SNART GÅR VI VIDARE

 
 
 
 
 
Skrev ett inlägg som var innehållslöst och visset, bilderna var gråa och inlevelsen var lika med noll. 
 
Sen tog jag bort allting och började om så här. Idag är det begravning i Sverige och jag är inte där. Har inte ens hämtat ut mitt nya pass som ligger på ambassaden och väntar. Jag ser ut som min pappa på passbilden. Det var det enda jag kunde tänka på när jag var där för att ansöka om nytt pass, det och att receptionisten var så otrevlig. Men det kanske inte är så konstigt att receptionisten var otrevlig när folk inte har brytt sig om att fylla i ansökningsblanketter eller boka tid. Fast vem har egentligen rätt att vara otrevlig? Alla? Alla har det ju svårt då och då, alla har ju varit med om jobbiga saker men de flesta försöker vara artiga ändå. Eller?
 
Min mamma såg ut som en filmstjärna (så som filmstjärnor såg ut på femtiotalet) när hon var ung. Jag ser ut som min pappa. Fast pappa har isblå ögon och svart hår. Det är alltid vackert med kontraster. 
 
 
I helgen har jag gråtit och ätit morotskaka. 
 
 
 
Jag vill bara att detta året ska ta slut någon gång. 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Ingen har rätt att vara otrevlig och kram på dig!

Svar: Jag håller med! Kram!
Sandra

2 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

skriven

Många kramar <3

Svar: <3
Sandra

3 Amina:

skriven

Men finaste vännen <3, hoppas nånting superkul och mysigt händer nu som avslutning på året - känns inte som det varit ditt år när du skriver sådär?

Svar: Ja det hoppas jag med! Nä minst sagt. Konstigt år för många tror jag! <3
Sandra

4 Therese:

skriven

Styrke kram <3

Svar: Ja riktigt spännande att hålla i denna bloggjulkalender :D

Svar: <3
Sandra

5 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Försöker skicka lite cyperkärlek! Jag var söt när jag var liten. Nu är jag bara blek och spritfet.

Svar: Haha du är ju fortfarande en världspingla!
Sandra

6 Tilda Barkselius:

skriven

Jag längtar också tills året tagit slut, 2016 har varit ett katastrof år!

Svar: Eller hur?!? Brexit och Trump <-- bara det liksom!
Sandra

7 Julia Johansson:

skriven

Jag vill också ha nytt år och "ny start" även fast livet är hela tiden här och nu... Stor kram!

Svar: Ja det hade varit skönt! Kram!
Sandra

8 Gabriella :

skriven

Kraaam <33

Svar: kram <3!
Sandra

9 Zyllah:

skriven

Jag gillar din gömda negativitet, he. Jag är också redo för ett nytt år med nya möjligheter och mål. Det är på tiden nu med lite förändring. <3

Svar: Det är nog rätt vanligt att vara negativ i och med sorg. Visst är det på tiden! <3
Sandra

10 Yohanna af Skovde:

skriven

Håll ut! Snart så! Kram!

Svar: <3
Sandra

11 Elin:

skriven

Kramar till dig!! <3

Svar: Kram!
Sandra

12 Martina:

skriven

Finaste du! Kram på dig <3

Svar: Kram! <3
Sandra

13 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Kram på dig! <3

Svar: Kram <3!
Sandra

14 Emma Broberg :

skriven

Så vackert skrivet, hela detta inlägget. Året är snart slut. Styrkekramar fina du. <3

Svar: Tack så mycket! Kram <3
Sandra

15 Kattis:

skriven

Kramar till dig och beklagar!<3 vad gäller otrevligheten så tycker jag det är lite lurigt...har man mer rättighet att vara trevlig mot någon än att vara otrevlig? Jag tycker inte man ska vara otrevlig mot någon alls och nu rör jag bara till det för mig själv känner jag så jag slutar där och hoppas att 2017 verkligen bjuder på en massa bra saker för din del!😊

Svar: Kram! Jag tänkte mest på att det är konstigt att jag ger vissa en ursäkt för att vara otrevliga när det egentligen i så fall borde gälla alla. Och det tycker jag ju inte, utan jag tycker att alla borde försöka vara artiga iaf. Så vi tycker nog samma :P Tack så mycket, detsamma kära du!
Sandra

16 Angelica:

skriven

Åh, beklagar verkligen att du inte kan gå på begravningen. Det låter tufft :(

Svar: Tack för omtanken! Det var mycket tufft!
Sandra

17 Sabina:

skriven

Jag ser också ut som min pappa, sparar jag ut lite mustasch så skulle folk tro att jag var han, haha ;)

Hoppas 2017 blir ett bättre år för dig :) Kram!

Svar: Haha vi kan starta klubb! Det hoppas jag med! Kram
Sandra

18 skitnerer.blogg.se:

skriven

:(

Svar: :/
Sandra

19 Christine's Stories:

skriven

Åh <3 Jag vill också att det här året ska ta slut. Jag vill börja på ny kula och med ny livsinställning (den positiva i stället för den negativa).

Hoppas ändå att morotskakan gav lite glädje i det gråa och vissna. Kram på dig fina person!

Svar: Ja, det känns som att 2017 kommer att bli ett bättre år! Asså morotskakan var amazing haha! Kram på dig finis!
Sandra

Kommentera här: