JUL-LISTA

 
 
 
 
Godmorgon (säger vi)! Igår var det ju tredje advent (<-- hur fort går inte tiden? Jag hänger knappt med! Lever i en ständig kamp med känslan av att vara sen. Måste vara för att jag föddes sent såklart, det har vi ju redan konstaterat om ni minns.) och jag har äntligen börjat köpa julklappar. Ren chansning det där med julklappar, jag föredrar när folk säger exakt vad de vill ha, jag vill ju inte göra någon besviken. Slogs precis av hur bra jag och Niklas passar ihop haha, ja ba: "Vad vill du ha i julklapp?", varpå han svarar: "Nya Rollercoaster tycoon-spelet." Done. Skönt. Han blir glad och jag blir glad. 
 
 
Lång inledning! Men nu är den över! Jag snodde en lista av den underbara Martina som jag hade tänkt slänga upp idag.  
 

Favoritjulfilm?

Ben Hur. Skoja. Gillade Ivanhoe när jag var liten (den kanske inte räknas? Men den gick iaf på tv varje jul) men jag har en känsla av att den nog inte alls är bra, har inte sett den på länge. Så jag svarar nog Love Actually. Skojar igen. A nightmare before christmas tror jag (den enda julfilmen jag kan förutom Love Actually haha). 

Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?

Jag brukar nog ha myskläder. I år blir det bara jag och mina päron så då kommer den här tanten att glida runt i långkalsonger på sin höjd. 

Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle du då köpa?

En ny mobil! Skärmen ser ut som mitt krossade hjärta, jag kan inte svara när det ringer hälften av tiden och den stänger av sig själv i tid och otid (trots fullt batteri). Lite charmigt ändå. Skoja, är bara pank.

Öppnar ni julklapparna på morgonen eller kvällen?

Vi brukar alla få var sin julklapp på morgonen (det är alltid en bok) och sen läser alla tills det är dags att laga mat. På kvällen öppnar vi resten. 

Vad är din julönskning?

Jag önskar att folk inte köper ogenomtänkta husdjur och ger bort i julklapp. 

Vad önskar du dig i julklapp?

Bara tråkiga vuxensaker. 

Vad ger dig mest julkänsla?

Vet ej. Jag har lite svårt att "ta in" känslor i realtid. Är sen även här. Gillar iofs granar med mycket kitsch. Alla pubar här har pyntat så himla fint! 

Vilka dofter kopplar du mest till julen?

Asså finns det något mer juligt än apelsiner med nejlikor i!? Det luktar helt himelskt tycker jag. 

Pepparkakor eller lussebullar?

Pepparkakor alla gånger! Knaprigt är ju den bästa konsistensen. 

Glögg eller julmust?

Gillar båda! 

Utomlands eller Sverige?

Det känns faktiskt jättejobbigt att jag och Niklas inte kommer att vara tillsammans, så jag hade kanske velat vara utomlands. Men det känns också på tiden att åka till Sverige och vara med mamma och pappa. Om jag hade kunnat välja båda hade ju det varit optimalt. Spenderade en jul i Malaysia med mina kompisar för några år sen. Det var mycket mysigt och trevligt. 

Ge eller få julklappar?

Haha jag blir jättestressad över att köpa julklappar för att jag är så orolig över att det kan bli fel. Men är presenten en "hit" så föredrar jag att ge. Sen önskar jag mig bara tråkiga vuxensaker som jag inte vill köpa själv så det kanske inte är superspännande att få. 

Plastgran eller äkta?

Föredrar äkta gran men mamma är allergisk. 

 

Hur ska ni spendera jul? 

 

PUSS PÅ ER 

 

 

 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

skriven

Jag håller med dig om djuren för det måste verkligen vara genomtänkt innan! Kramis

Svar: Ja exakt!
tantsandras.blogg.se

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Älskar listor och vi har PRECIS samma på julaftonsmorgon - en julklapp på morgonen, alltid en bok och sedan läsa läsa läsa - laga mat och sedan äta äta äta och somna i boken, om den inte är slut!

Svar: Hahaha det är precis så det går till ju!
tantsandras.blogg.se

3 MALIN:

skriven

Vilken mysig och härlig lista :) Kram

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

4 Sabina:

skriven

MEN GRINCHEN DÅ! :O Och Jack Frost! Och I'll be home for christmas. Du har så mycket att se!

Jag föredrar också pyjamas på julafton men senast när jag tog på mig den efter paketöppningen så mobbade alla mig hela kvällen så nu vågar jag inte igen ;P
Jag firar alltid jul med min mans familj och de är helt klart inga pyjamasmänniskor överhuvudtaget!

Svar: Haha nu när du påminner mig så har jag ju sett fler julfilmer än vad jag mindes! Har inte sett I'll be home for christmas dock! Kanske borde prova den! Haha men åh va synd att de inte är pyjamasmänniskor!
tantsandras.blogg.se

5 Amina:

skriven

Gullunge <3 Det låter som en mysig jul, men jag gillar såklart att klä upp mig (fast oftast lite bekvämt)... Jag tittade på dina videos på youtube idag och alltså hahaha... Du är så knasig! jag gillar det!

Svar: Ja det blir nog mysigt! Jag är rätt knasig!
tantsandras.blogg.se

6 Tilda Barkselius:

skriven

Vilken himla härlig lista! Andra grymma julfilmer du måste se är "The Holiday", "Ensam hemma 1 och 2" och "Elf" :)

Svar: Haha jag inser ju att jag hade glömt bort en massa julfilmer som jag sett!
tantsandras.blogg.se

7 Yohanna af Skovde:

skriven

Jag ska samla ihop så mycket släkt och familj jag kan på så liten yta som möjligt och sedan äta godis tills vi kollektivt spricker (fira hemma hos min syster :))

Klart du får om du vill! Men inget måste :) Imorgon bitti kommer du upp på min blogg, lånade tre bilder från din blogg, är det inte okej så är det bara att hojta till så tar jag bort dem :)

Svar: Åh va mysigt det låter! Jag planerar ett längre tipsinlägg och då är det självklart att du ska va med!
tantsandras.blogg.se

8 Sara Ekman:

skriven

Vilken härlig lista :D

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

9 Johanna:

skriven

Rolig lista :D

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

10 Matilda:

skriven

Så mysig lista!

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

11 Kattis:

skriven

Roligt att läsa!:)
Här blir det två jular...ett firande helgen innan med min familj och på själva julafton blir vi hemma hos sambos syster!

Svar: Åh så trevligt med två jular ju!
tantsandras.blogg.se

12 Sussi:

skriven

Känner igen den där känslan att ständigt känna sig sen. När jag började köpa julklappar och stöka inför jul hade jag så god tid på mig. Sen säger det bara swish så plötsligt är man inte klar och tiden håller på att rinna ut. Än har jag några julklappar kvar att klura ut..

Svar: Det är exakt så det känns! Jag med :P
tantsandras.blogg.se

13 Gabriella :

skriven

Mysig lista!!

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

14 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Nu har jag gjort den här listan också :D :D

Svar: Åh jag såg det! Lika bra att få det överstökat :P
tantsandras.blogg.se

15 sandra:

skriven

kul att läsa!

Svar: :D
tantsandras.blogg.se

16 Camilla Å:

skriven

Nu har du varit borta ett tag från bloggen och det har varit tråkigt att det inte kommit någon update när en gått in här det senaste (OBS no pressure OBS) men blev glad när jag såg att jag hade MISSSAT! den här listan så jag hade något att läsa! Allt gott Mvh Camilla

Kommentera här: