RECEPT PÅ EN BRA TORSDAGSKVÄLL

 
 
Men nu går jag väll händelserna i förväg? Det har ju knappt ens hunnit vara torsdagskväll. Jag kunde inte hålla mig okej??!! Blev så exhalterad av att det var så många som ställde frågor till mitt Q & A så jag bestämde mig för att lägga upp ett extra blogginlägg (det kan också ha att göra med att Niklas är på AW, men det låtsas vi inte om). 
 
Vad kan du ens blogga om idag, en helt vanlig torsdag, kanske ni undrar. Och då kan jag meddela er om att jag går ALL IN med ett recept (*audience gasps*) på hur en bra torsdagskväll kan se ut (besvikna suckar). Haha okej, jag borde lägga upp lite matgrejer här för jag är ju faktiskt helt ok på att laga mat + att jag tycker att det är skoj. Men inte den här gången minsann! För denna gång är det MYSFAKTOR och VÄLMÅENDE som gäller. Herre vilka stora ord som utlovas! 
 
 
STEG 1 - TREAT YO SELF! 
 
Detta är en simpel grej som ändå kan betyda rätt mycket. Alla ni som sett Parks and Rec vet ju hur självklart det borde vara att få skämma bort sig själv ibland. Alla ni som inte sett Parks and Rec borde hoppa över första säsongen <-- hett tips!. 
 
Idag valde jag en ansiktsmask gjord av kanel och honung. Den kan ni göra själva med honung och kanel (surprise). Om ni inte har hud som har utsatts för 1000 starka acnekrämer (som min hud) så är det en bra idé att ha DYI ansiktsmasken under någon kort minut annars bränner det som fasen (har jag hört). Och NEJ detta är ingen mirakelkur. Men den är rätt effektivt mot pormaskar ibland. Vill ni läsa mer om vad jag skrivit om acne så kan ni göra det här. OBSA att jag tar tillbaka tandblekningstipset från det inlägget pga skadligt för emaljen!! 
 
 
 
 
(Detta är inte bajs bara najs)
 
 
 
 
STEG 2 - MAT ELLER DRYCK
 
 
Ååååh livets goda! Dra ihop lite gotte <-- kan vara vad som helst av livets bästa uppfinningar t.ex. frukt/godis/chips/glass/lemonad/öl/nötter/frön/yoghurt/läsk/pizza/kex/ostar/SALTLAKRITS(<--personlig favorit som tyvärr inte exsisterar i England för att de är barbarer. Finns ingen annan förklaring) och njut av att det SMAKAR GOTT. 
 
 
 
Kolla in beskrivningen på detta snål-vin: "Brilliant with bangers" (som alltså är korv/varmkorv) - ÄLSKAR SÅNT. Ärlig reklam = <3
 
 
 
STEG 3 - GÖR NÅGOT KREATIVT 
 
 
 
 
En allmänt bra idé för psykisk hälsa är att göra något kreativt. Försök släppa alla krav på att det ska vara bra (svårt, jag vet), och bara gör saker. Det kan vara att spela datorspel (ja - det kan vara kreativt), rita, spela musik, sjunga, göra grejer på datorn typ leka runt i photoshop (som går att ladda ner gratis om du kan tänka dig en äldre version), skriva eller vad som helst! 
 
 
Puss och kram, uppblåsbarpoolleksaksbanan! 
 
Ps. Kommentera gärna med era bästa tips på hur vi kan maxa mysfaktorn!! 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

DETTA INLÄGG <3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: A MEN DURÅ <3<3<3<3<3<3<3<3<3
Sandra

2 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Åh ansiktsmask :D. Så underbart verkligen :)

Svar: Det var underbart! :D
Sandra

3 Caroline:

skriven

Men vilket härligt inlägg!!

Svar: Tack så mycket :D
Sandra

4 Gabriella :

skriven

Kanel och honung låter som en riktigt bra kombo, härligt!!

Svar: Åh det är rätt bra! Honung ska ju vara anti-inflammatoriskt iaf :D
Sandra

5 Dixi Wonderland:

skriven

Tända ljus funkar alltid tycker jag :D

Svar: Bra tips! Borde definitivt ha gjort det igår men tänkte inte på det??!
Sandra

6 Sarah:

skriven

God mat o dryck e aldrig fel :)

Svar: Helt sant! Så är det!
Sandra

7 AMANDA:

skriven

Underbart inlägg!

Svar: Tack ju :D
Sandra

8 Sara Ekman:

skriven

Älskar att göra ansiktsmask :D

Svar: Treat yo self!!
Sandra

9 Kashayas :

skriven

Bra tips! Körde också ansiktsmask idag.

10 Kashayas :

skriven

Bra tips! Körde också ansiktsmask idag.

Svar: Tackar! Älskar ansiktsmask!
Sandra

11 Moa:

skriven

älskar honung och kanel masken! gjort den flera gånger

Svar: Visst är den bra?? :D
Sandra

12 Paulina:

skriven

Härligt! :D :D :D :D :D

Svar: Tackar! :D:D <3<3
Sandra

13 natalia:

skriven

Så bra tips :D

Svar: Åh tack :D:D
Sandra

14 Martina:

skriven

Jättebra inlägg! Superfina tips :)

Svar: Men tack va glad jag blir!! :D
Sandra

15 Ramona:

skriven

Helt underbart verkligen :) Härlig du är. Njuta av livet det gillar jag, och den där ansikts masken lät spännande, den som inte var bajs du vet utan bara najs ;) I love it. Kram och njut av fredag

Svar: Men tack! Du kan va härlig! Håller helt med, att njuta av livet är ju vad livet är till för! Trevlig helg :D
Sandra

16 susana:

skriven

massa frukt, jordgubbar melon kex ost å buubbel, alkoholfritt för min del då, bästa myset på kvällen när kiddo somnat.

tyvärr somnar jag oftast med honom så min sambo får ha mys själv haha

Svar: Bra tips!! Ost asså, hur gott??!! Haha typiskt!! :D
Sandra

17 susana:

skriven

massa frukt, jordgubbar melon kex ost å buubbel, alkoholfritt för min del då, bästa myset på kvällen när kiddo somnat.

tyvärr somnar jag oftast med honom så min sambo får ha mys själv haha

18 Lovisa (wildisland):

skriven

Massa bra tips ju, du lyckades täcka in det mesta! MEN HUR KUNDE DU MISSA ATT SKRIVA CHOKLAD är ju den största frågan. För övrigt; tack för tipset om Parks and Rec! Har försökt se den serien så himla många gånger för känner att den skulle vara perfekt för mig men har inte tagit mig förbi första säsongen!

Svar: HAHAHA jag insåg inte det förrän du skrev det!!! HUR KUNDE JAG??!! Asså detta är ju oförlåtligt!! Ja, första säsongen är liksom lite störig? Och du behöver inte se den för att förstå handlingen eller nåt. Men annars är det typ bästa serien ever!!
Sandra

19 Kattis:

skriven

Hmm om vi ska maxa myset så hade jag adderat en hårinpackning också till ansiktsmasken. Sen hade jag nog lagat något att äta samtidigt som jag drack vin och dansade och sjöng till favoritmusiken som spelades högt. Sen skulle jag äta till någon favoritserie och efter det låta serien vara igång i bakgrunden medan jag gjorde något kreativt (underförstått att jag fortsätter dricka vinet genom hela kvällen hoppas jag?)

Låter som du hade en riktigt härlig torsdagskväll!:)

Svar: JA maxa!! Jag är ju inget annat än en seriös extremsportare = total osanning. Så bra tips! Musik gör ju alla situationer bättre helt klart! Vilken är din favoritserie? Japp den var underbar! Min bestie ringde på facebook från Sverige och vi pratade om hur mycket vi älskar varandra hahaha
Sandra

20 Yohanna af Skovde:

skriven

Det receptet ska jag testa någongång, verkar grymt bra! :)

Svar: Måtten är inte exakta så det går att experimentera en del själv! Det viktigaste är ändå att slutresultatet smakar gott :P
Sandra

21 Anita:

skriven

Härligt inlägg :D

Svar: Tackar :D
Sandra

22 Cissi:

skriven

Vilket härligt inlägg ;) låter som ett recept helt i min smak

Svar: Men tack så mycket!! :D
Sandra

23 Amanda Forsman:

skriven

Kul inlägg :P

Svar: Tack :D
Sandra

Kommentera här: