DEN GÅNGEN VI INTE KOM SIST PÅ PUB-QUIZET

 
 
Typ en vecka efter att vi upptäckt att Bodil var sjuk så kom vår kompis Rasmus och hälsade på. Det var jättetrevligt men han fick ju utstå en och annan ångestattack från min sida pga stressad. Jag tror att han överlevde det. 
 
 
Vi gick till Pineapple-puben (den med guldiga annanaser på husfasaden och yoga-brunch på söndagar) och satte oss för att spela klibbig trivial pursuit. Vi var typ ensamma på övervåningen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.... vilket kanske inte var så konstigt, då vi upptäckte att övervåningen var bokad en timme senare. Så det slutade med att vi gick ut och satte oss på innergården.
 
 
 
 
 
Och det var ju inte helt fel, snarare tvärtom. 
 
 
 
 
 
Dagen efter gick vi till glassbaren som ligger i vårt område och smakade på spännande glass-smaker så som t.ex. "horseradish". Jag köpte en bägare med "prosecco och hallonsorbet" samt "italiensk citronsorbet". Känns mest som att det var fancy namn på hallon och citron men gott var det iaf.
 
 
 
 
 
 
Sen bar det av till utsiktsplatsen i Hampstead Heath, varpå vi promenerade förbi Belsize Park (ett av mina favoritområden) och jag glömde ta bilder. 
 
På kvällen drog vi till en pub som skulle ha pub-quiz men det hade den inte, hemsidan där det stod om quiz var bara dåligt uppdaterad. Så det var ju synd. Men det var en snortrevlig pub iaf med biktbås inne i lokalen (som det gick att sitta i alltså, det var inte meningen att en skulle bekänna sina synder. Eller det kanske var det, vad vet jag). 
 
 
 
 
 
Dagen efter gick Niklas till jobbet och jag och Rasmus gick till Harry Potter-affären vid Kings Cross. Vi skulle egentligen gå på museum men upptäckte at det var stängt! Attans korvspad, det gick verkligen skitdåligt med våra planer under Rasmus semester. Vi åt lunch på gräset iaf och gick sedan längst kanalen bort till Niklas jobb.
 
 
 
 
Där gick vi på secondhand och satte oss sen på ett fik där vi köpte bakelser och svindyra koppar kaffe..... som smakade vatten. ASSÅ DAMN YOU ENGLAND AND YOUR INABILITY TO MAKE A DECENT CUP OF COFFEE. Okej slut på rant. 
 
 
 
 Sista kvällen spenderades på kvartetspuben där vi var med på quiz och kom näst sist. Vilket ändå var nice, för att det var första gången jag och Niklas inte kommit sist. Haha. Asså vi är ändå rätt kunniga men det är alltid svårt att spela mot lag med typ 8 pers när ens eget lag är tre personer. 
 
 
...eller så är vi bara dåliga (finns en risk att det är så).
 
 
Jag älskar iaf att gå på quiz så det var ju skitkul. Så här såg det ut när fina Rasmus var här! 
 
 
 
PUSS PÅ ER! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anita:

skriven

Kul :D

Svar: :D
Sandra

2 Netti Starby:

skriven

Vad mysigt ni har haft det :-D Kramis

Svar: Det var mysigt :D
Sandra

3 Gabriella :

skriven

Jättefina bilder!!

Svar: Tackar :D
Sandra

4 Yohanna af Skovde:

skriven

Jag älskar också pubquiz - så länge jag inte är sämst. Jag gillar det bäst när jag vinner!

Svar: Haha jag har nog aldrig vunnit tror jag. En gång kom mitt lag tvåa (fast det var i Sverige)!
Sandra

5 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh både låter och verkar så mysigt :D.

Svar: Åh det var nice :D
Sandra

6 Amanda:

skriven

Åh vad mysigt! :)

Svar: :D
Sandra

7 Sara Ekman:

skriven

Trevligt :D

Svar: :D
Sandra

8 Kattis:

skriven

Alltid så mysiga bilder hos dig tycker jag...låter som det blev ett ganska bra besök för Rasmus ändå. Och jag är nu grymt sugen på glass/sorbet!:D

Svar: Men åh tack så mycket! Det var sjukt gott med glass!
Sandra

9 Mina -:

skriven

Åh, vad gott med glass!

Svar: :D
Sandra

10 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

skriven

Roligt med pubquiz 🌸

Svar: Så kul! :D
Sandra

11 MALIN:

skriven

Sååå härliga bilder :) Ser mysigt ut! Kram

Svar: Åh tack! :D
Sandra

12 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Mysigt <3 Det blir inte alltid som man har tänkt men med bra vänner blir det alltid bra ändå :)

Svar: Exakt så är det ju! <3
Sandra

Kommentera här: