MÅLA HELA VÄRLDEN

 

Mitt område här i London är mycket trivsamt. Jag gillar att golven inuti pubarna är helt sneda, att vissa hus har små torn, att träden är höga men framförallt att de har fått för sig att måla husen i kulörta färger.  
 
 
 
 
 
Hade inte världen varit en trevligare plats om vi bara gick bananas och målade exakt allt i pasteller?
 
 
 
 
Kan du bara lägga ner kameran så att vi kan gå hem - Niklas 25 år
 
 
Men husen precis där vi bor har bara spexiga dörrar med superavancerat glas runt om, annars är det mest tegel. De modiga har målat fönsterkarmarna i färg. Våra är svarta.
 
 
 
 
 
Och de flesta husen är gamla och slitna (de är inte heller isolerade för fem öre), fönsterna är tunna som finporslin och det är fuktskador överallt. MEN HUR FINT?! 
 
 
 
 
Hoppas att ni har en trevlig måndag!
 
PUSS PÅ ER 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lovisa:

skriven

Jag håller verkligen med, älskar hus i olika färger! De är så gulliga! Fast helst ska de väl ha bra isolering också ;)

Svar: Ja haha det hade varit bra för både plånboken och miljön!
Sandra

2 Amina:

skriven

Tror som du att det skulle bli en bättre värld - känns inte som att pasteller framkallar aggressivitet precis hihihi. Men jag som är lite newbie här i bloggosfären fortfarande - du bor alltså i London? Sen när? Försökte bläddra lite i din blogg och leta men din bio är ju inte mycket att ha va ;) ....och sökandet i kategorin London visade sig ta forever eftersom jag stannade och läste alla inlägg och skrattade. Så please fill in the blanks for me :)

Svar: Eller hur?! Japp! Flyttade hit i oktober tror jag! Haha hade tänkt göra något åt den där beskrivningen/profilen länge och nu hände det äntligen!
Sandra

3 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh så fint! Underbara färger på husen, förstår att ni trivs :D.

Svar: Ja visst är dom fina! :D
Sandra

4 Josefine:

skriven

Så fint det är :)

Svar: :D
Sandra

5 Prietha:

skriven

Åh så fint!

Svar: :D
Sandra

6 N a t h a l i e:

skriven

Åh va fint!!

Svar: :D
Sandra

7 Kattis:

skriven

Bara älskar färgglada hus!:D Tror absolut att världen skulle vara lite bättre med pastellfärgade hus!

Svar: Åh jag med! Eller hur?!
Sandra

8 Frida:

skriven

Eller hur, varför är mat alltid bäst på natten?? Vad mysigt det ser ut där :)

Svar: Ja visst gör det!
Sandra

9 Christine's Stories:

skriven

Åh så fint! Vissa områden i London är så himla vackra <3 Var är det ni bor? Min syster bodde i London i några år (kanske nämnt det? *senil*), men minns inte riktigt var det var, hehe. Eller jo, sist var det vid Dalston Market typ, och innan dess London Fields. Så nordöstra. Var mysigt där tyckte jag :)

Svar: Vi bor i norra london! Ja! Östra london är verkligen supermysigt :D
Sandra

10 Yohanna af Skovde:

skriven

Älskar husen (speciellt det gula) på sista bilden!!

Svar: Jag med! :D
Sandra

11 MALIN:

skriven

Så underbart :) Älskar dom färgglada husen i London! Kram

Svar: Åh jag med! :D
Sandra

12 CAMILLAESI:

skriven

så fina byggnader :D

Svar: :D
Sandra

13 Terese:

skriven

Men vad mysigt!!

sv: Åh tack så mycket!!
Kram

Svar: :D
Sandra

14 Netti Starby:

skriven

Vad fint det är med så många olika härliga färger :-D Kram

Svar: Det är så härligt med färg! :D
Sandra

15 Amanda:

skriven

Gud så fina hus! :D

Svar: Visst är dom! :D
Sandra

16 Lina S:

skriven

Sååå fint :)

Svar: :D
Sandra

17 Martina:

skriven

Åh, såna hus är så snygga!! Synd att de inte är i bättre skick!

Svar: Visst är dom! Ja det blir ju tyvärr så för att de är så gamla!
Sandra

18 Linnea Aurora:

skriven

Hahahahahahaha "Niklas 25 år"

Svar: lammkött
Sandra

Kommentera här: