STRANDAD I UTLANDET

 
 
 
 
Så som dessa blomster är också jag instängd i den urbana jungeln under en obestämd tid. Skoja var bara tvungen att lägga upp en bild pga bloglovin-flödet och andra världsliga problem som faktiskt är möjliga att göra något åt (till skillnad från andra problem som jag inte kommer att nämna vid namn men ni vet vilka ni är *host*  svenska-ambassadens-två-månaders-väntetid-för-att-få-nytt-pass *host*). Nej jag är inte förkyld, men om jag hade varit det så hade det ändå varit kört (förklaring nedan). 
 
 
I'm alive (barely)! Jag har fortfarande inte varit hos läkaren men jag måste gå och skriva in mig ordentligt senast idag för imorgon går mitt pass ut och då är jag strandad på denna öde ö för all framtid. Tidigaste bokningstiden på svenska ambassaden var 1 dec. Grattis. Tack. 
 
UPDATE: Gick till läkaren istället för att blogga klart på grund av att jag fortfarande har en del självbevarelsedrift. Gissa vad som hände?! Personalen som har hand om sånt hade gått hem på grund av någon halvdagsgrej. JUST MY LUCK. Asså jag får ju skylla mig själv för att jag är ute i sista minuten men ändå!!
 
 
 
.........................................gaaaaaaaaaaaah. 
 
 
Sen satte jag mig i soffan, spillde ett glas iskallt vatten över mig själv (och min redan känsliga urinvägsinfektion), höll på att börja gråta men öppnade en påse saltlakrits istället (som jag sparat till dessa sorters krissituationer då det knappt går att få tag på saltlakrits här för att England uppenbarligen saknar både vett och smaklökar. SKOJA är bara bitter över min egen idioti).
 
 
 
PUSS PÅ ER (vinkar ledsamt från en ö utan palmer medan party-båten åker vidare till soligare breddgrader. Men nu får jag lägga av, det var faktiskt jättevarmt i London idag. But still ni vet, mjölkar min egen ynklighet)
 
 
UPDATE NUMMER 2: Det har tyvärr hänt en grej som gör att jag kommer att behöva vara borta från bloggen i en vecka eller två. Ses snart!
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Nä vad typiskt att ingen var där och du gjorde rätt i med att trösta dig med saltlakrits. Kramis

Svar: Jag gick dit dagen efter och det gick bra! Succé :D
Sandra

2 Angelix:

skriven

Fin bild! Såå himla typiskt med att de hade gått hem ut!

Svar: Tack! Ja verkligen typiskt!
Sandra

3 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

skriven

Åh nej :(. Så typiskt när man väl går till läkaren så är de inte där 😬

Svar: Ja verkligen!
Sandra

4 Anita:

skriven

Vacker bild :D

Svar: Tackar!
Sandra

5 Frida:

skriven

Vilken fin bild :)
Hoppas allt ordnar sig för dig med urinvägsinfektion, pass och allt :) Kram

Svar: Tack så mycket! Kram
Sandra

6 MALIN:

skriven

Haha men åh, vad typiskt! Kram

Svar: Verkligen!! Kram
Sandra

7 Martina:

skriven

Så jobbigt att det inte har blivit bättre än! Kram på dig, ta den tid du behöver innan du kommer tillbaka <3

Svar: Yes mycket jobbigt! Kram på dig!
Sandra

8 Josefine:

skriven

Fin bild!

Svar: Tack!
Sandra

9 Julia Persson:

skriven

Kram!

Svar: :)
Sandra

10 Sara Ekman:

skriven

Men åh vad jobbigt!

Svar: Verkligen!
Sandra

11 MartinaOlsson:

skriven

hej! allt bra? :)

12 Kattis:

skriven

Men vad typiskt, undrar varför man ibland är så duktig på att skjuta upp vissa saker till sista minuten!? Hoppas det inte är något allt för allvarligt som har hänt!? Kram oavsett

Svar: Haha det blir ju lätt så! Men jag gick dit dagen efter och det gick bra! Kram!
Sandra

13 Tilda Barkselius:

skriven

Lät som du hade en otrolig otur idag, hoppas allt löser sig någorlunda!
Vi finns här när du kommer tillbaka <3

Svar: Asså en typiskt otursdag! <3
Sandra

14 Bambi:

skriven

2 månader för ett nytt pass? :O Låter ju helt galet. Drygt med UVI också. Usch din stackare :/

Svar: Helt orimlig väntetid! Det fanns inga tider första gångerna jag kollade så egentligen typ tre månader?! Så sjukt
Sandra

15 Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

skriven

Hoppas att du mår bättre snart och att det löser sig med passet! Ses när du är tillbaka <3 Kram

Svar: Tack så mycket! <3
Sandra

16 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

men gud, du har då fan inte tur!!! Hemskt hemskt hemskt, jag lider med dig <3

Svar: Nä asså typisk otursdag! <3
Sandra

17 Johanna Utterberg:

skriven

Aj fyfan vilken otur!! :(( Hoppas du är tillbaka snart. <3

Svar: Verkligen!! Tack <3
Sandra

18 Amina:

skriven

Men vännen ;o Hoppas allt blir bra. UVIn går över, hoppas att du har Furadantin eller Selexid. Resten håller jag tummarna för att det löser sig snabbt som attan! <3

Svar: Tack för din omtanke!! <3
Sandra

19 Christine's Stories :

skriven

Hahaha jag kan inte låta bli att skratta åt det där med "höll på att börja gråta men öppnade en påse saltlakrits i stället". Fast åh, stackare. Jag vet precis hur jävligt det är med all byråkrati när man bor utomlands. Lider med dig! Visste för övrigt inte ens att England hade halvdagar??! Usch, hoppas allt löser sig. Ps, vad har hänt som gör att du måste vara borta? Hoppas inte det är något allvarligt! Kram på dig

Svar: Haha det är fritt fram att skratta åt min misär! Det gör jag själv också! Jag vet faktiskt inte riktigt om det var en "halvdag" eller om det var typ att det var just för den kliniken på grund av typ sjukdom eller nåt. Jag skrev lite om vad som hänt i mitt nya inlägg men det är rätt lugnt nu iaf! Kram!
Sandra

20 Linnea Aurora:

skriven

Men åh, det är bara trubbel efter trubbel i det här inlägget :((( LIDER med dig!!!

Svar: Asså verkligen! Jag tycker mycket synd om mig själv haha
Sandra

21 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Usch låter inte som en rolig dag alls :(.

Svar: Tyvärr var den väldigt tråkig!
Sandra

22 Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

skriven

Men åhhnej vilken otursdag!!

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: Verkligen! <3
Sandra

23 Yohanna af Skovde:

skriven

Menäh! KRAM på dig och hoppas att allt med kallt vatten och ambassader löser sig!

Svar: Men tack så mycket! Tillbaka-kram!
Sandra

24 Amanda:

skriven

Åh nej vilken otur!!

Svar: Verkligen!
Sandra

25 Mina -:

skriven

Vilken otur :(

Svar: Verkligen!
Sandra

26 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Usch, låter inte alls som din dag... jag hoppas att allt löser sig!

Svar: Tack så mycket, det hoppas jag med!
Sandra

27 Johan:

skriven

Men vad händer nu då??? :S
Blir ju lite orolig för dig när du skriver sådär...

Hoppas iaf att allt löser sig!

SV: Tack! Det känns faktiskt bra, men lite konstigt, med tanke på var vi stod för typ fem år sedan. Då var det vi som blev knockade i det mesta, nu är det vi som knockar motståndarna. Det är en rejäl resa vi har gjort under de senaste åren! :)

Svar: Asså inget katastrofalt! Men det var nödvändigt att ta en bloggpaus. Tack så mycket, det hoppas jag med!
Sandra

28 Johan:

skriven

Och så länken då :)

29 myrtillus.blogg.se:

skriven

men hoppsan, hoppas allt löser sig så bra som möjligt - kramar till dig!!

Svar: Tackar, det hoppas jag med! Kram!
Sandra

30 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Kunde inte låta bli att småskratta lite genom detta inlägg. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig! Kraam

Svar: Det är fritt fram att skratta åt detta inlägg, det gör mig glad! Tack så mycket! Kram
Sandra

31 Anonym:

skriven

Kika gärna in min blogg som jag precis startat upp igen.
Skriver om allt möjligt, just nu vill jag ha tips på massor med bra serier :)
http://nouw.se/nightmare

32 N:

skriven

Fint bild! Hoppas att allt ordnar sig :)

Svar: Tackar!
Sandra

33 Camilla Å:

skriven

Vinkar tillbaka från fastlandet!
Och hoppas att update nr 2 inte innebär något allt för allvarligt!


Svar: Gillar vinkningarna! Nä det är mycket bättre nu!
Sandra

34 Julia Persson:

skriven

Fin bild!!

Svar: Tack!
Sandra

Kommentera här: