram på bussen :)

Svar: Usch och fy för åksjuka! :P
Sandra

20 Julia Johansson:

skriven

Så himla kul lista!!! får jag sno den? :D

Svar: Gör det :D
Sandra

21 Sara Ekman:

skriven

Kul lista :D

Svar: :D
Sandra

22 Johan:

skriven

Haha, kul lista! Roligt att få veta lite mer om dig och hur du är i olika situationer :)
får jag sno den? Kanske dyker den då upp på bloggen någon gång framöver :)

SV: Tack! det känns väldigt skönt att dubbelkursandet är över nu, typ. Ska bara bli godkänd på de uppgifter som inte är granskade än :)

Kan tänka mig att det är väldigt tydligt i England! Men leverantörerna ser väl så klart sin chans att tjäna pengar på hälsosamma matvaror, folk vet att de är bra och mer nyttiga än alternativen, köper dem ändå och så tjänar leverantören mer pengar. Skitmat måste ju vara billig för att kunna konkurera, men visst är det synd att det ska vara så och det förstör många människors liv, människor som inte har råd att unna sig de lite dyrare och nyttiga alternativen. De svaga blir hårdast drabbade helt enkelt... :/

Svar: Gör det!
Sandra

Kommentera här: