FILMER JAG SER FRAM EMOT

 
 
 Hejsan alla fina! Hoppas att ni har en underbar helg!
 
Att gå på bio är det absolut bästa jag vet. Vi går på bio rätt ofta som ni kanske har märkt (på vår ful-bio kostar det ju bara 6 pund <-- omöjligt att motstå). Så idag tänkte jag lägga upp en okomplicerad lista på vilka filmer jag ser fram emot att se på bio! Dessa kommer ut snart! Nu vet jag iofs inte om de datum jag skriver här gäller för både england och sverige men det borde vara typ samma? Haha dålig research på detta inlägg. Sorry!
 
 
 
 
 30 SEPTEMBER: En Tim Burton-film som handlar om ett barnhem för barn med olika "talanger" (eller krafter? Eller något annat freaky?).
Varför jag är taggad: Maj gad! Tim Burton <-- need I say more?
 
 
 
 
 
 9 SEPTEMBER. En grabb som är inne i en dålig period flyttar hem för att ta hand om sin mamma som har cancer. 
Varför jag är taggad: Verkade rätt bra när jag såg trailern men såg nu att den bara har 5,5 på IMDb. Så kanske bra? Eller dålig?
 
 
 
 
 28 OKTOBER. Haha höll på att skriva october men någonstans måste vi dra gränsen för hur mycket svengelska det är i denna blogg!!! För mycket! För mycket svengelska!! Vill lova er att jag inte pratar så här men det vore en lögn! JAG SKÄMS. Aja. Filmen handlar om smaskiga BC (haha han är ju typ den sista personen i världen som kan komma undan med ett smeknamn som BC?) som är en hjärnkirurg men som tyvärr inte kan fortsätta med att vara det efter en bilolycka. Sen blir han magisk (eller ja, typ mystiker?) istället för att det är ju den naturliga följden av att en måste byta karriär. Marvel-logik = bäst. 
Varför jag är taggad: MARVEL I MITT HJÄRTA. Älskar alla filmer de har släppt. En bonus är ju att BC är en megabra skådis (enligt mig). 
 
Ps. Skriver BC för att jag inte orkar kolla upp hur han stavar sitt efternamn. Så dålig research på detta inlägg. Någon borde skriva in och klaga. Nej gör inte det förresten, då blir jag ledsen haha.
 
 
 
 
 
 
 16 NOVEMBER. Denna handlar om Newt Scamander som är författaren till boken "Fantastic Beasts and Where to Find Them" (i Harry Potter-universumet alltså) och hans äventyr i New York. 
Varför jag är taggad: Harry Potter är ju det bästa jag vet! Om ni läste mitt förra inlägg så kanske ni förstår hur allvarlig denna besatthet är. Men asså; magiska djur, Eddie Redmayne och HP-världen <-- HAR NI HÖRT NÅGOT BÄTTRE ÄN DETTA?! För det har inte jag!! Kissar typ på mig av att tänka på att jag ska se den om två månader (ordet 'kissar' används här för dramatisk effekt och är inte en faktisk biverkning av att jag är förväntansfull). 
 
 
 
 
 
 
18 NOVEMBER. En brud vid namn Nadine har det svårt. Speciellt svårt blir det när hennes bästa vän blir ihop med hennes storebror. Stark igenkänningshumor på denna asså!
Varför jag är taggad: Älskar filmatiserad tonårsångest. 
 
 
 
Vilka filmer ser ni fram emot? 
 
PUSS PÅ ER
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Johanna Utterberg:

skriven

Vad kul att ni går på bio ofta och att du har flera filmer att se fram emot! :)

Svar: Ja! SÅ kul!
Sandra

2 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Några av dessa verkar rätt bra! Gå inte på bio så ofta dock.

Svar: Passa på! Se HP-filmen!! :P
Sandra

3 Amina:

skriven

Hm, jag är nog ingen riktig filmmänniska men bio gillar jag. Blev sugen på flera filmer nu när du skrivit. Jag gillar också Tim Burtons filmer, och så är jag förstås taggad på Fantastic Beasts and Where to Find Them - Harry Potter in my heart. Visst har väl Hitta Doris haft premiär nu? Måste leta upp en bio i Milano som visar den på engelska. Älskar Hitta Nemo <3

Svar: Ja Hitta Doris är ute!! Jag borde också gå och se den kände jag nu!
Sandra

4 Sofia:

skriven

Jag är så dåligt film insatt nu för tiden. Var år sedan jag var på bio, jag jobbar mest hela tiden känns det som...

Ja eller hur, jag älskar svamp mest av allt! Skulle nog kunna leva på det :D :D :P

Svar: Åh va synd!
Sandra

5 Christine's Stories:

skriven

Åh jag önskar att jag hade kunnat gå på bio oftare, det är ju så mysigt på hösten dessutom. Men här i Sverige kostar ett biobesök 120 spänn (!!!), och ännu mer om det är någon "storfilm". Suck och dubbelsuck :/
Tur att man kan streama, hehe.... ;)

Svar: Ja visst är det!! Så himla dyrt ju! Haha ;P
Sandra

6 Prietha:

skriven

Min lillebror envisas med att vi ska se Don't Breath, är fortfarande skärrad sen sist jag såg skräckfilm på bio :-)

Svar: Haha jag vågar nästan inte se på skräckfilmer!!
Sandra

7 Tilda Barkselius:

skriven

Jag är så taggad på den första och sista filmen i listan!!!

Svar: Åh jag med! :D
Sandra

8 Martina:

skriven

Så många spännande! Jag är supersugen på att se Don't Breathe som går på bio just nu, den ska tydligen vara riktigt bra :)

Svar: Men åh jag vågar inte kolla på skräckfilmer haha!
Sandra

9 Sabina:

skriven

Vissa av de är hade jag inte hört om, tack för tips! Älskar också filmatiserad tonårsångest :'D skönt att vara förbi den delen i livet själv haha, nu har jag bara vuxenångest och det gillar jag också att se på film.

Jag tyckte inte om Peregrines boken så jag hoppas filmen är mer i min smak i detta fall. Skeptiskt dock.

Svar: Men va kul att du gillade tipsen! Jag har inte läst boken så jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig!
Sandra

10 MALIN:

skriven

Vilket roligt inlägg :) Faktiskt inte hört om någon av filmerna du nämnde! Kram

Svar: Men tack! :D
Sandra

11 Mallan:

skriven

Other people har jag också varit taggad på att se! :)

Svar: Visst var trailern bra?!
Sandra

12 VERONICA - fashionblog:

skriven

Åh vad härligt inlägg!! :) Kramar fina du!

Svar: Tack! :D
Sandra

13 Bambi:

skriven

Jag är SÅ taggad på dessa filmer. Speciellt Fantastic beasts... Otroligt peculiar (pun intended) med en tim burton film UTAN Helena Bonham Carter :P

Svar: Men jag med!!! Älskar också Eddie Redmayne så har höga förväntningar!! Jag tror att jag hörde någonstans att de hade separerat?!
Sandra

14 BLONDINA:

skriven

Jo jag tror de är för vi vet vi ska flytta och är så mkt känslor runtomkring :) <3

15 Sara Ekman:

skriven

Åh vad kul, så mysigt med bio!! :)

Svar: Åh ja! Bästa!
Sandra

16 Linnea Aurora:

skriven

Den första!! Läste boken! Tror def att den kan bli bra gjord som film (förhoppningsvis!!)

Svar: Hoppas på det!!
Sandra

17 Caroline:

skriven

Men så många bra filmer!!

Svar: Eller hur!!
Sandra

Kommentera här: