5 PARKER SOM ÄR ROLIGARE ATT BESÖKA ÄN HYDE PARK

 
 
WOT? Finns det verkligen något roligare än Hyde Park? Ja det skulle jag faktiskt påstå. Sen har såklart Hyde Park också sin charm, men det vet ni ju redan! Så jag tänkte passa på att tipsa om andra parker ni kan besöka om ni någonsin råkar befinna er i stadens stad aka London. 
 
 
1. VICTORIA PARK 
 
 
 
Den hipstrigaste parken av dom alla pga ligger i östra London! För att maxa upplevelsen så rekommenderar jag att ni följer regents canal dit (ÄLSKAR regents canal). Ett tips är att ta en glass vid det vackert belägna Pavilion café och att sätta sig och titta på alla seriösa cyklister/män med skägg!
 
 
2. CRYSTAL PALACE PARK 
 
 
 
 
Denna park ligger i södra London! Så om ni råkar befinna er i närheten rekommenderar jag att ni tar er en titt, för denna park är så himla flippad! Det finns inte bara DINOSAURIER här (ej levande tyvärr) utan också en labyrint! 
 
 
3. QUEEN ELIZABETH OLYMPIC PARK
 
 
 
 
Om ni besöker London på sommaren så kan Beach East (ligger i Queen Elizabeth Olympic Park som i sin tur ligger öster om Victoria Park) vara kul att besöka. Där går det att ligga på stranden eller bada <-- bara det liksom!  
 
 
4. HOLLAND PARK
 
 
 
 
Holland Park ligger i västra London. Den är så stört vacker och här går det dessutom att titta på utomhus-teater om du är lagd åt det kulturella hållet. 
 
 
5. WATERLOW PARK 
 
 
 
 
Detta är min favoritpark (och den enda bilden i inlägget som jag tagit själv)! Denna park ligger i norra London i anslutning till Highgate Cemetery. Så om ni är i området kan ni bland annat titta på Karl Marx grav. Parken i sig är fylld av dammar och vackra träd, och en extra bonus är att det är tillåtet att grilla här! En av mina absolut favoritområden Highgate Village ligger också här (haha surprise det hör ni ju på namnet). Området ser lite ut som nån supergullig liten by. Där är maten god och stämningen avslappnad <-- mina bästa grejer. 
 
 
 
Om ni vill veta vart bilderna är tagna ifrån så är det bara att klicka på dem så kommer ni dit! 
Om ni vill ha flera Londontips så kan ni kolla in detta inlägg!
 
 
PUSS!
 
 
 
 
Permalink
Kategori: London Taggar: 5 parks to visit that's better than Hyde Park, finaste parkerna i London, parker att besöka i London, saker att göra i London, ställen att besöka i london;
Kommentarer (29)

Kommentarer:

1 Emilie:

skriven

Alltså din blogg är så himla cool! Älskar den :)

Svar: Men shit blev så himla glad av detta att jag nästan började gråta!! Tack! <3
Sandra

2 Embla Sofia - Mamma till Minou:

skriven

Åh, måste besöka! :)

Svar: Va kul att du blev taggad! :D
Sandra

3 jessy:

skriven

Va roligt tips :D

Svar: Tack ju! :D
Sandra

4 Yohanna af Skovde:

skriven

Grymma tips! Någongång ska jag till London men då vet jag lite mer om vad vi ska passa på att titta på/uppleva :)

Svar: Åh kul att du gillade tipsen!
Sandra

5 ♀ Sara Ben's ♀:

skriven

Alltså jag känner inte igen ett enda namn av parkerna du skriver om, så detta var nytt för mig. Tack för upplysningen ^^

Svar: Åh kul att det var nytt för dig! :D
Sandra

6 bedrift.blogg.se:

skriven

Älskar att få lite "udda" tips om du förstår vad jag menar, kul att hitta ställen som inte är så vanliga :)

Svar: Men va bra!! :D:D
Sandra

7 Caroline:

skriven

Åh vad jag vill dit!

Svar: :D
Sandra

8 Kashaya:

skriven

Men vilka härliga parker!

Svar: Ja visst är dom! :D
Sandra

9 Linnea Aurora:

skriven

Älskar dem! + Hampstead Heath som är min bästa (oklart om det faktiskt räknas som park dock, men vi säger det) samt Richmond Park och Kew Gardens, MYCKET fina!!

Svar: Kul! Ja, jag bor typ vid Hampstead Heath så jag hade redan tipsat om den i det andra Londontips-inlägget. Visste du att det går att bada i den parken??!!
Sandra

10 T e r e s e F l i n t h:

skriven

Superhärligt inlägg!

sv: Åh men tack så himla mycket vad roligt du tycker det!! :)
Kramis

Svar: Tackar! :D
Sandra

11 Sarah:

skriven

Va kul me tips :) Vill åka till London nån gång :)

Svar: Kul att du blev sugen! :D
Sandra

12 MALIN:

skriven

Vilket härligt inlägg! Ska faktiskt besöka London i augusti så kanske besöker någon park då.... Kram

Svar: Åh va kul!! :D
Sandra

13 natalia:

skriven

Så fint!

Svar: :D
Sandra

14 Linnea Aurora:

skriven

Aha, det förklarar saken!!JA- hur bra som helst! Har aldrig gjort dock men har sett andra göra det! :))

Svar: Hade ingen aning om det förrän jag råkade på skylten! Blev så himla överraskad (det var långt ifrån vad jag trodde var möjligt att hitta i en park)!
Sandra

15 Martina:

skriven

Superbra tips! Det verkar vara väldigt mysiga parker!!

Svar: Tack! De är skitmysiga verkligen :D
Sandra

16 Sara Ekman:

skriven

Åh, bra tips, älskar parker :D

Svar: Men tack ju :D
Sandra

17 Lovisa (wildisland):

skriven

Yey, bra inlägg! Om jag ska vara ärlig brukar jag mest hänga i Hyde Park när jag är sugen på parker i London, nu ska det bli ändring på det!

Svar: Tack ju! Ja det tycker jag verkligen! Alla behöver lite dinosaurier i sitt liv!
Sandra

18 alex:

skriven

haha TACK!

Svar: :D
Sandra

19 Susana:

skriven

Wow så fina miljöer, älskar England!!


Bloggen och jag har flyttat, hoppas du hänger med. Samma domän som vanligt. Kram

Svar: Jag med! Haha :D
Sandra

20 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Wow vilka platser!! :)

Svar: Älskar parker!! :D
Sandra

21 juliette:

skriven

grymt tips!!
funderar på att åka till london snart och kanske kan man besöka dessa platser!

Svar: Tack ju! JAA gör det :D
Sandra

22 Anita:

skriven

Åh, bra tips!

Svar: Men tack! :D
Sandra

23 Tove Håkansson:

skriven

Crystal Palace Park verkar ju ascool! :)

Svar: Dinosaurier in my heart!!!
Sandra

24 onormaltnormal.blogg.se:

skriven

Vilka bra tips. Tack! Dinosaurier i park, perfekt för mig!!

Svar: Tack :D A men eller hur!! Dinosaurier <3<3
Sandra

25 T e r e s e F l i n t h:

skriven

sv: Tack snälla du!
Kramis

26 Ida Lindborg ♡:

skriven

Så fina bilder!!

Svar: Tack men jag har bara tagit den sista!
Sandra

27 Mikaela:

skriven

Åh vad många bra tips! DINOSAURIER I EN PARK!?! MÅSTE besöka det nästa gång jag åker till London! Och Holland Park verkar magiskt!

Svar: Tack ju!! :D Åh jag vet, visst är det sjukt awesome!!!!
Sandra

28 Mikaela:

skriven

Åh vad många bra tips! DINOSAURIER I EN PARK!?! MÅSTE besöka det nästa gång jag åker till London! Och Holland Park verkar magiskt!

29 beccalundin.blogg.se:

skriven

Fina parker

Svar: Ja visst är dom!!
Sandra

Kommentera här: