FEBERLISTA

 
 
 
 
Detta är alltså tishan men besparar er febriga-löksandra cuz it ain't pretty.
 
 
Hej darlings! Här sitter jag i en blommönstrad tisha och har feber! Dagen kunde ha börjat bättre (antar jag BUT WE WILL NEVER KNOW) men är rätt nöjd ändå för att jag hann läsa en stund imorse och nu sitter jag här med en kopp kaffe och njuter av att jag är störtförälskad i Niklas. 
 
Men nog om feber och kärlek (eller kärleksfeber kanske? Borde jag bli dansbandsmusiker? <-- en fullt rimlig fundering. Jag träffade faktiskt en svensk dansbandsmusiker när jag bodde på hostelet.... det var ett speciellt möte minst sagt. Men nu har parentesen spårat!) och över till dagens blogginlägg. Eller borde jag börja om den meningen? Aja, vi går vidare. 
 
Jag ligger som vanligt efter i planeringen. Mamma tror att det är för att jag föddes sent. Är alltid sen, till och med till min egen födelse. Min äldsta bror kom i tid (han är alltid i tid), min mellersta bror kom för tidigt (han är alltid iväg tidigare än vad som behövs). När en föds = hur bra en blir på att hantera tid. Ni hör ju vilken ofelbar logik (obs skämt)! Nu var det två veckor sen jag la upp ett nytt kapitel och mina läsare (åh vilka underbaringar! Älskar <3<3<3) börjar bli försiktigt otåliga. Och istället för att ge dem vad de vill ha så sitter jag här som ett fån och bloggar. Åh livet går ut på att vara en ständig besvikelse. 
 
...........................*clears throat*
 
 
Japp ni gissade (kanske) det! Nu blir det blogglista!! *massor av party-emojis för att markera exakt hur festlig denna lista kommer att bli*
 

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Haha var tvungen att hämta mer kaffe för att jag tog beslutet på alldeles för stort allvar. Community kanske? För vem vill inte ha paint ball-krig och leka "golvet är lava" samt få höga betyg utan att anstränga sig? Eller det kanske bara är mitt mål med livet? 

 

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Författare eller artist. SPOILER: Halvägs dit (iaf i mina drömmar)! 


3. Vilken är din favoritdoft?

Regn. Eller efter det har regnat kanske? Tycker att Bodil luktar gott också. Och Niklas överläpp. Men hallå?!?! Kom precis på att det är kaffe såklart!! 

 

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

Var som! Hade ju inte brytt mig för att jag hade varit en sten! 

 

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Pratar med mina kompisar antar jag? Och familjen? Köper det godaste jag kan tänka mig på affären och äter det? Pussar på Niklas och på Bodil (trots att hon inte är jätteförtjust i att bli pussad). 

 

 

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
 
Haha allt. Eller ja, kanske inte mitt och Niklas förhållande (hoppas inte). Hade definitivt haft bättre självförtroende och mindre mens-problem (ASSÅ kan ni tänka er ett liv utan mens?!?!?!?!). 
 
 
7. Vilket är ditt favoritverktyg?
 
Stavningsverktyget i LibreOffice Writer <3
 
 
8. Vad gör du om tio år?
 
Jag hoppas att jag bor någonstans med en uteplats där jag kan odla ätbara saker och kanske har jag ett barn eller två. Eller en till katt. Kanske har jag och Niklas köpt en herrgård i södra Frankrike och driver kreativt kollektiv tillsammans med våra vänner. 
 
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
 
Haha antingen blir det fuldans till Kino (the knife) eller (om jag har mens) blir det sånt här
 
 
 
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
 
Kläder?
 

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Bra tror jag! Hade betalat av mitt och Niklas csn-lån, köpt en bostad och gett bort det mesta till välgörenhet (hoppas jag, men vem vet?! Jag kanske blir helt loco??!!).

 

12. Vad tycker du om ordet hen?

Att det är ett användbart ord

 

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

Jag är för "experimentell" för att baka. Men mina röbetshamburgare brukar gå hem. 

 

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Att vi konsumerar för mycket kött.

 

15. Är du beroende av något?

ADRENALINE JUNKIE skoja.


16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Johnny Cash kanske? Min pappa lyssnade alltid på honom när jag var liten. 


17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Rasism och sexism. 


18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Nä? 


19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

 


20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Japp är typ exakt samma person. Har alltid varit lill-gammal och bitter. 

 

Har sett denna lista på många ställen men ett av dem är flickpingis iaf. 

 

PUSS PÅ ER!! 

 

 

 

Kommentarer:

1 Elise:

skriven

Vilken rolig lista, skrattar så himla mycket åt reklamen! :D

Svar: Visst är reklamen SÅ kul!! :D
Sandra

2 Julia Persson:

skriven

Kul att få veta lite mer om dig!

Svar: :D
Sandra

3 Lovisa:

skriven

Haha alltså det här förklarar varför jag också ALLTID är sen - föddes tre veckor försent! Ah, it all makes sense now.

Svar: Det måste vara så eller hur?!?! Haha
Sandra

4 ♫♪ sandra:

skriven

kul att läsa :)

Svar: :D
Sandra

5 Jeanette:

skriven

Vilken rolig lista :)

Svar: :D
Sandra

6 Christine's Stories:

skriven

Vilken kulig lista! Kanske fyller i den jag med, hehe. Gillar din dans. Typ afrikansk dans möter Sias Chandelier-video :)

Förresten vet jag inte om den där teorin om att födas för tidigt eller för sent för jag föddes 3 veckor för tidigt och är ändå alltid sen, haha. Fast är iofs väldigt otålig så det kanske har med det att göra ;)

Svar: Gör det!! Men tack så mycket! Haha nä den teorin är inget att hänga i granen!
Sandra

7 Martina:

skriven

Vilken rolig lista!! Tråkigt att du är sjuk, krya på dig <3

Svar: Va glad jag blir! Tackar, will do !
Sandra

8 Yohanna af Skovde:

skriven

Men ÅH kul lista och fin tischa! Vill sno båda men nöjer mig med listan så länge :)

Svar: Haha tack så mycket! Gör det! :D
Sandra

9 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Vilken kul lista :D

Svar: :D
Sandra

10 MALIN:

skriven

Vilken härlig lista! Kul att läsa igenom! Kram

Svar: :D
Sandra

11 Anita:

skriven

Krya på dig!! Kram

Svar: Tackar!
Sandra

12 Frida:

skriven

Riktigt rolig lista :)
usch jobbigt att vara sjuk, krya på dig kära du :) kram

Svar: Tackar! <3
Sandra

13 N a t h a l i e:

skriven

Segt med feber, hoppas de blir bättre!

Svar: Ja det hoppas jag med :D
Sandra

14 Linnea Aurora:

skriven

Jag vet SPECIFIKT vad du skulle ha sytt om du var superbra på att sy- en mantel!!!

Svar: Haha såklart!!
Sandra

15 Amanda:

skriven

Kul att läsa! Hoppas du känner dig bättre nu :)

Svar: Det gör jag faktiskt! :D
Sandra

16 Kattis:

skriven

Haha roligt att läsa och titta på för den delen!:D

Svar: Va kul att du tyckte det! :D
Sandra

17 Kashayas :

skriven

Rolig lista :-)

Svar: :D
Sandra

18 Sabina:

skriven

Haha så bäst reklam!

Jag skulle nog vilja leva i Avatar-The last airbender om jag valde en serie, men bara om jag fick en superkraft!

Svar: Visst är den rolig!? Asså så bra svar ju!!
Sandra

Kommentera här: